Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Leasing af bil for/imod
  • #1   4. mar 2016 imod

• #2   4. mar 2016 hvorfor en Golf 7 når du kan lease en Audi R8 for samme beløb om måneden, godt nok er ubetaling 200.000 men staaadig...

Kunne kun finde på at gøre det ved super biller, jeg er typen der godt kan lide at skrue på mine ting , så vil helst eje lortet.
    derfor: Imod for en golf 7.

• #3   4. mar 2016 Imod.... Du kan ende med en stor regning når du aflevere bilen tilbage, hvis der er stenslag, ridser osv

• #4   4. mar 2016 3600 om måneden, for at lease?
    mener vi giver 2600 for måneden for at EJE vores, ganske vist ikke en golf 7
    men for 3600,- om måneden kan man da eje en ganske fin vogn

fatter ikke leasing - overhovedet - kæmpe udbetaling, usikkerhed for at komme i klemme når man skal returnere den, for noget man ikke ejer...

• #5   4. mar 2016 http://penge.dk/biler/skal-du-lease-eller-kobe-din-naeste-bil
    http://www.fdm.dk/biler/bilkoeb/privatleasing/privatleasing-eller-koeb jeg læste dem her da et familiemedlem var i tvivl , prøv at kig på dem , synes der er mange gode svar -

• #6   4. mar 2016 snakkede selv med min forhandler om det samme, og han sagde at det ikke kan betale sig med mindre man leaser en dyrere/luksus bil pga. "skjulte" betalinger såsom mini skader eller alm. slid da det er noget man kommer til at betale tilbage når perioden ophøre

• #7   4. mar 2016 #2: Fordi en Golf vel er en del mere pr
    aktisk og billig og køre i.

#3: Ikke rigtigt. Der har været domme på det, alm brugsridser og stenslag i lakken er hvad leasingudbyder skal forvente ved normal brug. Større skader dækkes af forsikring, så regningen bliver ikke større end selvrisiko.

#4: Du giver 2.600kr plus afskrivningen. Den er med sikkerhed mere end 1.000kr pr måned. Min egen bil har kostet 2.300kr pr måned alene i afskrivning. Og den store udbetaling? For det tilbud trådstarter har fået, hedder udbetalingen 15.000kr. Det er bestemt ikke dyrt.

Ved ejerskab koster den pågældende golf ca. 2.800kr pr måned i låneydelse, ved 20% udbetaling (56.000kr).
    Hvis kørselsbehovet er 25.000km /år koster ejerskab over 3 år koster 156.800kr (bare får låneydelser, uden medregnet afskrivning). Tilsvarende koster 36 måneders leasing inkl udbetaling 146.264kr (ydelsen er 3.649kr/måned).

Fordelen ved leasing er du kender dine omkostninger på forhånd, du har ingen ukendt afskrivning, og du kan let skifte bilen ud efter endt leasingperiode.

• #8   4. mar 2016 #6: Med den konkurrence der er på leasingmarkedet PT, tager din forhandler grueligt fejl. En ganske almindelig bil som en Peugeot 308 kan privatleases for 40.000kr for et år. Det alene svarer til afskrivningen.

• #9   4. mar 2016 Regnestykket ser fint ud, men det ryger jo hvis du får en efterregning for bilkabuler m.m når du afleverer - dér stoler jeg ikke på at lease-folket siger "pyt"

det skal nok kunne svare sig, hvis regnestykket holder- jeg ville bare ikke sove trygt om natten, men jeg er også en kylling med fastforrentet lån smiley

• #10   4. mar 2016 #9: Medregnet afskrivningen er der så +100.000kr til udbedring af skader. Det får man med stor sandsynlighed ikke.

• #11   4. mar 2016 så har man ihvertfald været slemt uheldig i Bilka smiley

• #12   4. mar 2016 7500kr i udbetaling og 3600kr ink service

• #13   4. mar 2016 Jeg er netop ved at lease en Golf 7 - 1,4 TSI - 125 - DSG, og skal give 3399,- pr. mdr. inkl. 20.000 km pr. år. Med det ekstra jeg gerne vil have på bilen (anhængertræk og app. connect) bliver den månedlige pris ca. 3700,-.
    Med 15.000,- kr. i engangsydelse.
    Det giver ca. 150.000,- kr. for 3 år, inkl. service..
    Bilen koster fra ny inkl. udstyr ca. 310.000,- kr.

FDM har lavet en beregning på værditab af nye biler, og det ligger i gennemsnit på 49%
    efter 3 år og ca. 60.000 km.
    Så det samlede værditab ved køb af bilen, bliver sikkert i nogenlunde samme leje, men de spekulationer slipper man netop for ved leasing smiley

Tager man nyprisen + prisen for service, så vil værditabet på en Golf 7 være større ved køb end ved leasing, iflg. FDM
    Der skal også medregnes 1 år uden garanti, da VW "kun" giver 2 års garanti.
    Så elle evt. rep. udgifter i det år er for egen regning.

FDM har en beregner på deres hjemmeside, også den fortæller at leasing er billigere på denne bil..
    Ved finiansering skal man jo medregne etableringsomkostninger, renter, værditab osv.

Når bilen skal afleveres, er det ikke VW's egne folk der vurderer om der er en bule eller en rids der skal betales for.
    Bilen bliver kørt til FDM som fungerer som uvildig vurderings instans..
    Og de vurderer om bilen bærer præg af unormal slid på den 3 årige periode.
    Enkelte bilkabuler og ridser accepteres som alm. slid på en 3 årig bil med ca. 60.000 km. på tælleren. (jeg har talt med FDM)
    Så hvis man har samme forhold til leasingbilen som hvis det var ens egen, så er der ingen efterregninger..

Jeg kan i mit forsikringsselskab, tegne en forsikring som dækker evt. udgifter ved aflevering.. Så er man utryg ved evt. omkostninger ved aflevering, er det jo en fin mulighed.. Den koster ca. 400,- kr. ekstra årligt.

• #14   4. mar 2016 Per
    Han du pruttet prisen ned?

• #15   4. mar 2016 Nej, det er fordi det er en 3 årig periode, og du kigger på 1 årig periode smiley
    1 årig periode er lidt dyrere pr. mdr. men til gengæld billigere i engangsydelse..
    7500,- imod 15.000,-

• #16   4. mar 2016 Men selv om jeg leaser i en 3 årig periode, kan jeg godt aflevere bilen efter 12 mdr. Så mister jeg bare 15.000,- hvor du kun mister de 7.500,-
    Man er kun bundet de første 12 mdr. derefter kan man opsige kontrakten når man vil, men man mister selvfølgelig engangsydelsen..

Men beregningerne er lavet på, at man beholder bilen i 3 år.

• #17   4. mar 2016 Ok takker smiley

Kan man ikke lease "brugte" biler hos VW?

• #18   4. mar 2016 Men det er ganske tydeligt, at de fleste folk som udtaler sig i denne tråd, ikke aner det mindste om de faktiske forhold som gør sig gældende ved leasing af en VW Golf 7 smiley

Folk tror åbenbart stadig det koster 40-50.000,- i engangsydelse at lease en bil, og at den skal stå som en spritny ved aflevering..
    Forholdene omkring leasing har ændret sig væsentlig, og stadig flere benytter sig af muligheden..

Hvad mange tilgengæld ikke ved, er at ved finansiering i feks. banken, med variabel rente til 2-4 %, skal man selv stå med 20% i udbetaling..
    Dvs. at hvis man skal låne til en bil til 300.000,-, skal man selv have 60.000,- på opsparingskontoen smiley

• #19   4. mar 2016 det kan vel siges rimeligt enkelt , hvis man ønsker at køre i en højest 3 år gammel bil leas , hvis man vil køre i den mere end 3 år køb .

• #20   4. mar 2016 Ejner Hessel har kampagne på Renault leasing. Bla en Kadjar 1,5 dci Zen. Og kr i 1. gangs ydelse, 3.995kr pr måned inkl service, ejerafgift og forsikring og 20.000km. 48.000kr for sådan en bil i et år, kun brændstof kommer oveni. Det kan ikke gøres billigere ved køb.

• #21   4. mar 2016 #17

Ikke mig bekendt..
    Jeg har også undersøgt brugt leasing, og mener ikke det kan betale sig..
    Engangsydelsen er som regel højere, og den mdl. ydelse er ikke så meget billigere synes jeg..
    Jeg vil hellere betale lidt mere, og så have glæden af en ny bil smiley

• #22   4. mar 2016 Jesper hvor finder jeg det?
    Og har de på andre modeller også?

• #23   4. mar 2016 www.hessel.dk
    De har også tilsvarende på en Clio. Om andre forhandlere har samme tilbud ved jeg ikke, det var bare dem jeg så en reklame med.

• #24   4. mar 2016 http://www.hessel.dk/hesselhire/

• #25   5. mar 2016 Hvis du alligevel regner med at skifte den inden for tre år, og du passer nogenlunde på dine ting, så skal du lease, det er så absolut den billigste løsning, når man tager værditab og service med

• #26   5. mar 2016 syntes det er for dyrt for en lånebil, 43.000 kr årligt ) og sætter nu pris på at min bil er MIN BIL smiley ps.. kan man betale 43.000 kr om året, kan man sku få mange fede biler, hvis man ellers er gode venner med sin bank..

• #27   5. mar 2016 HC: 43.000kr pr år for en bil i den prisklasse er billigt. Hvis du tror anderledes, er det fordi du ikke ved hvad der er af omkostninger på en bil.

• #28   6. mar 2016 nej det ved jeg nok ikke, smiley har altid købt mine biler og andet kontant, og den dyreste gav jeg 60.000 kr for, har så fået dem bygget bedre , når jeg havde sparet penge op, til hæve kit, air lockker mm mm , men som udgangspunkt , køber jeg kun ting som jeg har råd til, og syntes stadigvæk at 43.000 kr om året for at låne en bil er dyrt. men jeg er jo også en gammel mand, der har lært at man kun køber ting, man har råd til, ude lån og dyre renter, smiley
    mvh hc

• #29   6. mar 2016 hc har en bil hvor man kan lægge inde i den ene hjulskærm smiley

• #30   6. mar 2016 HC
    Jeg gider bare ikke kører i en bil til 60.000kr
    Når jeg har mulighed for andet

• #33   6. mar 2016 HC: Når du regner sammen, hvad den bil så har kostet inkl forsikring, ejerafgift, ombygning og service, så lander du nok også tæt på de 48.000kr

• #34   6. mar 2016 du har nok ret, mvh hc

• #36   9. mar 2016 Jeg har gode erfaringer med leasing - min vinterbil de sidste par år har været elbil fra AVIS på månedsbasis, hentet bilen når MC sæson var slut og afleveret igen til foråret. 0,- i udbetaling + inkl. forsikring/vægtafgift/service/dæk/2500km pr md!
    Men Gomore har også gode tilbud indimellem. Har f.eks. nu hentet en spritny Ford Fiesta 125hK til 2495,- pr. md. inkl forsikring osv. 24000km/år. Udbetaling: 0,- Og 12 md. lejeperiode.
    Der sker virkelig noget på leasingmarkedet i øjeblikket. smiley

• #37   10. mar 2016 Kan man også lease selvom man kun er 20?

• #38   10. mar 2016 Hos Gomore skal man være min. 23 år. for at lease.

• #40   11. mar 2016 er sgu glad for jeg ikke har noget blær/bling gen når det kommer til biler men ok jeg kan godt se med afgifter i DK osv. er det not svært at få noget rimeligt anstændigt for små penge.
    Min 2003 Hyundai Sonata 2,0 kostede mig 750 Euro nysynet og det eneste den skulle have før næste syn var bremser og skiver som kostede mig 560 Euro så det eneste der ellers skal smides efter den det næste år er en service som ikke koster det vilde, ok det er lidt en morfar bil må jeg nok indrømme men det kan jeg godt leve med da jeg så har flere penge til MC relaterede ting og ferier smiley

• #41   11. mar 2016 "så det eneste der ellers skal smides efter den det næste år er en service som ikke koster det vilde"

Du kan jo aldrig vide om det sker andet end bremserne med din bil jesper. der kan sagtens gå et leje, en oliepumpe / vandpumpe der stopper med at køre, et dæk der punkter, en forrude der går i stykker, et rådyr der hopper ud foran....

• #42   11. mar 2016 Det er selfølgelig rigtig Elias men man har jo som regel en fornemmelse af stand osv. når man har ejet et køretøj et stykke men jeg skulle nok have skrevet at jeg ikke ''forventer'' yderligere regninger ud over service, nu h[ber jeg sgu ikke at jeg har jinxed mig selv og den begynder at falde fra hinanden på vej hjem LOL

• #43   11. mar 2016 haha det må tiden vise smiley

• #44   12. mar 2016 Martin W: det er korrekt at Gomore har ansvar/kasko med i prisen, så det er nok derfor aldersgrænsen er 23. Nå man leaser hos Gomore, må man forresten også leje bilen ud (via Gomore). Det kan gi' ca. 300 kr/dag, på dage hvor man alligevel kører mc til arbejde smiley

• Frederik J
    Frederik J Tilmeldt:
    jun 2016

Følger: 1 Svar: 2
    #45   27. jun 2016 Jeg mener nu helt klart at billeasing kan svare sig. Helt bestemt! Leaser selv en BMW pt. og er rigtig glad for aftalen www.findleasing.nu hjalp mig med at finde. Fordi jeg personligt selv mener leasing er genialt, er at jeg står i en livs situration, hvor det er dejligt at kende sine faste udgifter. Havde leasing ikke været her idag. måtte jeg pt cykle. så er fint tilfreds med at "låne" en helt ny bil frem for at eje.

• #46   27. jun 2016 Så du er så glad for findleasing.nu at du bare måtte oprette en bruger for at svare på en 3 måneder gammel tråd?
    *plonk*

• #47   27. jun 2016 "46" lige min tanke igår da jeg læste ,men gad ikke engang kommentere det , dertil var det for tydeligt smiley

• #48   27. jun 2016 haha der er vist en der har aktier i lortet smiley

• Frederik J
    Frederik J Tilmeldt:
    jun 2016

Følger: 1 Svar: 2
    #49   27. jun 2016 Aktier i lortet, haha overhovedet ikke. Man kan hurtigt blive stemplet herinde. Oprettede ny bruger igår korrekt. Søgte via google på noget leasing af motorcykler, og ja denne tråd kom frem, og synes dog godt nok folk har meget travlt med at eje frem for at lease, så kunne nu ikke helt lade være med at bryde ind med min situration og hvor jeg fandt det billigste tilbud.
    Kan så fortælle jeg heller ikke har aktier i terminalen hvor jeg leaser min BMW 118.

God aften smiley

Kommentér på:
Leasing af bil for/imod

Annonce