1.185 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

leasing af bil / faldgruber leasing af bil / faldgruber

Er der nogen her der ved lidt om leasing.

Jeg står og kan overtage en leaset varevogn som iflg nuværende bruger/ejer koster 2200kr pr mdr. Aftalen udløber om 3 mdr og der vil bilen kunne købes for 30000kr + moms . (info er fra nuværende ejer/bruger)

Jeg syntes det lyder som en rigtig god deal for en bil fra 2004 med få km på klokken. Men er der noget jeg skal være opmærksom på i dette eller er det mere eller mindre lige ud af landevejen !!!. Jeg vil jo helst ikke brænde nallerne og jeg aner intet om leasning så håber nogle her på siden måske kunne hjælpe !!.

Mvh chris

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  leasing af bil / faldgruber
  • #1   30. aug 2010 Hey Chris så vidt jeg ved må du ikke sælge noget du har leaset, ved mindre der ligger aftale med leasing firmaet.

• #2   30. aug 2010 han køber den ikke ,han overtager kontrakten og bilen , tjek med selskab hvordan de regner købspris ud ( nogle steder står den på kontrakt) der er forskellige kontrakter ved firmaer , men det er tit en god handel at overtage sådan en.

• #3   30. aug 2010 ja nemlig. Der er tale om at jeg overtager kontrakten og dette vil koste 5000kr . Dvs at jeg skal nærlæse nuværende kontrakt og se om jeg kan finde beløbet 30000kr efter aftale udløber. Det er jo en smal sag .

• #4   30. aug 2010 20000kr . Det lyder da helt vildt . Jeg har hørt 10000 som det største men da aldrig 20 !!!. Nu har jeg så mulighed for både at gøre det privat eller ind over firmaet så det må være hvad der bedst kan svare sig jo .

• #5   30. aug 2010 det er ikke vægtafgift/grøn afgift der er så høj misundelsesafgiften er det dyre i det spil og får man bare kørepenge for lidt km om året er den kun på det halve. men ja ellers som du skriver i indlægget efter mit første , og måske står beløbet ikke på og så skal du have fat i selskabet og høre dem ad ,om du har ret til at købe til en bestemt pris .
    MEN : inden så spørg dem ad om de har en bil magen til de vil sælge til dig . for de har mange stående og de er billige.

• #6   30. aug 2010 Personligt vil jeg ikke røre ved sådan et stykke automobil, uden at have haft en snak med leasing selskabet først...-det kan give grimme overraskelser. Har sælger fx betalt alle rater?....lav evt handlen direkte med dem.
    Desuden kan en leaset bil, som regel godt købes fri før aftalens udløb.
    Min bror har lige haft en Mercedes Sprinter....12K i vægtafgift smiley

• #7   30. aug 2010 Og så skal man holde øje med overkørte kilometer og stand. Det kan hurtigt blive dyrt hvis den har lidt trafikeksem hist og her, der skal udbedres på leasingselskabets regning.

• #8   30. aug 2010 Du skal også være opmærksom på, om de 30.000 plus moms er for en bil der er betalt afgift på.
    Havde en kunde forleden som efter 3 års leasing kunne købe sin audi for 250.000,- men så skulle der lige betales afgift hvis den skulle beholde pladerne på.

• #9   30. aug 2010 jeg har nu været ude at se den pågældende bil og den falder lidt uden for hvad sælger/bruger oplyste så jeg tror ikke det bliver relevant med overtagelse. Men jeg vil dog sige at jeg kunne aldrig drømme om at handle uden at ha` været i kontakt med selskabet først. Det er så også dem der skal udfærdige en ny kontrakt så det giver sig selv i den sidste ende. Men tak for jeres indspark . Dejligt med lidt hjælp .

• #10   30. aug 2010 de 12000 er inkl misundelsesafgift . http://www.nysynet.dk/vagtafgift.htm
    men det har jo intet at gøre med om det er leasing eller køb.

• #11   30. aug 2010 den pågældende bil jeg kiggede på havde en årlig vægtafgift på 4200kr . Den er jo så nok vejet ned, men det gør mig så heller ikke noget.

Kommentér på:
leasing af bil / faldgruber

Annonce