{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
674 visninger | Oprettet:

Side monteret nr plade {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der har vundet sådan en sag i retten?

Blev stoppet idag og fik bøde for det og indkaldelse til syn
Mindes at have læst om en der kørte sagen og vandt den.

Evt nogen der kan linke til de nye regler?

Kommentarer på:  Side monteret nr plade
  • #3   8. jun hvad fanden er han for en pikslikker... Den ville jeg da gå videre med.

• #4   8. jun @3 trænger du til et blow job?

• #5   8. jun hvem gør ikke det.?

• #6   8. jun Joew, men af en panser? på den anden side er der nu noget frækt over sådan en lille bredrøvet panserpige med stram hestehale og stav i hånden

• #7   8. jun ved ikke lige med staven, men ellers er jeg enig.

• detervist i
    detervist i Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Svar: 21
    #9   9. jun Det er jo ikke lovligt og så punktum.
    Den skal være synlig 30 grader til siderne og hvis den er monteret for langt foran baghjulet er det jo ikke opfyldt

• detervist i
    detervist i Tilmeldt:
    maj 2010

#11   10. jun Jeg forstår ikke hvad du mener.
    Jeg prøver blot at fortælle at det ikke nu "bare" er lovligt at den sidder på siden.
    At det er lovligt med montering på siden kræver at nummerpladen er synlig 30 grader til hver side og det kræver at den sidder forholdsvis langt tilbage mod bagdækket eller forskubbes mod venstre side væk fra dækket.

Jeg ønskede blot at skabe klarhed om reglerne så folk ikke laver en ulovlig montering og så bliver sure når de får en bøde og synsindkaldelse.

Jeg har ikke udtalt mig om lovlige eller ulovlige holdere.

• #12   11. jun Opdatering:

Har lige haft besøg af den pågældende betjent.
    Min nummerplade sad ca 5 grader forkert, da det ikke var hele 0 tallet der kunne læses.

Han havde snakket med deres bilinspektør, som havde opdateret ham om de nye regler.
    Kan så konstatere at punktet man måler fra er bagdækket og ikke nummerpladen

• #13   11. jun @12 - jeg er ikke sikker på det betyder noget om du måler 30 grader fra bagdækket eller nummerpladen hvis det er vinklen nr-pladen skal være synlig i? Enten skal den langt ud til siden eller sidde tæt på bagenden af bagdækket at det ikke ser sejt ud

• #14   11. jun Hvis dit 0 punkt er midten af dækket eller midten af Nr pladen gør da en forskel

• detervist i
    detervist i Tilmeldt:
    maj 2010

#15   11. jun Det må være vinklen mellem de to gule streger som skal være min. 30 grader

• #16   11. jun Ja og det er den samme vinke uanset om den måles fra bagdækket eller højre side af nummerpladen... Ellers skygger dækket jo for nr pladen

• Peter R
    Peter R Tilmeldt:
    feb 2016

Svar: 40
    #17   13. jun Der måles vel i forhold til cyklens centerakse, og dermed midten af bageste punkt på Mc'en.

• detervist i
    detervist i Tilmeldt:
    maj 2010

#18   13. jun Hvorfor når det handler om at nummerpladen skal være synlig 30 grader til hver side. Så må målepunktet være den første hindring som er i vejen for synligheden og som må være den yderste kant af dækket på venstre side set bagfra.

• detervist i
    detervist i Tilmeldt:
    maj 2010

#19   14. jun Reglen med de 30 grader stammer herfra:

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/DA/TXT/PDF/?uri=CELEX:32009L0062&from=EN

De måler de 30 grader fra nummerpladen og ikke fra centerlinien.

Derfor mener jeg at man skal måle som jeg har beskrevet ovenfor.

• #20   14. jun 30 grader i forhold til længdeaksen er og bliver 30 grader i forhold til længdeaksen

Tegningen i bekendtgørelsen viser en nr plade bagpå i cyklens centerakse. Skal man stadig overholde de 30 graders synlighed ved sidemontage må man nødvendigvis tage hensyn til at dækket "skygger" for nr pladen.

Jeg har modificeret lidt på ovenstående tegning og vist en 30 graders linie i rød og 3 mulige placeringer:
    1: Den forsigtige bankfunktionær der gerne vil have en sej cykel men ikke bryde nogle regler. Her hænger pladen helt bagude og hverken skærm eller dæk skygger. En yderligere fordel er at man kan have sidetasker på cyklen til habitten når der er møde i banken

2: Den gamle rocker der er træt af at blive stoppet men gerne vil bibeholde hans sidemonterede nr plade ved bagakslen... her bliver nr pladen nødt til at stritte længere mod venstre (set i forhold til cyklens kørselsretning) for stadig at kunne ses for dækket

3: Den virkelig slemme dreng, der absolut vil have en sidemontage der sparker røv.... her er nr pladen så langt fremme at den skal sideforskydes så meget han kan undvære støttefoden når han holder ved pølsevognen

Døm selv.... uanset hvad, er vores danske vindsejl af nummerplader ikke egnede til sidemontage efter min mening, men hver sin smag

Kommentér på:
Side monteret nr plade