{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.180 visninger | Oprettet:

Pris på stort service {{forumTopicSubject}}

Hejsa derude.

jeg står og skal have gennemgået min VS1400 fra A-Z før den skal have plader på. I den forbindelse vil jeg have lavet et stort service på den. Jeg er blevet tilbudt ét for 4000,- inkl. justering af ventiler og udskiftning af ventilpakninger.

Jeg ved selvfølgelig godt at man kan gøre det en del billigere selv, men da jeg bl.a. også skal have skiftet bremseslange og have lavet nogle andre småting, så skal jeg alligevel derud.

Hvad er folks erfaringer med priser på sådan et service?

mvh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris på stort service
  • #1   25. feb 2016 Det virker som en fair pris. Ventil pakninger? Er det olie tyvene du mener? Altså dem der sørger for der ikke komme olie ned i cylinderen? Tror din pris er uden materialer for for bremseslange er 500 eller mere, diverse væsker er 500, pakninger osv er også over 500. Skiver, klodser osv er der endnu ikke taget højde for smiley

  • #2   25. feb 2016 Tak for svar Casper. Det er udelukkende det store service de vil have 4000,- for. Det skulle være med justering, olietyve, olie både i motor og kardan, benzin- og oliefilter og gennemgang på funktion af bremser, motor, dæk osv. Der er ganske givet ikke nye klodser og andre ting i den dur med i den pris.

    Bremseslangen er uden for den pris. Jeg skal have lavet den og et par andre småting mens jeg alligevel er der smiley


  • #3   25. feb 2016 Okay. Så synes jeg prisen er fair. Det tager alligevel et par timer smiley topstykket skal jo af for at skifte ventil pakningerne. Nu du skal ha skiftet bremseslange så gør dig selv den tjeneste og få en armeret! Det er længder bedre end gummi slange. Kan din forhandler ikke lave det, så er der flere firmaer der lever af det. Jeg har selv skiftet på min og kan kun anbefale det smiley

  • #4   25. feb 2016 Er det ikke på tide du lærer at stille ventiler Flex ? smiley
    Køb en haynes og kom igang smiley


  • #5   25. feb 2016 Har selv en VS 1400 den har hydrauliske ventilløftere så ingen ventil justering
    Men tvangsåbning af ventiler under start er en god ting at tjekke for ikke at knække tænder på startkransen (har prøvet det) Der er flere tilgængelige manualer på nettet man kan hente

    https://www.louis.de/rund-ums-motorrad/bike-datenbank/suzuki-vs-1400-intruder/vx51l/0435?bikes=0435&=

    http://lafabricaweb.com/intruder/


  • #6   25. feb 2016 Brian S. Jeg har skam både Haynes og Clymer og original manual til den smiley

    Det handler dog ikke så meget om, om jeg kan udføre det selv. Det handler om at en erfaren mekanikker uden tvivl nemmere kan finde eventuelle fejl, som jeg ikke selv kan ud over det man specifikt kigger efter. Cyklen har kun kørt ture på prøveplader til/fra mekanikker, maler og lign. de sidste 6 år, så hvis der ER noget med den, så ville det være rart at finde det nu frem for på landevejen smiley

    Casper A: Det bliver helt sikkert en armeret slange. Forhandleren kan selv lave dem med mindre at de også skal være custom.

    Lars H C: Jeg tror måske at det var det der blev ment i telefonsamtalen. De er specialister i Suzuki, så jeg går ud fra at de ved hvad de laver smiley


  • #7   25. feb 2016 Dont worry.... Mekanikeren finder ikke en skid, for der er ikke noget. Det er jo såre simpel mekanik...

    Havde det været en MC til 6000,- som havde kørt markrace i 14 år. Så havde den helt sikkert haft godt af et mekanikker besøg. Men da den ikke havde været dyrere havde du garanteret ikke ofret 4 k på det, men klaret det selv smiley right?


  • #8   25. feb 2016 Det lyder som en fair pris !

  • #9   25. feb 2016 #3
    Satme en speciel motorcykel hvis topstykket skal pilles af for at skifte olietyvene..


  • #10   25. feb 2016 #9 Måske... Det ville da være nemmest tænkte jeg smiley det er nok for tidskrævende..

  • #11   25. feb 2016 Det koster også et slibesæt frem for at holde trykluft på hver enkelt cylinder smiley

  • #12   25. feb 2016 AT skifte paraplyer / Olietyve ( kær barn mange navne ) er ikke en del af service , dem skifter man kun såfrem at cyklen bruger ekstrem meget olie

  • #13   26. feb 2016 Mogens H: Hende jeg talte med sagde at det var med i deres store service. Det kan godt være at det ikke er standard, men det hører i hvert fald med i den pris jeg fik tilbudt smiley Kan det måske være fordi at jeg nævnte at den ikke har kørt ret meget i en del år?

  • #16   26. feb 2016 tja måske men den skal da ud at køre før man beslutter sig for at skifte disse Olietyve , det er lidt større projekt , og hvis den ikke bruger olie , hvorfor så ?
    Kender selvfølgelig ikke sådan en cykel , det kan jo være den model har store problemer med at holde tæt i disse ventilstyrs pakdåser


  • #17   27. feb 2016 Som sagt, så nævnte jeg over for hende at den ikke rigtig havde kørt nogle år og så smed hun nogle ekstra ting oven i som de ville inkludere for de 4000,- som servicen kostede. Nu er jeg dog kommet helt i tvivl om hvad det var hun nævnte. Alt andet lige, så har jeg fået forståelsen af folk synes at prisen er okay for det store service. Så hvis de vil smide noget oveni gratis, så vil jeg bestemt ikke brokke mig smiley Det kunne jo også være fordi at jeg nævnte at jeg ville have andre ting lavet samtidig smiley

    Jeg tager op og får det lavet, så må jeg se hvad det inkluderer smiley


  • #18   27. feb 2016 Jeg syntes i hvert fald ikke 4 klik for et stort service hvor en prof går cyklen igennem er for dyrt.. Men ville stadig hellere selv lave det ......

    OG NU SKAL VI KUN SOVE TO GANGE MERE .. så er det 1. Marts


  • #19   27. feb 2016 Nej det synes jeg nemlig heller ikke. Ville bare ikke acceptere det hvis nu standard prisen var det halve smiley

    Ja for helvede det bliver godt smiley


Kommentér på:
Pris på stort service

Annonce