1.072 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Ingen HK i registreringsattesten - Køre med A2 kørekort? Ingen HK i registreringsattesten - Køre med A2 kørekort?

Hej Allesammen!

Jeg står som en lykkelig ejer af en GS 500 E samt CBR 600 F2. Den ene med 48 og anden eftersigende med 100 hk.

Som 20-årig er i som nok bekendt med, at man på et A2-kørekort ikke må kører mere end 33 kw./48 hk., men hvad hvis der ikke står noget om antallet af enten HK eller KW i registreringsattesten? Kan man så pænt sige til betjenten, den er neddroslet, og så har han ikke noget bevis for andet? CBR'ens kubik er jo under de lovmæssige 650, som er maks på et A2-kørekort.

Jeg står nemlig med en udroslet CBR uden HK på reg. attesten.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ingen HK i registreringsattesten - Køre med A2 kørekort?
  • #1   16. apr 2016 Hvis den er neddroslet ville det stå på reg attesten så det kan man ikke.

• #2   16. apr 2016 Der er ikke kubikbegrænsning på A2 kørekort. Kun begrænsning på kraft (48hk) og oprindelig kraft før drosling (96hk)

Om den enkelte politimand ville overse det, er ikke til at vide. Men det er stadig ulovligt.

• #3   16. apr 2016 A2 kørekort behøver IKKE være under 650 kubik. Hvor har du lært det??

• #4   16. apr 2016 Cbr'en kan ikke drosles til a2 da den har over 96hk...
    Nu er der jo ingen betjent der ser registrerings attesten. De slår den op i motorregisteret...

Betal den bøde der kan komme, og drop løgnhistorierne smiley

• #5   16. apr 2016 Hvis du fortæller mig at det er din kørelære der har lært dig man maks må køre 650 cc så vil jeg have hans nummer! Er fandme træt af alle de kørelære der ikke har en skid forstand på reglerne i deres eget arbejde.

• #6   16. apr 2016 Ja jeg er satme også træt af kørelærer og forhandlere som ikke har styr på deres shit. Der er mange af os som tog kortet under de gamle regler med stort og lille kørekort og vi forstår da fint de nye regler selvom vi ikke har været involveret i dem. Hvor svært kan det lige være.

Kommentér på:
Ingen HK i registreringsattesten - Køre med A2 kørekort?

Annonce