2.204 visninger
|
Oprettet:
Side monteret nr plade {{forumTopicSubject}}
Er der nogen der har vundet sådan en sag i retten?
Blev stoppet idag og fik bøde for det og indkaldelse til syn
Mindes at have læst om en der kørte sagen og vandt den.
Evt nogen der kan linke til de nye regler?
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 41 MC-er: 4 Annoncer: 2 Emner: 400 Svar: 2.371
maj 2013
Følger: 1 Følgere: 39 Emner: 2 Svar: 712
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 922
maj 2013
mar 2016
maj 2013
maj 2010
Følger: 1 Svar: 20
Den skal være synlig 30 grader til siderne og hvis den er monteret for langt foran baghjulet er det jo ikke opfyldt
maj 2010
Jeg prøver blot at fortælle at det ikke nu "bare" er lovligt at den sidder på siden.
At det er lovligt med montering på siden kræver at nummerpladen er synlig 30 grader til hver side og det kræver at den sidder forholdsvis langt tilbage mod bagdækket eller forskubbes mod venstre side væk fra dækket.
Jeg ønskede blot at skabe klarhed om reglerne så folk ikke laver en ulovlig montering og så bliver sure når de får en bøde og synsindkaldelse.
Jeg har ikke udtalt mig om lovlige eller ulovlige holdere.
okt 2009
Følger: 7 Følgere: 9 MC-er: 5 Emner: 11 Svar: 76
Har lige haft besøg af den pågældende betjent.
Min nummerplade sad ca 5 grader forkert, da det ikke var hele 0 tallet der kunne læses.
Han havde snakket med deres bilinspektør, som havde opdateret ham om de nye regler.
Kan så konstatere at punktet man måler fra er bagdækket og ikke nummerpladen
mar 2016
okt 2009
Følger: 7 Følgere: 9 MC-er: 5 Emner: 11 Svar: 76
maj 2010
mar 2016
feb 2016
Følgere: 1 Svar: 145
maj 2010
maj 2010
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/DA/TXT/PDF/?uri=CELEX:32009L0062&from=EN
De måler de 30 grader fra nummerpladen og ikke fra centerlinien.
Derfor mener jeg at man skal måle som jeg har beskrevet ovenfor.
mar 2016
Tegningen i bekendtgørelsen viser en nr plade bagpå i cyklens centerakse. Skal man stadig overholde de 30 graders synlighed ved sidemontage må man nødvendigvis tage hensyn til at dækket "skygger" for nr pladen.
Jeg har modificeret lidt på ovenstående tegning og vist en 30 graders linie i rød og 3 mulige placeringer:
1: Den forsigtige bankfunktionær der gerne vil have en sej cykel men ikke bryde nogle regler. Her hænger pladen helt bagude og hverken skærm eller dæk skygger. En yderligere fordel er at man kan have sidetasker på cyklen til habitten når der er møde i banken
2: Den gamle rocker der er træt af at blive stoppet men gerne vil bibeholde hans sidemonterede nr plade ved bagakslen... her bliver nr pladen nødt til at stritte længere mod venstre (set i forhold til cyklens kørselsretning) for stadig at kunne ses for dækket
3: Den virkelig slemme dreng, der absolut vil have en sidemontage der sparker røv.... her er nr pladen så langt fremme at den skal sideforskydes så meget han kan undvære støttefoden når han holder ved pølsevognen
Døm selv.... uanset hvad, er vores danske vindsejl af nummerplader ikke egnede til sidemontage efter min mening, men hver sin smag
Side monteret nr plade