{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.486 visninger | Oprettet:

Ny Mc ejer søger gode råd {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Jeg er en lykkelig ejer af en suzuki gsxr 750 07.
Jeg er slet ikke mekanisk anlagt så derfor søger jeg råd her.
Hvad er godt at gøre inden man hiver mcen frem fra vinterhi igen?
er det bare at smørre kæden og lave olieskift eller ville i anbefale andet eller mere?

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny Mc ejer søger gode råd
  • #1   25. feb 2016 ud i skuret.
    er der strøm på, er der benzin på ?? hvis ja start op kør en tur, hvis den slinger en del kontroller lufttryk, taler af erfaring en mc køre underligt med kun 0,8 i baghjul.


  • #2   25. feb 2016 Jeg vil sige som #1, men tjek også lufttryk selv om den ikke slingre - de har det med at tabe en del over vinteren af den ene eller anden grund.

  • #3   25. feb 2016 Lyder som en god plan. Plejer dog at rense/smøre kæden og skifte olien inden den bliver sat i vinterhi, så står den ellers og hygger med fuld tank og impulslader på.. Når vejret er til det, bliver dæktrykket tjekket, maskinen startet og så bliver der ellers blot kørt smiley

  • #4   25. feb 2016 I manualen er der et skema over hvad der skal laves og hvornår. Det er bare at følge det. Hvis du er usikker på, om tidligere ejer har overholdt service, så ville et stort service være en god start på sæsonen.

  • #5   25. feb 2016 Jeg ville nok også tjekke lufttrykket inden jeg kørte ud !!!! Ingen grund til slinger

  • #6   25. feb 2016 Kom så med nogen billeder smiley den er så sprød smiley

  • #7   25. feb 2016 Tjek evt. Også om alle bolte er helt tight, dæktryk, fuldtanket, smurtkæde, lad den summe i tomgang i et par minutter, til den er mere eller mindre varm. uden at rører gassen. Da den nye olie skal smøre motoren lidt først, efter en lang vinter med urørte stempler. smiley ellers go seson

  • Ronni A
    Ronni A Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #8   25. feb 2016 Jeg har taget udgangspunkt i denne fantastiske tekst fra MC Touring club:
    ( Håber det er ok jeg sakser det herind )

    Touring Nyt lister en række punkter op, som vil være en god idé at tjekke inden den første tur. Herefter er det bare klar, parat… kør.

    Tjek motorcyklen…
    · Er kædet smurt og korrekt justeret?
    · Er grebene korrekt indstillede, og skal kablerne smøres?
    · Er der væske nok på batteriet, og skal det oplades?
    · Fungerer lys- og signalanlæg, herunder dødemands-knap?
    · Er der nok belægning på bremseklodserne, og er skiverne stadig over mindstemål?
    · Bevæger bremsestemplerne sig uhindret, og er der utætheder i bremsesystemet?
    · Er der slør i hjulophæng eller kronrør?
    · Hvad er mønsterdybden på dækkene, og stemmer dæktrykket?
    · Stemmer olie-, køler- og bremsevæskeniveauet?
    · Skal luftfilteret renses eller måske skiftes?

    Tjek mc-udrustningen…
    · Er sikkerheden i hjelmen stadig god nok? (bør skiftes hvert 3-5 år afhængig af brug og altid ved tab eller uheld)
    · Trænger hjelmens ydre og indre til en vask?
    · Er visiret blevet for ridset eller mat, og trænger det til en udskiftning?
    · Er hageremmen justeret korrekt?
    · Skal læderdragten plejes med fedt, balsam eller olie, og trænger indermaterialet til en vask? (se evt. Køb og vedl. af læderdragt)
    · Skal tekstiltøjet en tur i vaskemaskinen og imprægneres, når det er tørt? (Tag beskyttelsen ud og brug ikke skyllemiddel – se evt. Godt at vide om Gore-Tex)
    · Trænger handsker og støvler også til en rengøring/pleje?

    Tjek dig selv…
    · Er min generelle fysiske form god nok?
    · Er min balanceevne og mine reflekser i topform? (Tag en tur på trædecyklen)
    · Trænger mine kørefærdigheder til en opdatering? (Tag på kørekursus – se evt. Vælg det rigtige kursus)
    · Er koblingshånden i form, eller skal den trænes med en fingertræner?
    · Er jeg nok beskyttet mod den første turs kolde fartvind?


    Under den første tur…
    · Tag den generelt med ro
    · Kør kun korte stræk ad gangen og hold ofte ind
    · Stig af motorcyklen, rør dig lidt og tag en slurk vand
    · Hop om bord igen med skærpet opmærksomhed
    · Nyd turen


  • #9   26. feb 2016 Det var sku nogle yderst gode og fornuftige råd. Pt holder den på de ramper der med fuld tank og batteriet pillet af. Men jeg vil tage rådene til mig og ligge billeder op løbende. Jeg havde så travlt med at køre på den at jeg faktisk ikke fik taget nogle pæne/værdige billeder.

    Tusind tak for alle de positive tilbagemeldinger! smiley


  • #10   26. feb 2016 det så FEDT kender jeg godt <:)

  • #11   26. feb 2016 Kim HAHA ja utroligt. kunne huske da jeg købte bil den første gang. nøj jeg skulle blære mig i min lille racer og en masse billeder... man indser bare man har lidt travlt og gerne vil udnytte tiden når man så kan køre på sin 2 hjul smiley

  • #12   26. feb 2016 NEMLIG smiley hahaa

Kommentér på:
Ny Mc ejer søger gode råd

Annonce