2.203 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Motard! Køb Motard! Køb

Hej gutter,

Står og overvejer, at skille mig af med min zxr, og købe en motard, men knap så høj topfart for at:
Mindre chance for at pappet ryger.
Mindre chance for at JEG ryger smiley ..

Nogen idéer? Har kigget lidt på en Duke 390.

Tænker prislejet ikke må være over 60.000. Derudover skal den være fræk at se på, og være "motard" agtig.

Kom med nogle forslag!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motard! Køb
  • #1   2. apr 2016 imo er duke 390 mere streetfighter. skal du ha motard skal du finde en ktm 690 SMC

• #2   2. apr 2016 Ja, det har du nok ret i. Men ja, sådan lidt supermotard agtig.

• #3   2. apr 2016 Find en ktm i Sverige/Tyskland, der er større udvalg og bedre priser.

• #4   2. apr 2016 Skal det være supermotard, så skal du kigge efter KTM, Husqvarna, Husaberg eller noget Suzuki DRZ.

Chancerne for at dit kort ryger er dog mindst ligeså stor som på en racer, når du først kører på baghjul hver gang der bliver grønt.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.726
    #5   2. apr 2016 Forvent ikke at din kørsel bliver mere velovervejet på en motard. De styrer og bremser fantastisk, men baghjulskørsel bliver en fast del af din hverdag = kørekortet er endnu mere i fare.
    Det er en stor misforståelse at det går langsommere på en motard - det er kun ligeud det passer, men i svingene vil du mindst køre lige så tjept til.

Anyways - det var ikke for at afskrække dig, for jeg har en motard og har ikke set mig tilbage siden jeg købte den. smiley

Prøvekør, og sørg for at få styr på serviceintervallerne på de cykler du overvejer. Min XT660X hører til i den bløde og tunge ende af motard skalaen, men den kører 10.000 mellem hvert service, og er mega behagelig at køre på i flere timer. Det samme kan ikke nødvendigvis siges om en 690'er med smalt og hårdt sæde.

• #6   2. apr 2016 Gode pointer alle sammen, og i har nok ret. Inderst inde prøver jeg nok også at lyve for mig selv, fordi jeg måske gerne også vil prøve noget nyt, selvom jeg elsker min ninja til skyerne. Tusind tak for svarende so far!

• #7   2. apr 2016 Dit kørekort er ca i samme fare som på en racer på så et svin her.. Som Sajmon siger bliver baghjuls kørsel hurtigt til hverdags kørsel :)..
    På min exc 450 er der service med olieskift hver 10ende time. -

profilbillede
  • #8   2. apr 2016 10ende time er sgu meget. Hvad kan man få sådan en for?

• Sajmon ™

#9   2. apr 2016 Mener du det er ofte, eller sjældent?

10 timer er ca en gang hver 3-4 køreture og det tager 10 min..

• #10   2. apr 2016 Synes det er ofte smiley ..

Det selvfølgelig ikke så slemt, men det koster vel en slat?

• Sajmon ™

#11   2. apr 2016 1,25 liter af en god kvalitetsolie som f.eks Silkolene Pro4T 15w50, koster ikke alverden. Man får 4 liter for 300 kroner, og så skal den have 2 oliefiltre som koster hver 60 kroner - for hvert andet olieskift.

Tro mig - det bliver hurtigt en vane... Jeg har selv en 450 EXC jeg kører Enduro på, og det er sgu hurtigt overstået.

• #12   2. apr 2016 jaa jeg syntes sku heller ikke det er så slemt :).. Aner ikke hvad de koster i DK, der er ikke rigtigt nogle tilsalg. min er en 2011 og vil skyde på 60.000 ca når de står som motard.

• #13   2. apr 2016 Ja okay smiley ..
    Tak for svarende.

• #14   2. apr 2016 Hvorfor skal de have skiftet olie så ofte? hvad er det der gør olien bliver så hurtigt slidt når vores andre let kan klare 6000km-12000km alt efter olie.

• #15   2. apr 2016 Mængden

• #16   2. apr 2016 hvor meget fylder man da i

• #17   2. apr 2016 En exc'er er ca. 1 liter. Min egen 640'er, rummer 2,1 og kører 5000km. på et olieskift.

• #18   2. apr 2016 Hahahahaha.. En motard for at bevare pappet... Tro på det smiley

Hvis man godt kan lide at lege, så bliver bøllekørslen kun værre på en supermotard, præcis som Sajmon siger.. De er så nemme at kyle rundt med og så lette at køre hjul med osv, at man slet ikke kan lade være... især hvis man køber en rigtig motard - men for satan hvor det feeeed spas smiley

• #19   2. apr 2016 Sajmon, hvor langt rækker din Yama XT660X'er ca. i km, før du skifter olie på den?

• Sajmon ™

#20   2. apr 2016 10.000 gode danske kilometer mellem service. (mener bestemt jeg skrev det deroppe også...) smiley

• #21   2. apr 2016 Jeg mente nu mere Olieskiftningen, men hvis du kun får den skiftet ved service, så er det jo svar på mit spørgsmål. smiley

• Sajmon ™

#22   2. apr 2016 Service er olieskift - og jeg laver det selv.

• #23   2. apr 2016 Sajmon, allright, tak for uddybningen. smiley

• #24   2. apr 2016 Hvis den også skal bruges til hverdagskørsel, så kig en ekstra gang på en XT660 eller lign. Skal det være mere ekstremt med stadig brugbart til hverdagen, så en KTM Duke 640

• #25   2. apr 2016 det bliver sku ikke bedre af, at køre motard, i stedet for zxr (for mig en zx10r) der køre tosse hurtig smiley .
    Min ktm larmer rundt, og laver bølle kørsel, og det kan politi heller ikke lide smiley , men den koster ikke, så meget i forsikring.

• #26   4. apr 2016 Nej, det larm og blot det at en motard tilsyneladende ligner noget motorbøller kører på en større faktor en troede oprindeligt..

Mens jeg havde min Husaberg, så købte jeg også en gammel Honda Bold'or... Det var sgu underligt at opleve forskellen i folks reaktion. Når jeg kørte rundt inde i Odense med præcis 50 km/t på Husa'en så var det med sure blikke osv... Men hvis jeg trillede rundt på min Bold'or med 70-80 km/t i byen, så var der ingen sure miner, faktisk tværtimod thumbs up og alt muligt.. endda til trods for at jeg kørte meget hurtigere - men nu på en "racer" fra dengang en mand var mand osv.. bla bla.. satme latterligt som folk er subjektive..

• #27   10. apr 2016 Jeg kom sgu til at købe en ny Duke 390 idag. Kan godt være det stadig bliver lidt bølle kørsel, men det bliver ikke med mere end 110 stykker på landevejene. Det skal bare være for sjov, at have den, uden at jeg køre +200 konstant, som man gør på en sportscykel, hvis man ellers har kronisk kløen i højre hånd, som jeg selv.

Glæder mig til at få den, forhåbentligt i den kommende uge smiley

Tak for debatten drenge.

• #28   10. apr 2016 Tillykke! Den er også fed. Den skal du nok blive glad for

• #29   10. apr 2016 Tillykke med den.
    Skulle du savne lidt mere gang i den, så er det ned til pirateracing.de

• #30   10. apr 2016 Laver de big bore kits til en 390'er? er det ikke kun SM de arbejder med

• #31   10. apr 2016 De trimmer vist alt i ktm, og andre maskiner, men mest i ktm.
    Om de har bigbore, det ved jeg ikke.
    Men du kan da skrive og spørge
    ??

• #32   10. apr 2016 nej tak

Kommentér på:
Motard! Køb

Annonce