{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.873 visninger | Oprettet:

Kawasaki Z750 køb Fordele/ulemper {{forumTopicSubject}}

God Formiddag derude smiley

Jeg går med tanken om at skal have investeret i ny MC her til sæsonen. Først var det en sv 650 som var i tankerne. Men er nu måske nærmer hoppet over på Kawasaki Z750 Årg 2004 ca. 20.000 km..

MEN
Er der nogle ting jeg for indstille/forberede mig på ved denne model. Har de nogle skader/mangler/defekter som man skal være extra opmærksomme på?
Tror i det er en bedre mc end SV'eren. Har kørt mc i ca. 2,5 år så er ikke helt ny?

PS. hvad mener i ca. sådan en må koste smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kawasaki Z750 køb Fordele/ulemper
  • #1   5. mar 2016 Fordel ved sv er lyden ?? fordel ved z 750 er den er piv hurtig ?? jeg har haft en sv er , men kunne ikke holde ud at sidde på den , så skiftede til noget mere touring , valget blev z 750 . Du kan checke min profil ud.

  • #2   5. mar 2016 For: den er yderst harmonisk, at køre på. Dejlig siddestilling og man kan køre langt på den uden at få ondt i motoren. Dejlig motor.

    Imod: den mangler lige 20 heste mere (for den kan faktisk godt være lidt FOR harmonisk). Og affjedringen får lidt hug for at være for blød.

    Men alt i alt en dejlig maskine.


  • #3   5. mar 2016 Z750 fra før 2007 bør ikke koste mere end 35-40.000 kr. Den nyere model er af og til på markedet til omkring 65.000.

    Synes ofte den ældre Z750 er prissat for højt. Nogle forventer samme pris som den nyere model med ABS og andre opgraderinger.


  • #4   5. mar 2016 Drop den gamle model.
    Du skal finde en Z750 Fra 07 og frem. Meget mere harmonisk maskine. Og de fleste med ABS hvilket er rart og ha og en go ting når den skal sælges .

    Solgte min sorte 2008er med ABS for nogle måneder siden for 60.000 med 18.500 km bag. Nu det forår så koster nok 5.000 mere. Men glem fantasipriserne. Det en ret billig cykel fra ny..

    Men rigtig fin maskine og behagelig af kører på samtidig med den også er rimelig sporty. Og så er det jo nok den fedeste street bike i den prisklasse.
    Solgte kun da jeg ville op i noget større..


  • #5   5. mar 2016 Men kan du lovligt kører på den ?

  • #6   5. mar 2016 Tak for svar, må afsted og kigge. Men kan høre 37.000 ikke er en skarp pris når den er fra 2004?

    M T #5 Går hele idéen ellers ikke lidt af det?


  • #7   5. mar 2016 Jeg synes 37k lyder fornuftigt for en 04 der har kørt 20000,-

    Fuk abs, det er for tøser ....

    Ud og prøv smiley


  • #8   5. mar 2016 Jo. Der står bare du er 21...

  • #9   5. mar 2016 Uvidende og flot "Brian" kommentar

  • #10   5. mar 2016 Hvad mener du mt?

  • #11   5. mar 2016 Jo, prisen lyder til, at være god. Ud og prøv en tur.

    Og så har jeg det lidt ligesom Brian med ABS. Det er nok fordi jeg ikke har det og ikke ved hvad jeg går glip af. Men jeg bremser da fint. Jeg ville ikke vælge til/fra på en MC ALENE af den årsag, om den har ABS eller ej.


  • #12   5. mar 2016 At din kommentar om ABS ikke er særlig kløgtig. Særligt når det en ung man der skriver..

    ABS handler ikke om ens køreegenskaber eller lign. Men kun om sikkerhed den dag du skal lave en katastrofeopbremsning og ikke vil ende hen af asfalten. ABS træder jo kun i kræft når køterens evner slipper op.. INGEN bremser bedre end ABS systemet .. Derfor er det rar ting og ha på cyklen som du aldrig vil opleve træde i kræft i hverdagen.. Ligesom din bil....

    Så det da absolut hver og prioritere hvis cyklerne ikke er meget dyrere med ABS ..

    Jeg har selv lige solgt en cykel med ABS og købt en uden.., men havde jeg kunne finde min nu nuværende cykel med ABS for 20.000 kr mere havde jeg da prioriteret de penge...

    Fair nok man har kørt MC 20 år og ikke føler ABS er nødvendigt.. Men det forøger alles sikkerhed ligemeget hvor dygtig man er..


  • #13   5. mar 2016 ABS vil unægteligt forbedre den almindelige motorcyklists bremse egen bremsevne... Det burde være åbenlyst for enhver.
    Synes "Fuk abs, det er for tøser .... " er en åndsvag kommentar på en teknologi der kan rede ens røv.

    Jeg kan ihvertfald ikke slå ABS'sens bremselænge, men det kan du måske MT ?



  • #14   5. mar 2016 Synes ikke 37k lyder helt ude i skoven for en 2004 hvis den er velholdt, og slet ikke hvis den har det udstyr du evt selv gerne vil ha på.

    Den skal bare ikke ret meget over 40k, før at jeg personligt ville tage skridtet til 2007> for at få en nyere maskine med ABS, bedre affejdring, mindre vibrationer osv. Men det kommer self også an på hvilken maskine du synes er flottest. Jeg synes den gamle Z750 ser mere rå ud, især med radiotor gard fra en Z1000, ser så sprødt ud. Den nye er lidt mere afrundet og med bedre instrumentpanel.


  • #15   5. mar 2016 Jeg har cykler både med og uden ABS. Og vil påstå det ikke er mere sikkert at køre med 99% af de ABS systemer der er på markedet... Som mc'ist blokker vi jo aldrig forhjulet når vi køre uden nedlægning ( modsat bilerne) det er imo noget pop som kun giver mental sikkerhed... Eller i de fleste tilfælde det modsatte hvis folk bliver præsenteret for en MC uden...

  • #16   5. mar 2016 Er den ikke lidt ubehagelig at køre på motorvej, når den ikke har fuldkåbe? Jeg spørger bare.. Har prøvet nogle andre uden kåbe og syntes ikke det kan sammenlignes med en mc med fuld kåbe.

  • #17   5. mar 2016 #15: Vås. Forhjulsblokade er da noget langt de fleste har oplevet, eller kommer til at opleve.
    Desuden kan de nyeste systemer i dag, også håndtere en blokade medens man har nedlægning.


  • #18   5. mar 2016 Anders læser du min besked ? Jeg skrivet netop INGEN bremser bedre end ABS.

    De fleste ulykker sker fordi forhjulet blokere ved katastrofeopbremsning. Og her træder ABS ind..

    Gå evt igang med a læs lidt om emnet..

    Start med denne korte artikel med lidt facts....

    http://www.motorrad.dk/nyheder/abs-pa-motorcykler-redder-liv/


  • #19   5. mar 2016 Tak for alle de nye svar.. Kan høre og var godt klar over at ABS da var at fortrække. Men hvis jeg skal give næsten 20.000 mere for det kan jeg også godt undvære det.. Man behøver jo ikke køre hasarderet bare fordi man er ung.. Slet ikke når man er afgænig af sit kørekort iforhold til ens arbejde....

  • #20   5. mar 2016 Jeg blev aldrig rigtig glad for min z750 selv om den havde ABS smiley for blød i affjedringen og for svag i motoren og ingen beskyttelse for vinden overhovedet.
    Der imod savner jeg min SV godt nok 1000 som jeg købte bagefter så absolut en af de bedste og fedest mc'er jeg har haft men jeg var desværre nød til at sælge den da rygge gerne ville lidt mere op smiley og et stigende ønske om at kunne have bagage med.
    Men vi er jo alle forskellige så ud og prøv dem.


  • #21   5. mar 2016 Heeelt klart z750eren. Sv'en er kedelig hvis du spørg mig. Og du kommer til at sidde godt på en z750. smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #22   5. mar 2016 Af de to cykler, ville jeg klart vælge SV'eren.

    Den gamle Z750 har højfrekvente vibrationer fra ca 5-9000 omdrejninger, så ca det område man kører mest i. Det er en designfejl på stellet, som blev rettet på 07 modellen og frem, så det kan ikke rettes sådan bare lige.
    Den har en mega slatten forgaffel, og kun middelmådige forbremser, og den føles generelt slasket at køre på efter min mening.
    Motoren skal piskes til døde før den leverer noget videre effekt, og så skal den jo slæbe på 221 kilo MC + fører, hvor SV'eren "kun" vejer 190.

    Men alle de ovenstående kommentarer, inklusive min, er komplet irrelevante før du har prøvet en LANG køretur på begge modeller. Først da ved du om du kan lide den ene eller den anden.

    Kvalitetsmæssigt er den ene ikke bedre end den anden, så "en bedre cykel" er et forkert udtryk om begge. De har hver deres styrker og svagheder, så prøvekør nu før du bestemmer dig.

    37.000 virker dyrt for en Z750 fra 04 efter min mening.

    Og diskussionen omkring ABS er meningsløs. Der sidder folk som tror det er den endegyldige sandhed at være omgivet af diverse sikkerhedsanordninger - personligt bryder jeg mig ikke om det, men det er nok fordi de cykler jeg har prøvet med ABS, ikke har været dyre nok.
    Det er på ingen måde et argument for at vælge den ene frem for den anden cykel...


  • #23   5. mar 2016 Sorry MT, den var ment som respons til Brain S

  • #24   5. mar 2016 ville helt klart vælge en z750, har selv haft begge cykler og syntes slet ikke en sv650 når en z750 på nogle punkter ud over affjedringen. Som er det Eneste minus på en z750 er som andre nævner også, men det med vibrationerne har jeg aldrig bidt mærke i på de 10000 km jeg kørte på min. Syntes motoren er super sjov på z750 kontra en sv650 som simpelthen bare mangle nogle heste til gade brug efter min mening. Affjedringen på en sv650 er iøvrigt også noget slasket pis:-)
    Har du overvejet en sv1000 istedet for en sv650? De koster jo nærmest det samme.


  • #25   5. mar 2016 Z750 08 og frem kan du selv indstille affjedring så den passer til dig. Skøn maskine virkelig

  • #26   5. mar 2016 Ja lidt.. Tror måske bare en sv1000 bliver for voldsom smiley

  • #27   5. mar 2016 Hellere have lidt for mange kræfter end lidt for få.

  • #28   5. mar 2016 ud og prøv en smiley det er nærmere en sv1000 du skal samligne med en z750 sådan kraft mæssigt. Hvis du har kørt MC i et par år kan du sagtens styrer sådan en hvis du tænker dig om:-)

  • #29   5. mar 2016 Tak, ja det kan jeg måske nok.. Men i mener ikke 37.000 er billigt på nogen måde for en 2004 med ca. 20.000 usynet?

  • #30   5. mar 2016 Syns sku ikk det galt

  • #31   5. mar 2016 Hvis du mener billig som i " til den pris kunne jeg umuligt sige nej" så er den stadig aaaaaaalt for dyr. men i forhold til " jeg ELSKER bare 04 z750 og må bare eje.. har set på en ved forhandleren..." så er 37k en fin pris, Hvis den står flot. er den prissat efter en dynge brugs skrammer, nedslidte dæk og kassable bremser og kædekit, så er den ALT for dyr smiley smiley

    Du skal ud og prøve. Prisen er jo ikke så relevant hvis du synes den kører som en pose nødder smiley


  • #32   5. mar 2016 Rigtig.. Syntes bare der er rigtig mange som står til 50.000+. Nu mener han prisen er fast men sys måske 35.000 vil være fair hvis den står pænt osv

  • #33   5. mar 2016 Ville finde en anden type cykel så.. Eller skrabe sammen til en 07 model.. Sv1000 er et godt alternativ og de kan findes til gode priser.. Og den er ikke helt ukontrollerbar bare man har en smule erfaring

    men må du kører dem lovligt ?


  • #34   5. mar 2016 Ja det må jeg..

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #35   5. mar 2016 #25 - Du kan da netop IKKE justere noget som helst på Z750, så det er da noget vrøvl...

  • #36   5. mar 2016 Mussi V, liiige en lille rettelse

    det er altså fra 2007

    Sajmon
    "#35
    For : "41 mm upside down telescopic fork with rebound damping and spring preload adjustability"


  • #37   5. mar 2016 #35 ellers er det 2010 modellen.

  • #38   5. mar 2016 Anders c okay cool. Var bare sikker på man kunne på den model efter 06.

Kommentér på:
Kawasaki Z750 køb Fordele/ulemper

Annonce