Bridgestone S21... Bridgestone S21...
Hej
Min mc skal have nye dæk i løbet af foråret. Jeg havde ellers besluttet mig for at købe Bridgestone T30EVO. Nu er der imidlertid annonceret et nyt sportsdæk fra Bridgestone; S21, som kan leveres i løbet af foråret.
Nu til mit spørgsmål: Hvad får jeg ud af at vælge S21 fremfor T30EVO - altså vælge et sportsdæk til touringkørsel/let sportsbrug (prisen er stort set den samme)? Kortere levetid? Længere tid om at blive varme? Overkill til mit behov?
Om mig: Jeg kører ca. 6.000 (tørvejrs-) km årligt på min Aprilia Mana GT - mest på små veje med mange sving. Krav til nye dæk: God feedback og bedst mulig vedhæftning ved opbremsning og nedlægning. Betyder mindre: Holdbarhed og vedhæftning på vådt underlag...
Mvh
Morten
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 29 MC-er: 2 Emner: 36 Svar: 98
okt 2013
Følger: 13 Følgere: 17 MC-er: 4 Emner: 31 Svar: 421
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 61
Ud fra det du beskriver, ville jeg vælge S21 - det er lavet til sportsmc, og prioriterer hurtigere styring over mange km.
Som Bridgestone selv skriver om T30 - en premium touringdæk, med et drys af sports performande.
Så til de små veje, hvis du er ligeglad med hvor mange km det kan køre, ville jeg vælge S21, pga styringen.
Begge bliver ret hurtigt varme, og du kan sagtens bruge T30 til track-days - det styrer bare ikke lige så godt som S21
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
Hvis du på de små veje med mange sving, kommer ud til kanten af dækket, og har slidt dine knopper på fodhvilere og knæskaller ned, så snup S21. Hvis ikke, så snup T30Evo.
De nyeste generationer af sportstouring dæk, er bedre end de dæk der blev sat på 150hk 1000ccm maskiner for 10-15 år siden. Så du kommer ikke til at mangle greb eller styrepræcision.
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 61
Men mange der har prøvet samme mc, med begge slags dæk, kan nu sagtens mærke forskel på styringen.
Det var dog ikke på en Mana
Ellers er jeg helt enig i, at man på offentligt vej næppe kommer til at mangle greb med nogen af dem.
Bridgestone S21...