{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klage afgift
  • #1   1. feb 2016 Ja, det lyder da underligt du vil betale noget som du mener ikke stemmer overens?



  • #2   1. feb 2016 syntes snart vi skal have vrøvle afgift her på gallerisiderne..

  • #3   1. feb 2016 Du klager først, før du betaler.

    Du køber vel heller ikke en MC privat du synes er for dyr og så klager til ham bagefter over prisen.


  • #4   1. feb 2016 Hvis du vil klage
    Er du uenig i SKATs værdifastsættelse af dit køretøj, kan du klage over afgørelsen til Motorankenævnet. Drejer din klage sig om afgiftspligten eller selve afgiftens beregning, skal du klage til Landsskatteretten.

    Det koster 400 kr. at klage (aktindsigtssager er gratis)
    Klagefristen er 3 måneder
    Sådan klager du
    Du kan sende klagen på tre måder:

    Elektronisk til Skatteankestyrelsens klageportal på skatteankestyrelsen.dk.
    Som digital post via borger.dk, hvis du klager som privatperson, eller via virk.dk, hvis du klager på vegne af din virksomhed.
    Med post til Skatteankestyrelsen; Ved Vesterport 6, 6. sal; 1612 København V.
    Krav til klagen
    Klagen skal være skriftlig. Du skal skrive alle de punkter, du vil klage over. For hvert punkt skriver du, hvorfor du mener, at SKATs afgørelse er forkert.

    Du skal vedlægge:

    Afgørelsen, du klager over
    SKATS sagsfremstilling, hvis du har fået en med afgørelsen
    Dokumenter, som støtter og underbygger din klage.
    Vil du have et møde med en sagsbehandler i Skatteankestyrelsen, så skriv det i klagen sammen med dit telefonnummer.

    Behandling af sagen
    Skatteankestyrelsen sender klagen til udtalelse hos SKAT. SKAT kan genoptage sagen, hvis SKAT mener, at værdifastsættelsen af køretøjet er forkert, og hvis du er enig med SKAT om, hvordan køretøjet skal værdiansættes. I det tilfælde bortfalder klageafgiften på 400 kr.

    Når du ikke til enighed med SKAT, sender SKAT en udtalelse til Skatteankestyrelsen, som er sekretariat for Motorankenævnet og Landsskatteretten.

    Love og regler
    Du kan finde de gældende love og regler på skat.dk under Jura, tal og statistik.

    Jura, tal og statistik

    For uddybende og fyldestgørende juridisk information, se Den juridiske vejledning.


  • #5   1. feb 2016 Jeg har først klaget.
    Og så har jeg betalt.
    Får du medhold får du differencen retur.


  • #6   1. feb 2016 Jeg betalt først og klaget efter, men skat er meget langsom til at behandle sagerne

  • #7   1. feb 2016 Da min afgift var for høj, klagede jeg og var gratis den gang. Fandt nogen annoncer af min model til andre priser og sendte ind til dem. Da prisen var fair betalte jeg den

  • #8   1. feb 2016 #2 samt afgift for at bruge devon baldwin som profilbillede smiley

  • #9   1. feb 2016 Det koster 400 at klage.
    Behandlingstid over 1 år, har lige været igennem
    Får du medhold får du de 400 tilbage samt for meget betalt afgift.
    For mig tog det 1 1/2 år.
    Tålmodighed kræves.


  • #10   1. feb 2016 Du skal betale først hvis du vil ud at køre i år.

  • #11   1. feb 2016 Som flere har skrevet kan det tage ekstremt lang tid for skat at behandle en klage sag. Og skal selfølgelig ud og køre i år og har råd til at betale, hvad der efter min mening er en for høj afgift.

    Tak for svar jeg sender en klage ind og betaler afgiften og venter så tålmodigt smiley


  • #12   1. feb 2016 Mellem 9 og 15 måneder regnede Skat med at deres behandlingstid var i september måned sidste år.

  • #13   1. feb 2016 12# !!!! men det kommer ikke bag på mig nu når det er skat...

  • #14   1. feb 2016 Har selv betalt afgift på nogle cykler, og ved den ene, klagede jeg og fik beskeden om, at der var ca et års behandlingstid, men efter er par måneder, ringede de, om jeg kunne komme til vurdering, i vejle om et par uger.
    Efter turen til vejle kom svaret ca 14 dage efter, og jeg sparede ca 7000kr
    Manden fra skat sagde også, at jeg havde fået dem tilbage, hvis jeg havde betalt først.


  • #15   5. feb 2016 bare find en GS'er plade og puff-ajø!

  • #16   6. feb 2016 Har lige søgt afgiften på en mc, der gik kun 10 dage så kom svaret.
    Selv prisen de er kommet frem til, passer meget godt, så jeg vil ikke klage.
    Kun spare op smiley


Kommentér på:
Klage afgift

Annonce