{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.897 visninger | Oprettet:

Afgift klage. {{forumTopicSubject}}

Hej har lige fået svar fra skat idag. CHOK de vil have 45300kr i afgift for en suzuki gsxr 1000 K1 middel vudering til syn ind.reg 3/2002. kan se på deres egen hjemme side at i 2012 blev de betalt fri til ca.40000kr der er sku da noget helt galt og skal selvfølgelig ha sendt en klage til dem. men hvor lang tid tager en klage sag ville jo gerne ud og køre i år? hvad mener i har i også opblevet at afgiften er steget i forhold til 2012.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afgift klage.
  • #1   8. mar 2013 Det kan tage op til 18 Måneder, Har luge været gennem møllen
    Men du kan jo bare betale og køre mens sagen køre,


  • #2   8. mar 2013 Steffen.
    hvordan endte din sag?


  • #3   8. mar 2013 Lytter lige med, kan se at brugtpriserne er stigende, da selv forhandlerne kigge på brugtmarkedet.

    Overvejer selv at søge afgift på en zx6r


  • #4   8. mar 2013 Jeg betalte for jeg havde jo ikke tid til at vente så længe, så jeg spillede meget dum og kimede skat ned i 4 dage, så var der en som kikkede igen på sagen men der var intet at gøre, men mit var heller ikke så stort beløb og jeg skulle have den ud at køre smiley

  • #5   8. mar 2013 Betal og vær glad

  • #6   8. mar 2013 Jeg betalte kr. 40500 for min k1 sidste år - km 22.000, middel stand.
    - synes det lyder helt hen i vejret at den skulle være steget, men det er jo også en mulighed for at få budgetterne til at hænge sammen.... smiley

    Skriv din klage men husk at begrunde hvorfor - spam dem med eksempler på alt hvad du kan finde af annoncer fra både private og forhandlere.

    Jeg havde i min ansøgning brugt næsten 14 mdr. Samling af annoncer og kunne dermed påvise markedsprisens udvikling og annoncernes prisnedslag, hvilket giver et mere klart billede af en reel markedspris. Min klare påstand var at annonceprisen netop ikke behøver at være et udtryk på markedspris/handelspris som afgiften skal beregnes af.
    Jeg vedlagde 12 eksempler og deres udvikling igennem de ca. 14 mdr. Jeg havde lavet research.

    Du kan sende mig en PB, hvis jeg kan hjælpe.

    Mvh
    Thomas E


  • #7   9. mar 2013 Malmö....

  • #8   9. mar 2013 Hvad har du givet for din cykel uden afgift. ?
    Hvad koster gennemsnittet herhjemme. ?

    Som hovedregel. ( For jeg har selv gjort meget i dette, og det passer næsten altid )

    1/3 koster cyklen / bilen.
    2/3 er afgiften på køretøjet.

    Den holder sikkert uden at du bliver skuffet..

    Men held og lykke med klagen fremadrettet.

    Vh
    Kasper



  • #9   9. mar 2013 jeg er i en lignende situation med for høj vurdering fra skat. Fik dog at vide fra dem at man bare kan betale og hvis klagen går godt igennem (efter lang ventetid) får du bare penge tilbage fra skat


  • #11   9. mar 2013 De har sat ny prisen til 229000? er det rigtig. og handelsprisen til 75000-85000. Men det er jo helt i skoven. der er flere tilsalg mellem 60og70 og de er sku da ikke solgt. men der hvor min kæde hopper af er at prisen er 5000kr højere end dem der er betalte fri i 2012. tror i bare jeg skal maile til dem hvad de kostede i afgift i 2012 eller skal jeg til at finde salgs annoncer i lange baner og sende med.

  • #12   9. mar 2013 tror ikke det skader og medsende noget dokumentation

  • #14   9. mar 2013 Man kan lave en lille smule forarbejde selv ved at bruge denne.
    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1826797&vId=0
    Så kender man prisen inden man går til Skat.


  • #15   9. mar 2013 Hvad med den her, jeg sendte en forspørgelse til skat i 2012 juni mdr og fik svar først i December ! At jeg skulle kontakte nogen i skat ( tlf nummer fik Jeg) men ingen tog den. Så skrev jeg nummer 2 og nu nummer 3 , fik svar i sidste uge ....

    SKAT's motorcentre behandler ikke forespørgsler på registreringsafgifter ved eventuel eksport, men behandler kun de køretøjer der er eksporteret.

    Der er indført en selvbetjening på forespørgsler, hvor du selv kan skønne hvad afgiften vil være i øjeblikket, ved at beregne den i regnemaskine på vores hjemmeside. Det gøres på grundlag af en skønnet normal handelspris på tilsvarende køretøj i Danmark. Her er et link til regnemaskinen. http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1826797&vId=0

    Du kan også søge om et bindende svar. Det koster et gebyr på 300 kr., og skal sendes til Skattecenter Struer. Her er et link til nærmere oplysninger om bindende svar og betaling af gebyret.
    http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=2038017&vId=0

    Jeg håber ovennævnte kan hjælpe dig lidt videre.
    Svar fra SKAT


  • #16   9. mar 2013 Hvis skat skal have penge er det nemt for dem og ikke så meget Bureakrati, men er det omvendt så.....

  • #17   9. mar 2013 Jeg ville også med glæde betale 45000kr i afgift. hvis ikke det var fordi at jeg ved de er betalt fri i 2012 40000kr det er sku da det eneste der midt i en finans krise er steget så meget! normal ville det da være omvendt, at en bil/mc falder lidt hver år.

  • #19   9. mar 2013 Jeg erfarede efter at have min første import mc igennem møllen, at andre før mig åbenbart havde sørget for at få deres klassificeret som "under middel stand" ved at fjerne skaller, Monteret forskellige spejle, afvisere.. osv..osv..

    Så at jeg "torsk.." Der havde updatet alt det sikkerhedsmæssige osv.. Skulle lemmes for 6500 !!! Mere - end andre af samme årgang og km..!! Og jeg fik intet tilbage på trods af klage..!!

    Så venner.. Strip dyret inden toldsynet.. Og læg selve registrerings synet en anden dag.. ;-).. ;-)..


  • #20   9. mar 2013 Efter at have genlæst det oprindelige indlæg må jeg bare sige: betal dog nu, send klagen ind og håb på det bedste. I værste fald har du givet omkring 5000 for meget for din fine mc. smiley

  • #21   9. mar 2013 Philippe e
    Det var netop "handelsprisen" som SKAT selv skriver om på deres hjemmeside som afgifter beregnes af.
    Hvad er en handelspris? - er det prisen som den sættes i salgsannoncer eller den faktiske salgspris?
    Hvis en annonce på et køretøj står uændret i en periode hvorefter den gentagne gange sættes ned i pris og stadig ikke bliver solgt - så kan det jo kun være et udtryk for at den ikke afspejler markedsprisen - lige netop min pointe, hvilket jeg til dels fik medhold i (i hvert fald ud fra afgørelsen at se).

    Min pointe kunne nu være et angreb på SKAT med en offentlig beskyldning om at SKAT bevidst bedrager folk for penge - kan det påvises er det direkte en kriminel handling.

    Min opfordring er at du ikke skal give op


  • #22   10. mar 2013 Told og reg syn er samtidigt står der i reglerne, og det er det de siger på synhallen.

  • #23   10. mar 2013 Det er David Mod Goliat,, og her er det Goliat der vil vinde hvergang, Der skal flere david´ ere før der over hovedet bliver tale om en ændring af nuværende regler !
    Det koster 15 % i administrationsgebyr.
    Jeg har betalt 169999 kr for min cykel, hvis regnskabet skal gå op får jeg det til ca 105000 - de 15 %= 89500
    Hvis du så henter samme maskine samme årgang ja så er det jo noget helt andet !
    De kan jo godt finde ud af det når du henter udefra og hjem.


  • #24   10. mar 2013 jeg har klaget over min... det er snart et år siden..
    den er sendt vidre til motorankenævnet.. hvor den vel er syltet


  • #25   10. mar 2013 Handelsprisen bliver af Skat sat efter forhandler annoncer.

  • #26   10. mar 2013 Kim S -

    Nej det gør den ikke, ikke alene i hvert fald, men forhandlernes udbudspriser udgør en (variabel) del af grundlaget. At det ikke alene udgør grundlaget, behøver man kun at kigge lidt på niveaulisterne for at kunne afvise.

    Hvordan fastsættes handelsprisen så, well her er SKATs egen juridiske vejledning -

    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1947427

    Den centrale sætning er -

    "Handelspriser/markedspriser inklusiv registreringsafgift kan hentes fra alt tilgængeligt materiale"

    I det aktuelle tilfælde foreligger muligheden for en fejl fra SKATs side, problemet ligger i dels at påvise den fejl, samt den relativt lange sagsbehandlingstid der typisk er.


  • #27   10. mar 2013 Allan:
    Du kan sagtens opdele dit toldsyn og registrerings syn. Toldsyn er gældende i 6 mdr. (så vidt jeg husker)

    Jeg har selv gjort det flere gange, især efter at SKAT indførte papirvurderinger. Jeg havde ikke lyst til at betale afgift for mit eget arbejde.

    Michael S:
    Netop - men man skulle tro at fejl hos SKAT nærmere er reglen end undtagelsen og at SKAT spekulerer i det - hvorfor ved jeg ikke, for det kommer jo ikke personerne hos skat personligt til gode, men det er nok nærmere en holdning hos medarbejderene i disse statslige instanser, at de på den måde kan føle sig højere hævet end os andre.

    Jeg har i mine mange korrespondancer med SKAT's motorafdelinger, fået mere eller mindre bekræftet at man via psykologi og lidt snilde i sine formuleringer, kommer ret langt og flere gange har jeg kunnet få dem helt af sig selv til at foreslå min ide om afgifter - eller i hvert fald tæt på.

    De fleste gør den fejl ikke at få importører til at bekræfte den rigtige årgang på et køretøj og nogle kommer så derfor til at betale ekstra afgift for en nyere årgang, selvom der er tale om en overgemt model.

    Mange glemmer også at klagen over en afgørelse, i første omgang behandles af personen selv, som har haft din sag.

    Motorankenævnet består deimod af 3 x 4 af skatteministeriet udpeget personer for en 4-årig periode indelt i 4 regioner.
    Personerne er indstillet af FDM og DI (Dansk Industri)

    Der ER meget lang behandlingstid i ankenævnene



  • #28   10. mar 2013 Thomas -

    "Jeg har i mine mange korrespondancer med SKAT's motorafdelinger, fået mere eller mindre bekræftet at man via psykologi og lidt snilde i sine formuleringer, kommer ret langt og flere gange har jeg kunnet få dem helt af sig selv til at foreslå min ide om afgifter - eller i hvert fald tæt på."

    Helt enig, når det har været nødvendigt har jeg også vedlagt den relevante dokumentation på og argumentation for, hvad jeg mente den "rigtige" pris skulle være - Det er som regel ikke nogen skade til at hjælpe SKAT lidt på vej i den rigtige retning :-).

    Der er nu også nogle lidt sære (læs tossede) ting i deres system. På et tidspunkt var det tilsyneladende et etableret princip, at forhandlerne fik en lidt lavere afgift end private, og det derfor kunne betale sig at få en velvillig forhandler til køre afgiftsagen igennem som privat. Jeg oplevede i et konkret tilfælde selv en indikation på dette, hvor en forhandler kørte en cykel igennem som den første af den modelårgang det år, hvor resultatet blev en markant nedsættelse i forhold til året før, det kom så resten af tilsvarende cykler til gode det år pga præcedens.


  • #29   10. mar 2013 Michael S:
    Jeg har prøvet præcis det samme.

    Da SKAT i April 2007 indførte papirvurdering og straks ekspedition lige fra gaden - kunne vi næsten ikke få hænderne ned - endelig havde SKAT lyttet og virkelig gjorde et forsøg på at begrænse bureaukratiet, men ak og ve - ophavsmændene/kvinderne for dette udemærket tiltage må enten være hoppet over til det private erhvervsliv eller også er de bleve puttet i skammekrogen af de "ældre" i organisationen - for der gik jo ikke længe inden at et system der set med "erhvervsmæssige" øjne var et stort skridt i den rigtige retning, forsvandt igen til fordel for et mere moderne bureaukrati med aner fra de gamle lange svartider og afgørelser der kan sammenlignes med galmathias og venstrehåndsarbejde.
    Og så i disse tider med skærpet konkurrence, krise og hvad ved jeg, skal forhandlere nærmest til at ansætte folk for at kunne spendere en hel dag foran SKAT's kontorer til simple ekspeditioner. Ikke engang udliciteringen nr.plade ekspeditionen har givet rum til hurtigere ekspedition på andre områder. Hvad sker der ????

    Derfor som du også skriver - er mit råd ligesom dit:
    Forberedelse, forberedelse og atter forberedelse - dernæst dokumentation, dokimentation og atter dokumentation - alternativet - BETAL og vær glad.

    Mvh
    Thomas E


  • Adam P
    Adam P Tilmeldt:
    jun 2004

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 29
    #30   29. mar 2013 Jeg står i samme situation lige nu - dog med en bil.
    Afgiften er sat væsentligt højere, end jeg finder rimeligt, og jeg har klaget over afgiften. Desuden kan jeg kun nikke genkendende til folks formodninger om at der ligger bevidste handlinger bag Skat's første udspil m.v.

    Dog har det afledt nogle spørgsmål:
    Der er gået over tre måneder, siden afgiftsfastsættelsen, så denne er ikke gældende længere. Skal jeg så søge forfra? Klage er indsendt inden for de 3 måneder.

    Hvis ja, gælder toldsyn så ikke i 1 år?

    Får man ikke en "kvittering" på at klagen er modtaget, ligesom man gør, når man søger afgift første gang?

    Hvis jeg ikke skal have genberegnet, kan jeg så betale den første udregning, og så være sikker på at få penge tilbage, hvis ellers klagen afføder en lavere afgiftfastsættelse?
    Jeg tænker bare, om ikke man "godkender"/vedkender sig den afgift man betaler, og så er der ikke noget at klage over?

    Set fra min optik, snakker vi 10-20.000 kr. i forskel på alt mit dokumentation kontra det Skat har spillet ud i første omgang.


  • #31   29. mar 2013 Ja - SKAT har deres egne lister over "markedspriser" - de ligger en del over det gennemsnit vi forbrugere reelt betaler for varen.

    Omvendt her de så åbentbart således helt andre lister når borgere så vil udføre et køretøj og have afgiften tilbage...

    Hvad sagde "Kartel" ??


  • #32   29. mar 2013 Adam:
    Velkommen til bureaukratiet og skrankepave-land. De fleste opgiver og SKAT ved det og du kan bide skeer på at det spekuleres i det.



  • #33   29. mar 2013 Adam P: Jeg er igang med en lignende sag med afgift på mc pt.
    Jeg har fået på skrift at jeg ikke vedkender den i første omgang fastsatte afgift selv om jeg har betalt den og at jeg får penge tilbage hvis klagen falder ud til min fordel.... så den skulle være ok.


  • Adam P
    Adam P Tilmeldt:
    jun 2004

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 29
    #34   29. mar 2013 Rune:
    Super! Jeg har nemlig ikke fået nogen dokumentation for modtagelse af min klage.
    Men kan på den anden side heller ikke finde nogen steder der står at man kan betale den fastsatte afgift - og stadig klage.

    Det er jo også så godt som umuligt at komme igennem på telefonen!


  • #36   18. maj 2013 Det er sgu da helt i tovene det der!
    Fatter ikke det skal tage så lang tid, det er sgu da en forretning, har man mange kunder må der ansættes flere folk.


Kommentér på:
Afgift klage.

Annonce