1.065 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Aprilia RS 125 Tuono Aprilia RS 125 Tuono

Hej

Jeg overvejer at anskaffe mig en Aprilia RS 125 Tuono. Har dog hørt, at Rotax motorerne er glade for at brænde stempler af. Er det noget nogen har erfaring med, eller er det bare fordi folk ikke vedligeholder maskineriet ordentligt?

Mvh. Martin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Træfældning 6.500 kr.
  • Fjerne bunddække, primært efeu 2.502 kr.
  • Sætte rullegardiner op 1.000 kr.
  • Hænge 4 billeder op på betonmur 300 kr.
  • Tilslutning af vaskemaskin 830 kr.
  • Spots på badeværelse virker ikke 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aprilia RS 125 Tuono
  • #1   10. feb 2005 Hej Martin,

Jeg har haft RS 125 som køre med samme motor og der var ingen problemer.
    Du skal selvfølgelig gi den det rigtige olie - fuldsyntetisk osv....men ellers no probs.
    Det skal du ikke bekrymre dig om med andre ord.

E

• #2   10. feb 2005 Prøv at kigge forbi MC Hjørnet, de har super pris på Tuono. lige for tiden

• #3   10. feb 2005 Hej Martin...

Kæresten har haft en Aprilia RS 125. Den har brændt 2 stempler af på et år.

Sidste gang vi var ud og køre på den, har den blokkeret baghjulet på motorvejen med 135 km/t, troede vi skulle dø. Så blev den SOLGT...

• #4   10. feb 2005 Kender godt den på motorvejen... kørte bare 140 km/t på en mito... rimelig syg skod situation....

• #5   11. feb 2005 > Caspar [Århus] P

Det er selvfølgelig derfor jeg finder den interessant, kunne aldrig finde på at give 70000 for den...

Er der nogen god forklaring på det med stempelafbrændingen?? Er det fordi de får for lidt benzin og derved får for lidt smøring og køling?

Hvis det er, kunne man så ikke bare sætte en lidt større dyse i? Den vil jo nok 4-takte lidt, men hvis det kunne afhjælpe problemet lidt...

• #6   14. feb 2005 hmmm.......Hvis du køber den fra ny, så har du jo selv mulighed for at køre motoren ordentligt til og passe den pænt fra starten og huske service og den dyre olie smiley
    -Så tror jeg ikke du skal være nervøs.

Jeg har som sagt haft en 125 som jeg kørte 18000 km på og solgte den til ven som så kørte 17000 på den inden den blev stjålet. Den fik aldrig skiftet stempler, kun ringe og holdt fint selvom den fik tæv (på den gode måde).
    Derudover har jeg haft en RS250 (ved godt det er Suzuki motor) men igen, med den rette passen på, så er der aldrig problemer.

Så hvis du kan passe på dine ting har du ikke noget at frygte - og du får et lækert legtøj i lang tid.

Erik

• #7   14. feb 2005 Skal lige siges at kæresten har altid passed på Rs´eren og aldrig givet den tæsk...

I virkligheden er det jo bare en stor knallert til 70000...

• #8   14. feb 2005 Hej

I skal have mange tak for svarene.

Ved godt at sådan en lille 2-takter skal passes mere end en 4-takter, men så har man jo lidt sjov med det...

Jeg arbejder stadig lidt med at overbevise de "gamle" om, at det er en god ide. Mutti er ikke så glad for 2 hjulere, men min far blev lidt mere positivt stemt, da jeg sagde, at vi faktisk kunne passe det samme mc-tøj... smiley

Wish me luck

Mvh Martin

• #9   14. feb 2005 Hvorfor lige RS 125 Tuono???

Hehe, jeg har prøvet at overbevise de "gamle" de sidste 6 år uden held. Det blev ikke nemmere efter jeg kom hjem med en total smadret Mille smiley

• #10   15. feb 2005 Hvorfor... Mc-hjørnet har den til 40kkr. De skal af med dem inden sommer, hvor EURO2 emmisionskravene træder i kraft (den overholder kun EURO1 kravene). Når de nye krav er trådt i kraft kan de kun sælges til banerace.

Jeg er heller ikke helt vokset fra 2-taktere/knallerter, og så er tuonoen jo en rigtig lille frækkert!
    Havde egentlig tænkt at købe en MZ Saxon Tour, men efter at have læst lidt om træge MZ gearkasser og andre problemer er jeg gået lidt væk fra den.

Hvis det ikke lige var fordi Tuonoen var på tilbud ville jeg ikke finde den interessant...

Har også mine problemer med at overbevise de "gamle"... måske lidt fordi vi har 3 biler til en husstand på 3 pers. og jeg har et par knallerter... Men jeg har stadig ikke opgivet

Mvh. Martin

• #11   15. feb 2005 40k er en fornuftig pris for en ny Tuono. Så mister du heller ikke så meget på den, når du engan vil have noget andet smiley

Ses på vejen...

• #12   17. feb 2005 40K??? - skynd dig! - ellers snupper jeg den sku smiley

Kommentér på:
Aprilia RS 125 Tuono

Annonce