{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Side monteret nr plade
  • #1   26. feb 2016 Fordi man ikke kan aflæse pladen når man f.eks kører i bil på den modsatte side af hvor nummerpladen sidder. Det er også derfor at nummerpladen ikke må bøjes, men skal sidde næsten lodret.

  • #3   26. feb 2016 Det må du gerne så kør løs

  • #4   26. feb 2016 Bum

    profilbillede
  • #5   26. feb 2016 .

    profilbillede
  • #6   26. feb 2016 Skal bare sidde sådan her

    profilbillede
  • #7   26. feb 2016 Fordi det ligner snot. Smid pladen i rygsækken, det er langt federe

  • #12   26. feb 2016 De kan da sagtens ses bag fra når de sidder på siden

  • #14   27. feb 2016 Kør uden.....gør jeg selv . Men jeg er også en rebel... smiley spiser også lørdags kylling om onsdagen... smiley

  • #15   27. feb 2016 Tak Leon E.

    Super Go info, på et ofte vendt emne. Nu med yderst brugbar fakta.
    Kunne du ikke tage et bedre billede af dommen og lægge i et album.??

    Til dem der har svært ved at finde datoen, er dommen afsagt 3 februar 2016. Så blækket er jo ikke helt tørt endnu.
    Er ikke klar over om en sådan sag kan ankes fra etatens side....

    Mvh Brian


  • #16   1. mar 2016 Jeg skal prøve at se om jeg kan finde ud af at lægge det op

  • #17   1. mar 2016 Det vil jo sige den er god nok:) Så man kan smide den ud på side

  • #19   1. mar 2016 Den er afgjort i retten i år slut fuld lovligt

  • #20   1. mar 2016 Smukt smiley

  • Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

    Følgere: 3 Svar: 313
    #21   2. mar 2016 Dommen kan ankes inden for 4 uger, så med mindre det sker i dag, er den endelig.

    Rigtig fint, at der er nogen, der får prøvet den slags.

    Dommen giver i øvrigt god mening, eftersom reglens eneste formål er, at man skal kunne se nummerpladen bagfra, og det finder retten er opfyldt, sådan som den sidder.

    Så er der ikke nogen grund til at fortolke registreringsbekendtgørelsen mere vidtgående.


  • #22   2. mar 2016 Om den må sidemonteres er nærmest som udgangspunkt et spørgsmål fra sag til sag. Spørger man dem der har forstand på loven, siger de nej. Omvendt, så er der tilfælde (som det der også er billeder af længere oppe), hvor retten har afgjort at monteringen ikke er ulovlig. Der er stadig folk der får bøder for det, men samtidig bliver der ofte synes cykler med det.

    Det mangler virkelig retningslinier i lovgivningen på dette område. Mit råd er, hav det kun hvis du enten er klar til at betale en bøde for det, eller at du er klar til at gå i retten med det for at få det godkendt.

    Personligt gider jeg ikke køre med det. For det første synes jeg at en cykel ser ubalanceret ud på den måde, og for det andet gider jeg ikke at ha' endnu en grund til at blive stoppet af politiet. Men det er jo helt op til individet at afgøre om man vil.


  • #23   2. mar 2016 @Flex

    Syn har jo intet med lovlighed at gøre.
    Har man en stor bred cykel med utrolig kort bagskærm, så er det fedt at sætte pladen på siden, Men enig i at det på utrolig mange "magre" cykler ser fesent ud smiley


  • #24   2. mar 2016 Brian S: Jeg skriver ikke noget sted at det har noget med om den den ikke synes med sidemonteret nummerplade smiley Man kan også sagtens få synet en mc hvor der er skåret i stellet eller at den er totalt ombygget og har mistet sin identitet - men det gør den ikke lovlig smiley Sådan noget er op til ejeren at gøre opmærksom på. Synsmanden kigger jo kun på om den lever op til de sikkerhedskrav der er (lys og bremser virker, ingen skarpe kanter osv.) Om den har nummerplade på siden, på hoved eller over/under 30 grader er han som regel fuldstændig ligeglad med, da det ikke er en sikkerhedsmæssigt overtrædelse og dermed ikke en del af hans arbejde. Desuden er der nok flere der går hjem og flytter nummerpladen, end der er folk der går hjem og skruer bremserne af smiley

  • detervist i
    detervist i Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Svar: 20
    #25   3. mar 2016 BEK nr 1315 af 09/12/2014
    § 68. Med de undtagelser, der følger af stk. 2-4, skal et registreret køretøj føre to nummerplader. Den ene nummerplade monteres foran og den anden bag på køretøjet.
    Stk. 2. En registreret motorcykel, knallert eller påhængskøretøj skal kun føre én nummerplade. Nummerpladen monteres bag på køretøjet. Nummerpladen må ikke monteres på siden af køretøjet.


  • Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

    Følgere: 3 Svar: 313
    #26   3. mar 2016 Ja, men hvad forstår du ved "på siden af køretøjet"?

    Er det (1) monteret bagudrettet "på siden af køretøjet", eller er det (2) monteret sidevendt "på siden af køretøjet"?

    Det er givetvis det, retten mener med, at bekendtgørelsen er uklar, og de har så - for at få noget meningsfuldt ud af teksten - set på, hvad hensynet bag bekendtgørelsen er: nemlig at man skal kunne se nummerpladen, når man kører bag motorcyklen.

    Det formål har retten vurderet, er opfyldt, hvis nummerpladen er monteret bagudrettet på siden af motorcyklen.

    Det er ikke nødvendigvis givet, at en anden dommer et andet sted og på et andet tidspunkt vil nå frem til samme konklusion, men den giver i mine øjne god mening.

    Den modsatte konklusion ville ikke opfylde noget "rimeligt" formål, men alene kunne bruges til at slå folk oven i hovedet med, hvis de, gud forbyde det, kom til at montere deres nummerplade på bagakslen.


Kommentér på:
Side monteret nr plade

Annonce