1.331 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Bridgestone S21... Bridgestone S21...

Hej

Min mc skal have nye dæk i løbet af foråret. Jeg havde ellers besluttet mig for at købe Bridgestone T30EVO. Nu er der imidlertid annonceret et nyt sportsdæk fra Bridgestone; S21, som kan leveres i løbet af foråret.
Nu til mit spørgsmål: Hvad får jeg ud af at vælge S21 fremfor T30EVO - altså vælge et sportsdæk til touringkørsel/let sportsbrug (prisen er stort set den samme)? Kortere levetid? Længere tid om at blive varme? Overkill til mit behov?
Om mig: Jeg kører ca. 6.000 (tørvejrs-) km årligt på min Aprilia Mana GT - mest på små veje med mange sving. Krav til nye dæk: God feedback og bedst mulig vedhæftning ved opbremsning og nedlægning. Betyder mindre: Holdbarhed og vedhæftning på vådt underlag...

Mvh
Morten

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bridgestone S21...
  • #1   31. jan 2016 Til dit brug er det overkill. Du får langt flere km i t30. Og det er rigeligt til os almindelige " dødelige "

• #2   31. jan 2016 Vi har lige fået en stak S21 leveret oppe ved Brdr. Sejr smiley

• #3   31. jan 2016 Til en Mana GT, så klarer T30evo fint opgaven.

• #4   31. jan 2016 S21 er på lager hos forhandlerne - hvis de altså har bestilt dem hjem smiley

Ud fra det du beskriver, ville jeg vælge S21 - det er lavet til sportsmc, og prioriterer hurtigere styring over mange km.
    Som Bridgestone selv skriver om T30 - en premium touringdæk, med et drys af sports performande.
    Så til de små veje, hvis du er ligeglad med hvor mange km det kan køre, ville jeg vælge S21, pga styringen.

Begge bliver ret hurtigt varme, og du kan sagtens bruge T30 til track-days - det styrer bare ikke lige så godt som S21 smiley

• #5   31. jan 2016 Igen. Der er tale om en Aprilia Mana GT, som med sit automatgear næppe vil blive kørt på en måde, så man mærker, eller udnytter det sportsligere dæk.
    Hvis du på de små veje med mange sving, kommer ud til kanten af dækket, og har slidt dine knopper på fodhvilere og knæskaller ned, så snup S21. Hvis ikke, så snup T30Evo.

De nyeste generationer af sportstouring dæk, er bedre end de dæk der blev sat på 150hk 1000ccm maskiner for 10-15 år siden. Så du kommer ikke til at mangle greb eller styrepræcision.

• #6   1. feb 2016 Om man mærker eller udnytter det, skal jeg ikke kunne sige.
    Men mange der har prøvet samme mc, med begge slags dæk, kan nu sagtens mærke forskel på styringen.
    Det var dog ikke på en Mana smiley

Ellers er jeg helt enig i, at man på offentligt vej næppe kommer til at mangle greb med nogen af dem.

Kommentér på:
Bridgestone S21...

Annonce