5.575 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

God hjelm? hvilke mærker ? God hjelm? hvilke mærker ?

Er ude og kigge på hjelm.
Men hvad krav er der til dem? Hvad mærker skal de havde?

Har kig på en Thansen hjelm men ved ikke om de er godkendt til MC.

Kan I anbefale en god hjelm der ikke har for meget findstøj og ikke koster alt for mange penge.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  God hjelm? hvilke mærker ?
  • #1   22. feb 2016 http://www.mctc.dk/?id=24582
    Lidt læsestof og vejledning, men en hjelm skal prøves.

• #3   22. feb 2016 Jeg har lige købt min første "mc" hjelm, da jeg førhen har kørt med cross hjelme smiley

Jeg har prøvet en del, men ville ikke bruge mere end 2000 på denne første hjelm, da jeg ikke viste hvilken type mc jeg vil have (er splittet imellem gammel vintage cafe racer og nyere sports mc.

Efter at have været ude hos en del forhandlere, tog jeg op til Louis MC i søborg og faldt for Premier Monza.. det er en god medi hjelm til ca.1500 kr. at den så kun vejer 1320 gram pga delvist kulfiber var bare et mega plus smiley

• #4   22. feb 2016 Kan være jeg finde en god hjælm i weekenden i Roskilde. Ville da vær et plus.

• #5   22. feb 2016 Ja, hvis du skal have noget fra et af de tre store mærker, så er det Shoi, Arai eller HJC! Personligt købte jeg en HJC hjelm i Tyskland, den var den højest scorende enkelt model nogensinde i en større anerkendt tysk undersøgelse(98 ud af 100 mulige), kan ikke huske navnet - Men de lavede ikke andet end at teste hjelme og andet motorcykeludstyr, så det tog jeg for gode varer og købte sådan en fætter på tilbud til 3500kr.
    Men ak og ve, hvad jeg fandt ud af var at selvom den sad som den skulle på mit hoved, så synes jeg den var røv irriterende, gnavede, alt for meget støj når man kørte, dårligt visir der ridsede alt for let for ikke at tale om deres pin visir, som bestemt IKKE holdt visiret dug fri!

Hvor om alting er, ud og prøv, det er den eneste måde at finde den der passer dig - Personligt kører jeg med Bell hjelm nu og skal ikke have andet! Ikke mange herhjemme kører med dem, men udover at lave super fede hjelme, så funger det bare - For mig vel at mærke, og det er sagen i en nøddeskal - Det er som med forsikringer, fordi en anden person har billige forsikringer hos Alka, er det ikke ensbetydende med at du får det, fordi en Bell hjelm passer mig, ja så er det på ingen måde sikkert den passer dig! smiley

• #6   22. feb 2016 nu vi snakker om roskilde i weekenden, så vidt jeg kunne forstå, så er det kun udstilling og ingen boder hvor man kan købe? Eller tager jeg fejl? For mangler selv bukser og sko

• #7   22. feb 2016 prøv kigg i www.touringshop.dk

• #8   22. feb 2016 Havde forståelsen af det var udstilling og boder. Skal selv havde bukser. Jakken handsker og hjelm
    Sko købte jeg i thansen til 499,-

• #9   22. feb 2016 Schubert.
    Nej den er ikke billig.
    Men du for uovertruffen service og 5 års garanti.
    Eks. Var så uheldig at knække udluftnings knappen af på toppen af hjelmen. ( Ikke hjelmens skyld) kontaktede schubert.
    2 dage efter havde jeg en ny UB.
    Har hørt om flere der har oplevet noget lignende.

• #10   22. feb 2016 Nolan er også et ok mærke, jeg har en Nolan n86 og er godt tilfreds. Den kostede 2100 ved Rydberg mc smiley

• #11   22. feb 2016 Undgå en dårlig handel. Vent med at købe til du har prøvekørt en tur med hjelmen på din egen cykel. Først der kan du bedømme hvor støjende den er. En støjende hjelm er meget trættende at køre med i længden.

• #12   22. feb 2016 Matthias
    Lyder som et klogt råd. Har lånt min vens gamle pilot hjelm så må jeg trille med den det første stykke tid.

• #13   22. feb 2016 de er allesammen gode
    det du betaler for er mængden af vindstøj, bekvemmelighed og design smiley

• #14   22. feb 2016 At sige alle er gode, er nu nok ikke helt rigtigt.
    Hvad er en god hjelm?
    Det er umuligt at sige, for nogle vægter bekvemmelighed, andre et smart udseende. Igen andre går ind for høj sikkerhed eller en lydløs hjem.
    Selv går jeg mindre op i at hjelmen ser smart ud. Mere at den skal være synlig i trafikken. Så bør den også være lydløs og sikker en hjelm.
    En stærkt støjende hjem kan i længden gå ud over sikkerheden generelt, da den kan være meget trættende at køre med.

• #15   22. feb 2016 god hjelm, passer på dit hoved når du falder - dét gør de allesammen smiley
    resten af en smagssag og hvor pengene spiller ind

• #17   23. feb 2016 Ordentlige tests:

http://sharp.direct.gov.uk/

Hvis man tror en hjelm bare er en hjelm så er skaden vidst allerede sket..

• #18   23. feb 2016 Den MT få mange stjerne og er det mærke THansen sælger.
    Skal den også havde motorcykel manden og CE mærke for at være godkendt ind og udlands?

• #20   24. feb 2016 Jeg kan kun anbefale Schubert hvis du skulle falde over en på tilbud smiley Fik selv min S1 til 2400.

• #21   24. feb 2016 Her kørt med Shoei hjelme i mange år , kører pt. med en Shoei XR 1100 som jeg er meget glad for da den er meget støjsvag . Prøv dig frem og få evt. lov til lige at trille en tur med den nye hjelm før du beslutter dig .

• #22   24. feb 2016 THansen hjelme er som hovedregel godkendt til MC brug. Det frarådes dog på det stærkeste faktisk at købe en og bruge den hvis at man forventer at kører motorvej mm.

• Kenneth G
    Kenneth G Tilmeldt:
    dec 2015

Følger: 1 Svar: 54
    #23   24. feb 2016 Købte 2 Shubert C3 til 6.000 på tilbud. (Konen skulle også have)
    Testede et par forskellige hos Carstens MC i Varde. Tog 1/2 times tur med nogle forskellige hjelme.
    Shubert havde mindst støj.

• #24   24. feb 2016 Har kørt med Thansen hjelm det første år, de virker fint men der var godt nok meget støj i dem på motorvejen

• #25   24. feb 2016 Kørte også med thansen hjelm de første par år, men det var et semikendt mærke de havde taget hjem, men dog af glasfiber. Jeg ville aldrig købe en plastichjelm (polycarbonat).

• #26   25. feb 2016 Danger Dane, du bedes venligst oplyse hvor og hvem der fraråder THansens hjelme til motorvejsbrug.
    Jeg tror det er noget du selv har opfundet, for ellers må hjelmen slet ikke sælges.
    Bemærk også lige §2 allersidst.

Reglerne for markedsføring og brug af hjelme står her:

Kapitel 1
    Markedsføring og anvendelse af styrthjelme

§ 1. Styrthjelme må kun markedsføres og anvendes, hvis de er godkendt i henhold til bestemmelserne i:

1) ECE-regulativ nr. 22 om ensartede forskrifter om godkendelse af styrthjelme for førere og passagerer på motorcykler og knallerter. Hjelmen skal være forsynet med følgende godkendelsesmærke:
    ("Billede mangler")

(tallet efter bogstavet »E« angiver i hvilket land godkendelsen er udstedt) eller

2) Dansk Standard, Finsk Standard eller Svensk Standard. Styrthjelmen skal være forsynet med følgende fælles godkendelsesmærke:
    ("Billede mangler desværre igen")

Stk. 2. Godkendelsesmærket skal være anbragt på synlig og læselig måde og således, at det vanskeligt kan fjernes. Der må ikke påsættes mærker eller angivelser på styrthjelme, der kan forveksles med godkendelsesmærket.

§ 2. En styrthjelm må ikke bemales eller påføres udsmykning, herunder refleksmateriale. Dette gælder dog ikke bemaling og påklæbning med materialer, der er godkendt af fabrikanten.

• #27   25. feb 2016 Det var hvad ham sælgeren jeg snakkede med i Thansen sagde, samt en anden forhandler af MC grej i byen jeg bor i gav ham ret i.

• #28   25. feb 2016 Danger Dane.
    Hvis der markant mere vindstøj i den billige thansen hjelm så det klart man fraråder den til motorvej:)
    Det jo belastende og ubehageligt med meget vindstøj. Man bliver jo ør i skalden

• #29   25. feb 2016 Ketil, det er noget vrøvl du kommer med.
    Støjen fremkommer især fra kåben eller manglen på samme.
    Jeg har 2 forskellige Schubert hjelme som jeg er meget glad for. På min vintercykel er de begge meget lydløse, men på sommercyklen støjer især den ene som bare pokker.
    Man kan bare ikke sige, at en bestemt hjelm støjer. Det afhænger helt af manden der bærer den og cyklen han kører på.
    Alle de test man kan finde på hjelmes støj, er lavet på et laboratorium, og det er jo nok ikke lige der vi kører, så de har stort set ingen retfærdighed.

• leif p
    leif p Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 1 Svar: 8
    #30   25. feb 2016 Har kørt med en Thansen flipup på en cykel med pichler kåbe. Det larmede ad h til, men på en naked var den rigtig god

• #31   2. mar 2016 Troede bare ikke de var anbefalingsværdige hvis at man skulle ud og kører motorvej eller deslige?

• #33   23. apr 2016 Jeg har en HjC hjelm til 4000 kroner. Det skal jeg aldrig aldrig have igen. Den støjer som bare pokker og man bliver nød til at køre med ørepropper på motorvej ellers synger det inde i hovedet når man får den af igen. Jeg købte den ud fra en fantastisk anmeldelse og anbefaling af ekspedient. Kender til 3 der nu har negativ erfaring med en HJC hjelm og støj, så det er da påfaldende. Har tidligere haft Shoei og Shark de har da været bedre. Prøv hjelmen inden køb er min bedste anbefaling og glem alt andet...jeg har en mistanke til at man går ind for den hjelm man tjener mest på I butikken. smiley

Kommentér på:
God hjelm? hvilke mærker ?

Annonce