{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.584 visninger | Oprettet:

Mike D
Mike D
Tilmeldt:
7. mar 2016
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 3

KTM EXC 125 {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen
Jeg har kig på en ktm exc 125 2008 fra Polen, som jeg godt kunne tænke mig at få plader på og gøre klar til når jeg fylder 18år og får kørekort.
Mit spørgsmål er så, hvordan gør man med indregistrering, syn osv?
Og hvordan kan jeg få den droslet til de 15hk som den max må have?
Håber at høre fra jer og at i komme med nogle seriøse svar smiley
På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  KTM EXC 125
  • #1   7. mar 2016 A1 cykler må så vidt jeg er orienteret ikke drosles....

  • #2   7. mar 2016 #1 A1 cykler må helt sikkert gerne drosles.

  • Mike D
    Mike D Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 3
    #3   7. mar 2016 Jesper ved du evt. hvordan den kan/skal drosles?
    Mvh


  • #4   7. mar 2016 Ok, mener bare at have læst det kun er cykler til kategori A2, der må drosles.... Men absolut ikke sikker og alt for doven til at gide bruge tid på at undersøge det nærmere ??????

  • #5   7. mar 2016 #4: Man kan læse alt på nettet, men inden man viderbringer sin information, kan man da lige gøre sig den umage at faktatjekke
    https://www.retsinformation.dk/forms/R0710.aspx?id=169280

    Nej jeg ved desværre ikke hvordan en exc 125 kan drosles. Der dukker ikke rigtigt noget op når jeg googler.


  • #6   7. mar 2016 På registreringstesten står der som oftest på de KTM'er at de har en meget lav ydelse. Typisk under de 15 hk smiley

  • #7   7. mar 2016 #5 det er nemlig rigtigt - alt kan læses på nettet. Både det der er sandt, falsk og alt det midt i mellem.

    Hvis du læser mit oprindelige indlæg vil du se ordlyden "til min orientering" dvs jeg er ikke skråsikker i min påstand, jeg påstår ikke det er fakta. Derimod er det skrevet som en orientering, som du så har været så flink at reagere på. Tak for det.

    Og nej jeg har ikke gidet at åbne dit link, for det er mig i bund og grund fuldstændig uinteressant om man må drosle en A1 knallert.....

    Over and out smiley


  • #8   7. mar 2016 Henrik O...
    Hvorfor dele noget man ikke ved noget om?
    Jeg tænker, hvem fanden hjælper det?

    Når det er sagt..
    Der er intet problem, det er enten en slidestop til spjældet eller et dysesæt.
    Har set begge dele til KTMer.
    Enhver KTMforhandler kan skaffe et 15HK/11kw drosselkit.
    Du skal bruge Tüv dokumentet når du kører til syn/toldsyn med den, så bliver det skrevet i papirerne.


  • Mike D
    Mike D Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 3
    #9   8. mar 2016 Tak for det Henrik, det vil jeg lige undersøge nærmere. smiley
    Mvh


  • #10   8. mar 2016 Jeg synes at huske min kørelærer fortalte at A1kun måtte køre på 125cc og 11 hk. De måtte ikke være større på den ene eller anden måde.

    De havde bla. en 250cc stående de ikke kunne bruge til A1 af samme årsag.



  • #11   8. mar 2016 Sandt. 125 ccm er max.. ang. HK kan man drosle.

    Min datter har en Cagiva Mito med 34hk originalt, droslet til 15HK.
    100% lovligt og gedkendt. Den går sgu ret godt derudaf...


  • #12   8. mar 2016 Gedkendt.. Noget man bruger i udkantsdanmark...

  • #13   8. mar 2016 #8 - Hvis man KUN laver indlæg med noget man er 100 % sikker på OG har verificeret det via minimum to uafhængige kilder, så bliver der sgu nok langt mellem indlægende på dette forum......

    Jeg har ikke på noget tidspunkt hverken skrevet eller antydet i denne tråd, at jeg var expert inden for området. Har derimod skrevet hvad jeg til min orientering er bekendt med.

    Men et fandens hurra til eksperterne smiley


  • #14   8. mar 2016 Hellere fakta på direkte "kan nogen svare på flg." end gætterier eller antagelser.
    Kan man ikke svaret er det jo bare at lade tastaturet være.
    Hvis det koster lidt færre indlæg med sludder, så fint for mig.
    Der er mange tråde der handler om meninger eller holdninger, det er jo bare at skrive i dem i stedet. Det er jo altid hyggeligt med meninger, HVIS der bliver spurgt om hvad syntes du er den bedste maskine eller hvilken farve trådstarter skal vælge....


  • #15   8. mar 2016 # 14 - principielt enig.....
    af samme grund var mit indlæg netop ikke skrevet som et fakta indlæg, mere som en observation. smiley

    men what ever - trådstarter fik gode og faktuelle svar på sit indlæg, vi er alle blevet en smule klogere = alle er glade smiley


  • #16   8. mar 2016 Jeg har selv haft 125 exc, og måden som den drosles på fra fabrikken er ved hjælp af en mindre udstødning og dertil mindre dyser.
    Dog skal det siges at det for mig bare var muligt at køre den igennem synshallen uden begrænsninger, han tog bare den udenlandske reg. attest og skrev "kW" opgivelsen over på den danske. Det er muligt at man også kan begrænse spjældet i karburatoren, men de har ikke så godt af at blive kørt langsomt hele tiden da tændrøret og udstødningen soder til hvis de ikke bliver brændt igennem ind imellem. Så jeg ville ikke anbefale at købe en 125 EXC hvis du har tænkt dig at føre den i begrænset tilstand desværre, begrænset tilstand kan benyttes til at syne den fx.
    Den begrænsede udstødning ligner denne:
    http://www.dba.dk/ktm-125-exc-dw-cpl-udstoedni/id-1020354948/

    Men kan se at du kun er 16, så der er vel lidt tid endnu smiley


  • Mike D
    Mike D Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 3
    #17   8. mar 2016 Jeg bliver 17 imorgen smiley Jeg har bestemt ikke tænkt mig at køre med begrænsninger det er bare for at få den godkendt jeg vil have dem.
    Jeg køre selv motocross og så er en exc 125 det tætteste jeg kan komme på sådan en. smiley


  • #18   8. mar 2016 Kør den til syn uden begrænsninger og se udfaldet, bare lad vær med at overbevise dem om at den er ubegrænset. Hvis ikke den går igennem, så lån eller køb en begrænset udstødning, og så sæt std dyserne i fra manualen.

Kommentér på:
KTM EXC 125

Annonce