{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.940 visninger | Oprettet:

Hjelm til passager {{forumTopicSubject}}

Hej mcg.

Jeg søger lidt viden fra erfarne passagerer med hensyn til valg af hjelm da min kæreste skal ud og investere.

Hvordan er støj niveauet for en passager? Jeg tænker at man jo sidder i læ af føreren..?

Hun skal have en hjelm hvor hun kan bruge briller i og der skal helst være indbygget solbriller.

Det skal ikke være en billig thansen hjelm, men den skal heller ikke være for dyr, da den ikke vil blive brugt så meget. Spørgsmålet er så bare om det kan betale sig at købe en mellem klasse hjelm frem for en helt billig?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjelm til passager
  • #1   1. apr 2016 Nu bruger jeg ikke selv briller, men flip-up hjelme er lettere at tage på som brillebruger? De er så knap så sikre?

    Generelt - ud og prøv en masse forskellige.
    Schubert har C3 og Nolan har også nogle (ihvert fald systemhjelme) med indbyggede solbriller.

    Her kan du se hvor sikre de forskellige hjelme er:
    http://sharp.direct.gov.uk/


  • #2   1. apr 2016 Find en hjelm der sidder godt på hovedet. prøv at køre en tur med den. prisen er ikke det der afgør om hjelmen er dejlig at have på og rar at køre med smiley
    En god hjelm holder i mange år. så med mindre tøsebarnet kun skal med ½ time hvert andet år. så er det et dumt sted at spare 1500,- og ende med noget som føles som en suppegryde på hovedet....

    En eller anden forhandler har lige haft supet tilbud på udvalgte schuberth hjelme. Jeg har en s2 med indbygget solbrille, som sagtens kan være der trods jeg selv bruger briller ( er for mig et problem i nogle hjelme)


  • #3   1. apr 2016 Louis mc har en fin hjelm som sider godt på mig koster 1700kr mener jeg med flip og solbrille.

  • #5   1. apr 2016 Har lige købt en Hjc R-pha evo, det er den eneste hjelm jeg har prøvet hvor jeg har kunnet tage brillen på mens hjelmen er taget på. Schubert c3, skal jeg have brillen på først. I Hjc er der en rille til brillen.

  • #6   1. apr 2016 #4 det er da godt nok en ignorant udtalelse. Hvad får dig til at tro det er mig der bestemmer hvad hun vil køre med? Og hvorfor tror du at jeg skal betale for hendes ting?

  • #7   1. apr 2016 Har Selv lige investeret i en Shark evo3 flip hjelm! De er relativ billige og med de ting du ønsker!
    Solvisir og flip (Plads til briller)
    Og evo3 er billige hvis det er 2015 model de sælger smiley


  • #9   1. apr 2016 #8 fair nok smiley Man møder bare tit folk med en attitude her inde og det irriterer mig, derfor blev jeg lidt hidsig smiley

  • #10   1. apr 2016 Min kæreste bruger en shark s700 hun har aldrig klaget over vindstøj
    http://www.helmetcity.co.uk/categories/SHOP-BY-BRAND/Shark-Helmets/Shark-S700S/?sort=featured&page=2
    God kvalitet, med indbygget solbrille som virker fint. Har højere sikkerhedsrating hos SHARP end ex. min egen Schuberth S2 til 3500...

    Den koster mellem 900-1600kr hos helmet city og kommer i UTAL af designs så kan hun selv vælge den hun bedst kan lide

    Den er desuden med pinlock (inkluderet i prisen!) så hjelmen ikke dugger til, et andet MUST på en mc hjelm!


  • #11   1. apr 2016 Jeg kan varmt anbefale Shark Evoline 3 det er en flip-up hjelm der er godkendt til at køre med "fronten" oppe,5 ud af 5 stjerner i sikkerheds test samt indbygget solbriller Derudover er den forberedt til brille bruger ved at den har udtagelig puder omkring tinding/øre (og det virker!) i min optik en yderst behagelig hjelm at have på. Den er vist nok også forberedt til intercom.
    De er lige udkommet med en ny og opdateret udgave som som hedder shark evo-one som er forbedret på rigtig mange måder.
    Jeg ville udentvivl vælge en af dem hvis jeg stod og skulle anskaffe en ny. smiley

    PS. Jeg har ingen aktier i Shark det er kun ud efter egen oplevelse.


  • #12   1. apr 2016 Du må tage hende med ud og prøve noget forskelligt, pasform og funktion er vigtigt, hvis hun skal blive glad for hjelmen. Jeg er ikke tilhænger af flip up hjelme, da de er tungere end andre typer, det forstærker bare den "nikken", som passagerer plejer at lave. Min kæreste bruger briller og en Shoei XR 1100.

  • #13   1. apr 2016 thansen har da udmærked hjælme.

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.559
    #14   1. apr 2016 LS2 flipup med indbygget solbrille/flipup - en ganske fin hjelm til en fornuftig penge, når den ikke bruges så ofte!

  • #16   1. apr 2016 Bruger selv en Caberg V2R med indbygget solbrille, men er lidt usikker på om der er plads til briller - umiddelbart sidder solvisiret ikke vildt tæt på.
    Den koster 800kr fra ny.


  • #17   1. apr 2016 15# hvordan er støj niveauet i den ? overvejer en duke flip-up til min næste...

  • #19   1. apr 2016 s2 er også dobbelt så dyr, så den er nok ikke et helt fair sammenligningsgrundlag
    den er vist heller ikke med flip up ?


  • #20   1. apr 2016 Jeg har bla. en Shark evoline 3 som jeg bruger først o sidst på året, den syntes jeg er ret ok.
    Og mener ikke den koster mere end 25-3000


  • #21   1. apr 2016 Styrthjelme er som sko.
    Man skal prøve dem, for at se hvad passer


  • #23   7. apr 2016 Jeg har kørt med en Raptor klaphjelm fra Thansen i flere år og den har fungeret fint. Indbygget solbrille, og nem at tage på med briller. Men det er især rart at kunne slå kæbepartiet op, og snakke med andre, når man holder en kort pause, eller når man er ved at gøre klar til at komme afsted. Hjelmen lukker tæt under hagen og er derfor også rigmeligt varm. Jeg bruger høreværn, og til min passager udleverer jeg altid skumpropper. Det larmer for meget i alle hjelme.

  • #24   7. apr 2016 Jeg bruger Caberg Duke, og er tilfreds med den. Der er dog en del vindstøj, men den sidder rigtig godt på hovedet.

  • #25   7. apr 2016 Hej Mikkel - købte en magen til denne på en Harzentur sidste år. Faktisk var vi 2 der købte,- ingen af os kendte noget til dette mærke, men vi er begge meget tilfredse. Super hjelm med god pasform, god plads til brillen- også med solbrillen slået ned. Rimelig støjsvag indtil ca 110 km på en Dragstar - faktisk noget bedre end min Nolan. Aner intet om holdbar ved crash - har ikke selv lagt hoved til endnu, men kan varmt anbefale hjelmen..

    https://www.louis.de/artikel/probiker-kx4-klapphelm/215005?list=156289747

    Mvh Klaus


  • #26   10. apr 2016 Mikkel K
    Jeg kører med en Schubert C3 hjelm, det er en flip op hjelm og den er jeg virkelig glad for og jeg behøver ikke at tage mine briller af for at få hjelmen på eller af.
    Nu kører jeg godt nok på maxi scooter og med en stor vindskærm så her har jeg røget mange cigaretter med 100 - 120 km/t uden at den ryger sig selv op, og vindstøj hvad er det for noget jeg kan lytte til fuglesang i den hjelm.
    Hej


  • #28   11. aug 2016 Jeg har lige købt en Caberg Duke til 1300,- den er jeg godt nok glad for allerede - sidder perfekt på knolden og er med solbrille og flip-up

  • #29   11. aug 2016 Sådan en har jeg haft i et år Rene, og jeg kan love dig at den bliver 10 gange federe med et Pinlock antidug visir

  • #30   11. aug 2016 det fulgte der med smiley jeg fik ihvertfald noget pinlock halløj med jeg skal klæbe på

  • #31   12. aug 2016 Nu har jeg så kørt en tur med den og den ryger retur med det samme. Jeg har aldrig oplevet så meget vindstøj, end ikke i min 400kr thansen hjelm. smiley

Kommentér på:
Hjelm til passager

Annonce