3.233 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 49 Svar

Razzia med skat og politiet?? Razzia med skat og politiet??

Er der nogen herinde der er røget i en razzia med både Skat og Politiet, evt i forbindelse med træf og lign. Og var der i den forbindelse nogen der havde en ombygget mc?
Synes snart jeg har hørt ALT, både fra SKAD's side af men også folk der har været på skat's kontor og spørge om hvad de må.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle afbryder korrekt 400 kr.
  • Rengøring af huset - 3 timer arbejde 1.200 kr.
  • Hænge maleri op 500 kr.
  • Slibe terrasse og give olie efter. 1.500 kr.
  • Opsætning af skab 600 kr.
  • Samle ikea pax skab 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Razzia med skat og politiet??
  • #1   17. mar 2016 Det kommer vel an på hvilken ombygning der er snak om... Det er jo tilladt om køre på ombygget cykel. Spørgsmålet er bare i hvilken grad den er bygget om og hvordan. Hjemmelavet eller med godkendte stumper.

• #2   17. mar 2016 Og som altid har skat ikke noget at gøre med hvad der er tilladt de tar sig kun af hvor meget du skal betale i afgift.

• #3   17. mar 2016 Dvs det er politiet der har en ide om den er ombygget? For synshallen har jo ikke? Der er det dig selv som ejer der skal oplyse om den er lovlig eller ej.

• #4   17. mar 2016 Trafik styrelsen hedder det hvis... politiet kan "kun" visuelt konstatere om den lever op til gældene regeler og give dig bøder for manglende ting. Og indkalde dig til syn...

• #5   17. mar 2016 Okay dvs det er denne Trafikstyrelsen det siger fy fy skamme, og hvad er så konsekvensen af det? Iflg nogen er lovgivningen at cyklen kan blive indraget og skal igennem hele møllen med afgiftsvurdering osv. Mens jeg har mødt 2 nu som er blevet stoppet til træf og fået en kraftig løftet pegefinger og fik besked på og få den org igen. Så det sku ikke nemt jo. Se evt den FZR 1000 streetfighter der tilsalg lige nu i marked. Helt ombygget men synet og godkendt, men stadig ikke lovlig cykel da han sikkert ikke har fået det anført som konstruktiv ændring (uden og vide det selvf)

• #6   17. mar 2016 Ja du siger det selv. Hvis du får touring nyt skrev de lidt om det i sidste blad. Men Ja. Du er selv ansvarlig for at oplyse om evt ombygning da synsmanden ikke er ansvarlig for om den er i orignal stand.

• #7   17. mar 2016 Jeg er også blevet stoppet for at have kørt for stærkt uden at ha fået bøde. Hvor andre har fået bøde. Deraf mange historier... nogen er hedige andre er ikke. Og nogen har hørt om nogen andre.... osv osv

• #8   17. mar 2016 Og selv fremflytter sæt skal skrives ind hvis det skal være lovligt.

• #9   17. mar 2016 Selv en hobby mc'ist er jaget vildt..... Træls man ikke kan have sin hobby i fred.

• #10   17. mar 2016 Det er en lov der originalt er lavet til at ramme rockerne økonomisk. Problemet er at alle vi andre blev ramt hårdt, alt imens alle dem den var ment til at ramme sidder og griner mens de betaler med narkopenge.
    Heldigvis lyder jungletrommerne at der er chance for, at det bliver lettere at ombygge inden for en overskuelig fremtid og det er trods alt blevet en lille bitte smule billigere da afgiften faldt til 150%.

• #11   18. mar 2016 Nu har jeg en her i et andet forum som påstår der findes folk ud over trafikstyrelsen som kan og må både ombygge OG godkende dette. Det kan jeg ikke helt få til og passe, dvs der skulle findes folk som selv kan afprøve det samme som TÜV og teknologisk institut kan?

• #12   18. mar 2016 Viper: Det er der så vidt jeg ved heller ikke nogen der kan eller må herhjemme - endnu. TFTB arbejder vist på en løsning til det problem. Hvad, hvornår eller hvordan ved jeg dog ikke. Men hvis det bliver aktuelt, så bliver det en kæmpe sejr for os der gerne vil have customs.

• #13   18. mar 2016 Viper du har misforstået noget..

TÜV og Teknologisk institut afprøver INTET selv.. De godkender blot afprøvninger og dokumentationen herfor udført af private firmaer..

• #14   18. mar 2016 Men hvem må så teste det der er ombygget?

• #15   18. mar 2016 Plus at der er blevet sagt at en og samme person/firma BÅDE kan ombygge OG godkende. Det lyder lidt som om det er i en gråzone

• #16   18. mar 2016 Der er en der kan lave disse godkendelser herhjemme... eller sørge for man for de rette papirer med så man kan få den godkendt. Han har hjemmeside osv holder til i stor Kbh. Kan ikke huske hans navn/firma.

• #17   18. mar 2016 Synshallen her i byen rør ikke ved ombygninger uden man har papirer med fra ham af...

• #18   18. mar 2016 Kan du fremskaffe det Lars?

• #19   18. mar 2016 Hans navn/firma?

• #20   18. mar 2016 Ja hvis du kan selvf.
    Men det vil sige at man selv skal lave sin ombygning, så kører man ud til omtalte firma og får det testet. Derefter til syn og få det skrevet ind som konstruktiv ændring, videre til skat for en evt betaling af afgift og så burde det være godkendt hvis man møder div høje herrer i en razzia?

• #21   18. mar 2016 http://www.autoconsult.dk
    Der er mange regeler der stadig skal overholdes. Så man kan ikke bare hygge som man vil...

• #22   18. mar 2016 Du kan også melde dig ind i "freedom to build" på Facebook. Der skulle hvis også være hjælp at hente.

• #23   18. mar 2016 Det jo en jungle, på SKAD's side læste jeg at du ikke må skifte tanken. På SKAT's hjemmeside står der at det må du godt..... Hvem er fejlinformeret??
    Er sku træt af alle de paragrafer og folk der er kloge, man ender jo med og sige fuck det og køre og nyde sommeren alligevel. smiley

• #24   18. mar 2016 Du må godt skifte tanken. Og der står ikke at du ikke må på SKAD. Det du forvirre det med, er at du ikke må skifte tanken samtidig med eks. forgaflen. Så mister du nemlig identiteten på motocykel (de tre zoner). Alternativt. Hvis du skifter tanken med en tank af samme model/type, så kan du gøre et lige så tosset som du vil. Det betragtes nemlig som almindelig vedligeholdelse.

Jeg kan anbefale at man betaler de 350,- det koster at melde sig ind i TFTB. Der er rigtig godt givet ud. Man kan få alle de informationer man har brug for og taler direkte med folk som lever og ånder custom cykler (og alle de regler der er om det). Så slipper man for risikoen for at ende i SKAT's fælder.

• #25   18. mar 2016 Har nu været inde og læse på den side Lars linker til og har fået svar på alle mine spørgsmål. Jeg takker, og ved nu hvilken sted jeg skal henvende mig for at komme videre. smiley

• #26   18. mar 2016 Jammen god fornøjelse med det så smiley

• #27   18. mar 2016 Det er nogen fyre som skatteyderne har betalt for deres høje uddannelse, nu er de så gåët selsvstændig og kan skaffe papirer og godkendelser til alt muligt indenfor biler og mc.

• #28   18. mar 2016 Ja det må man sige, og en tur til Tyskland skal den så også. Og teste om det hele kan holde på Autobahn, et job jeg kunne være foruden da

• #29   18. mar 2016 Allan: Det lyder som om at du har lidt ondt i røven? For det første betaler staten for stort set alle uddannelser i Danmark - høj som lav. For det andet er TFTB altså en selvbetalende afdeling under SKAD som er Arbejdsgiver - og brencheorganisation for en hel del arbejdspladser her i DK. Langt de fleste penge som TFTB bruger er penge som de ansatte selv har investeret og håber på på sigt at få igen igennem medlemmer.

Viper: Der er da ingen grund til at tage den en tur til Tyskland? Med mindre selvfølgelig at du har bygget nogle ting på selv som der normalt skal være TÛV på smiley

• #30   18. mar 2016 Flex der står skrevet :

profilbillede
  • #31   18. mar 2016 Og den skal fremvises :

profilbillede
  • #32   18. mar 2016 Autoconsult har skrevet hele baduljen, så får de også melet deres egen kage, de er jo interesseret i at så meget som muligt kan godkendes, med deres underskrift, men det er en jungle og siger man at man ikke var klar over det, så slipper men måske billigt, men vurderes det at man er i ond tro, så falder hammeren tungt.

• #33   18. mar 2016 Også vi over igen i hvem siger hvad, her har vi et firma der kan levere det der skal til og få synet og godkendt en specifik ombygning. Om det er flere om buddet? Det muligt, og ja der sikkert mange forskellige priser. Men uanset hvad skal det godkendes det du har lavet.

• #35   24. mar 2016 Hold da kæft, hvor er det dog bare ultra dansk. - Det hele skal druknes i regler og paragraffer som ingen, end ikke myndighederne selv, kan gennemskue.

Og skulle man som den underdanige dansker forsøge at tilpasse sig dette bureaukratiske vanvid, kommer det til at koste en formue at få testet sin ombygning, hvorefter SKAT så osse lige skal have sine lange klistrede fingre ned i ens tegnebog. - Altså er det én stor pengemaskine....

Jeg gider fandeme ikke rette ind efter noget så tåbeligt og ligegyldigt. Jeg har bygget min bike så den passer til min lange krop. Naturligvis har jeg lavet tingene ordentligt og sat mig ind i styregeometri og hvad der ellers er af sager omkring et sikker t køretøj. Nu har den rullet nogle år på den måde, så mon ikke den kan holde uden at rasle fra hinanden et stykke tid endnu ??
    Det danske pengecirkus gider jeg ganske enkelt ikke deltage i. Min bike er synet med "Konstruktive ændringer" for mange år siden. Før man blev endnu mere bureaukratisk. Det agter jeg at forholde mig til, hvis SKAT en dag forventer at få kondomerne ned i min tegnebog. Fuck dem.

• #36   24. mar 2016 Det er absolut et bureaukratisk helvede lige for øjeblikket. Heldigvis er der nogen der har taget kampen op i troen på at vores kære politikere kan overtales til at gøre det nemmere. Og det er altså også blevet lettere end det var engang.
    Optimalt set, så burde det jo være sådan at man kunne bygge (næsten) præcis som man har lyst til, og så kunne trille ens cykel til en gennemgang hos en ekspert, som så giver thumbs-up hvis den er sikkerhedsmæssigt forsvarlig. Ikke så meget papirarbejde, men meget mere sund fornuft.

SKAT lange fingre kommer man aldrig uden om. De er trods alt monopol på legalt organiseret kriminalitet og dummebøder smiley Men afgiften er da trods alt faldet til 150%, hvilket jeg personligt tror kun er starten på at vi kommer til at følge resten af verdens lande.. over de næste 10-15 år.

• #37   24. mar 2016 Når svenskerne kan er det også muligt her, men når man har vedtaget det ikke må ske, så er det jo sådan det er.

• #39   24. mar 2016 Jeg synes egentlig, i modsætning til et par stykker, ikke at det er et bureaukratisk helvede. Reglerne er klare og virker umiddelbart fornuftige, der er check på om de tekniske ændringer der er lavet er forsvarlige, og fokus er flyttet fra ligegyldigheder som om styret nu er 35 cm højere end sadlen eller ej. Min første veteran kunne ikke klare det krav selvom den havde et ganske almindelig styr, fordi saddelhøjden er lav på sådan en. Veteraner er dog fritaget for den slags, hvis man holder dem originale. Det er muligt man selv kan udføre en teknisk forsvarlig ombygning, hvis man har den tekniske kunnen og med dele der er korrekte, men der findes jo et utal af fuskere, og de stoppes nu. Personligt savner jeg et afsnit om eftermontering af sidevogn og tilhørende ombygning, men det kommer nok. Her findes hjælpen i Tyskand og Holland.

• #41   26. mar 2016 Peter K. ; - Jeg mener ikke at du har helt ret i at det nu er blevet bedre. Der er jo ikke tale om at de er tjek på om diverse ombygninger er forsvarlige. Der er tale om at de ting der bruges til ombygninger/forbedringer skal være TUV godkendt. Dermed er alt andet jo udelukket.

Jeg husker udmærket de tåbeligheder omkring styrhøjde der var en gang. Allerede dér fandt jeg ud af at jeg ikke kunne bruge regler til noget, sålgænge reglerne ikke har hold i fornuft, hvilket jeg stadig ikke mener er tilfældet.
    Jeg ser kun endnu en pengemaskine. Ved du hvad det koster at få en bike testet ?? Og hvad er lige årsagen til at SKAT endnu en gang skal rage penge til sig for noget de allerede har fået penge for ??

_ Næh, dette system er som sædvanligt så dansk at det skriger til himmelen af idioti.

• #42   26. mar 2016 SKAT's holdning til ny identitet er latterlig, og handler kun om penge. Skifter man rammen ud, måske fordi der er et træthedsbrud eller en dårlig svejsning med en ny ramme som reservedel, har man lige pludselig en helt ny motorcykel der skal betales afgift af igen. Det samme gør sig gældende med biler med chassisramme: Ny chassisramme = ny bil i SKATS øjne. En gammel Vincent har et stel der består af en ca 40 cm lang kasse der også er olietank, med stelnummeret hamret i, og hvor resten er boltet på, se billedet. I SKATS øjne er det en 998 cc HRD Vincent. De en-cylindrede Aermacchi har et stel der består af et meget tykt rør og to stivere. 40 cm rør udgør her hele motorcyklen i SKATS øjne, og tåbeligt er for svag et ord om det. Med de nye ombygningsregler beholder køretøjet dog sin identitet og årgang, selv om rammen skiftes ud men en tilsvarende ny. Her er SKAT direkte årsag til fusk og snyd.

profilbillede
  • #43   26. mar 2016 For de der ikke kender sådan en, vel nok den første superbike, er her et billede . "Stellet" begynder lige bag tanken, og slutter med kronrøret. Resten er ikke motorcykel i SKATs øjne, men vel en slags tilbehør.

profilbillede
  • #44   26. mar 2016 Der er lige pt. en principiel retssag (anke) i gang i landsretten om reglerne for stel. Den handler om hvor vidt man må skære i er stel (i dette tilfælde skære et beslag af) uden at motorcyklen mister sin identitet. Den sag kan være afgørende for om vi får lov til at skære i stel fremadrettet. Det bliver spændende at se hvordan den ender. Det ville jo være lækkert hvis den blev vundet - ikke mindst for alle dem derude med en café racer. Men... SKAT gør selvfølgelig store indsigelser, så det bliver ikke nemt at vinde den.
    Bliver den vundet, kan man sagtens tænke sig at udskiftning af stel bliver der næste på dagsordenen. Om ikke andet, så i hvert fald i forbindelse med uheld og lign.

• #45   26. mar 2016 Men en moderne superbike er der jo heller ikke meget stel på!

• #46   27. mar 2016 Nej, og det understreger bare at SKAT's holding er uholdbar. Hvorfor er et stykke rør til 5.000 (jeg kender ikke de aktuelle priser) altafgørende, når man kan reparere og udskifte for meget større beløb - hele motorcyklen minus stel, hvis man gør det over et par år, uden det har konsekvens. Nu ved jeg ikke, hvem der er advokat på den omtalte sag, men han må kunne fremføre de nye ombygningsregler, der klart fastslår at stellet ikke er identitetsbestemmende, som et vægtigt argument.
    Jeg har dårlige erfaringer med Vestre Landsrets holdning til fakta og logiske argumenter.

• #47   27. mar 2016 #44

Er det TFTB der kører den sag?

• #48   27. mar 2016 I så fald vil det ikke kun være katastrofalt for alle der vil bygge om, men også for vores retssystem generelt. Det er grotesk hvis diverse instanser skal have lov til at diktere lov og ret alene ud fra princip og ikke faktuel viden og sund fornuft.

Jeg ved ikke hvem der er advokat på sagen, men jeg går ud fra (hvis han/hun er smart) at der trækkes på viden og erfaring fra custom branchen. Nu er sagen dog baseret på identitetstab grundet et beslag der er skåret af, og er derfor af mere principiel natur end egentlig ombygning.
    Jeg ved faktisk ikke om TFTB er officielt inde over sagen, men jeg kan forestille mig at de i hvert fald yder bistand fra sidelinien. Den følges i hvert fald med spænding, da den selvsagt kan give store muligheder hvis den vindes - og store konsekvenser hvis den tabes.

• #49   27. mar 2016 ...ja det tror jeg da på

• #50   27. mar 2016 Evt link til sagen.

• #51   27. mar 2016 Jeg har prøvet at finde den online, men kan ikke støve den op. Den originale sag er fra (det er en anke denne gang) er fra 2010, ført at HDE omhandler et afskåret beslag som så har medført mistet identitet på en Harley Davidson. Denne gang er det Landsretten den er oppe i.
    Håber det kan hjælpe lidt hvis du selv vil søge.

• #52   27. mar 2016 Ok... Det må jeg prøve

Kommentér på:
Razzia med skat og politiet??

Annonce