{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
764 visninger | Oprettet:

Honda XL 250R {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg sidder og spekulerer på om jeg skal købe en Honda XL 250R eller en Honda CB400 four. Jeg har aldrig ejet en motorcykel og er 18 år gammel, og jeg hælder mest til XL'eren selvom cb'eren er en fed cykel.
Er en XL ikke billigere i benzin og forsikring?
Er 11.000 kr meget for en XL med plader og som står i velholdt stand?
Er der nogen problemer med en 250XL der er mere regel end undtagelse, for har hørt noget om topstykker der kan flække, men er det et hyppigt problem eller kun ved få eksemplarer?

Tak og mojn smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda XL 250R
  • #1   27. dec 2006 Hehe...skal også kunne finde en 350'er så!

    Men 16 km hver vej på landevej er vel meget at tilbringe på sådan en.

    Henrik er du medlem af tenere klubben?
    Det var kun på grund af en gennemlæsning af tenere.dk at jeg begyndte at overveje en offroader. Man kan vel altid klappe et par gadedæk på sådan en fætter hvis man ikke lige kører i skov hver dag : )



  • #2   27. dec 2006 Jeps har set alle billederne og var også lige en tur forbi din profil. Men kan ikke finde en 350'er der ligger under de 12-13.000 jeg maks kan betale, såe en 250'er kan jeg måske nøjes med. Det med en CB400 er fordi jeg lærte at køre på en Suzuki 250GN og har lovet mig aldrig at skulle op på sådan noget sløvt, grimt stykke jern.

    Men en offroader giver jo sjov uden nødvendigvis at være pakket med en 500+ kubiks motor (så vidt jeg ved).

    Hvad med forsikring i vinterhalvåret? Går de helt amok eller kan man godt køre helårig uden store udgifter, for lige nu virker det danske vejr ikke specielt slemt ...

    p.s så da lige at formanden for tenere hedder Henrik Søholt, så kan godt se at du da har lidt med det at gøre smiley


  • #3   27. dec 2006 Nej skal godt nok ikke have kasko smiley

    Og det med at vente er jeg godt træt af.
    Hvis jeg køber en mc nu her er det kun indtil sommerferien hvor gymnasiet endelig er ovre for mit vedkommende og der følgende kommer nogle penge ind. Men mange tak for supporten.

    Ligemeget hvad jeg køber kommer det nok herind på siden, så håber ikke det giver for meget miskredit med en 250 smiley

    Mojn


  • #4   27. dec 2006 Offroad'eren!

    Hvad med en Suzuki DR350? Henrik?

    Mvh. Rune


  • #5   29. dec 2006 Mandens budget skal ses ud fra hans synspunkt smiley

    Har ikke job mere, er på SU, har 3 højniveau fag på 3g's mat linie og INGEN tid til arbejde...starter som portør (for et år) efter 3g og der står der 25000 første måned og 12.000 pr måned resten af tiden så en 250'er er kun til at starte på.
    Og kan et par 'motard-dæk' sættes på uden ændring af affjedring?


  • #6   30. dec 2006 Der skal andre fælge til før diu kan få nogle motard dæk der passer på smiley

    Mvh. Rune


  • #7   20. feb 2017 Nej du skal se frem og købe en Mz smiley smiley smiley smiley smiley smiley

  • #8   21. feb 2017 Den starter også nemmere!

Kommentér på:
Honda XL 250R

Annonce