{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
744 visninger | Oprettet:

kristian A
kristian A
Tilmeldt:
19. apr 2016
Følger: 13 Emner: 6 Svar: 3

Hjelm til passager {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens smiley


Har lige fået købt mig min første MC og stort set alle jeg kender plager om en tur på den..
Jeg vil ikke køre med nogle bagpå uden de har hjelm på..

Men tror ikke at de alle gider gå ud og investere i en hjelm til dem selv..

Kan man købe en hjelm som passer flere eller kan justeres så den kan passe flere ??

Så ville jeg nemlig kunne have den med til eventuelle passagerer smiley

God aften.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjelm til passager
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.649
    #1   13. maj 2016 Man kan slippe afsted med at flere mennesker har tæt på samme hovedform og størrelse, så EN størrelse hjelm kan passe flere hovedstørrelser, men jeg siger altid til folk at de må låne sig frem eller futte i thansen og købe noget selv hvis de skal køre med bagpå.

  • #2   13. maj 2016 og hvis du først lige er begyndt at køre , så vent lige lidt med at køre med passagere , som nybegynder er det rigeligt at skulle holde styr på sig selv , en uerfaren passager er værre end en 200l olietromle på bagagebæreren .

  • #3   13. maj 2016 Man kan eksempelvis købe en hjelm str. small. De fleste piger jeg finder interessante, bruger str. small :- ) Resten må så selv købe....


  • #4   14. maj 2016 Jeg smuttede i THansen og købte to billige hjelme i forskellige størrelser (small og medium). Mener at de kostede 300,- stk. på tilbud. Så kan langt de fleste sidde bagpå. Jeg kører aldrig hurtigt med en passager bagpå, så selv de billige hjelme burde kunne klare jobbet på turen ned af Strandvejen. Nu køber konen og jeg så nye hjelme i weekenden, så de gamle no-name lånehjelme til den jeg har bagpå bliver skiftet ud med AGV hjelme.
    Det er en lille udskrivning og de fleste kommer aldrig ud og får købt en hjelm hvis det bare er til en enkelt tur bagpå.


  • #5   14. maj 2016 Ja, jeg købte også 2 billige hjelme brugt af en kammerat, en small og en medium - så havde jeg både til ungerne og konen. Ingen af dem er med mere end et par gange om året. Sikkerheden i dem er fin, men ville ikke selv køre med dem pga. komfort og vindstøj.

    Jeg har det lidt som Flex: Der bliver ikke kørt stærkt med passager bagpå - det er udelukkende til hyggeture.


  • #6   14. maj 2016 Når du nu skal til at have passagerer bagpå så husk at sætte din preload for og bag så den passer bare nogenlunde til den ekstra vægt, dette bliver tit overset og er egentlig ret vigtigt for at have en velstyrende mc, og da i særdeleshed når du nu er ny i faget og ikke helt ved hvordan en mc opfører sig under anderledes forhold.

  • #7   14. maj 2016 Hvad med øvrigt udstyr. Rygskjold, støvler, handsker, og ordentligt tøj ?

  • #8   14. maj 2016 Du kan jo få et rygskjold for måske 400,- som kan bruges af alle. Men støvler, handsker og ordentligt tøj, det kan du ikke have. Du skulle jo have 3-4 sæt af hver for at de fleste kunne passe det.

Kommentér på:
Hjelm til passager

Annonce