{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.883 visninger | Oprettet:

dyr bobber???? {{forumTopicSubject}}

Ja så kan i godt finde popcorn og cola frem,,

det er muligt at jeg er dum , men jeg kan ikke forstå at man kan tage fx en gammel gyldepumpe cx 500 male den i en militær farve , lave den stiv og smide solo-fjeder sæde på, sætte nye lygter og lidt andet lir på , skære i bagskærmen. og sætte den til salg for 35,000 kr, et andet eksempel er at tage en slut 80ér honda vt 600 og sætte bobberkit på og en sportster tank og kåbe på og forlange 50-60.000+ for den ,, ja ja jeg ved at man kan sætte sine ting som man vil og jeg da bare kan lade være at købe dem , men er de virkelig så meget værd efter sådan en ombygning??????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dyr bobber????
  • #1   28. apr 2016 Guldcykler.

    Sælgere mener vel at de kan sælges til den pris.

    Men ja. Den der prissætning af vt600 er lige optimistisk nok.

    Vi skal så huske, at ikke alle kan/tør skrue.


  • #2   28. apr 2016 Man skal jo også lige huske at det er sælger der bestemmer hvad cyklen bliver sat til salg til...

    Men i sidste ende er det køber der bestemmer hvad den bliver solgt til..:-)


  • #3   28. apr 2016 det er da ikke noget,så se priserne på de gamle harley davidson,der er mange der er 30 til 40 år gamle,som folk forlanger 89.900 kr for. smiley

  • #4   28. apr 2016 Johnny A: De to ting kan slet ikke sammenlignes, en gammel VT600 bliver ikke mere værd af at der har ståen en perlestens mekkanikker og skruet den sammen til en bobber.. med mindre det er lavet 100% iorden, så kan den muligvis godt stige i pris til den rigtige køber.

    Hvor imod at en gammel HD der er holdt godt sagtens kan være 100.000 kroner værd, selvom det er en Electra Glide fra 73´. Når du køber en HD køber du ikke "bare" en motorcykel ,men du laver en investering som meget sandsynligt vil give et godt afkast, hvis du eller formår at holde din HD i en stand så den stadig vil være attraktiv om 10-15 år.

    En ombygget VT600 til 60.000,- bliver sandsynligvis ikke solgt til den pris.

    En flot Electra Glide eller anden HD fra 70'erne til 80.000,- vil meget vel blive solgt til den pris rimelig hurtigt, det vil man også vide hvis man følger lidt med i markedet.

    /Kasper


  • #10   28. apr 2016 Kasper N: Harley, en god investering!? Ja, hvis du parkerer den i en varm garage og intet gør ved den - Det øjeblik du begynder at køre på den, så æder alle de dele der går i stykker, hver en fortjeneste op!

    Og jo, vi kan godt tage debatten om HD er noget upålideligt crap, det viser ALLE undersøgelser, undtagen dem lavet af HD selv og HD fanatikere! En stor amerikansk undersøgelse viste at det var 27x så sansynligt at en HD fra enhver given årgang, brød sammen som en Yamaha af fra enhver given årgang.

    Kort sagt, HD = investering = poppet mundgøjl! En MC er til at køre på, ikke til at holde i en garage! Enhver MC der parkeres i et rum hvor den ikke ruster eller forfalder, vil med tiden blive mere værd, da enhver logik vil tilsige at der bliver færre af dem - Kort sagt, argumentet om HD`er holder ikke - Jeg er ked af at sige det, ved godt det snart sagt var det sidste HD ejerne havde tilbage at klynge deres spinkle håb op på!! smiley

    Når det så er sagt, kunne jeg selv fidne på at købe en HD, ja sagtenens, fede MC`er, man skal bare lade være at tale en masse mundgøjl op om dem, som ingen steder holder!
    Og så længe jeg kunne have min Kawa til at køre RIGTIGE ture på uden fejeblad på hjemturen smiley


  • #11   28. apr 2016 #8: Du solgte den for 0 kr, og den blev solgt videre for 10x det beløb...
    10x0=0


  • #12   28. apr 2016 @Mikkel

    Du har bare ikke ret smiley Hvis du tager en nyere hd, og lader være med at modificerer drivlinen så slår den ikke en skid forkert de første 100000miles...
    De fleste uanset årgang er desværre bare så forskruede af lalleglade amatører at de ikke holder ( slår man lejer og simmeringe i med en skruetrækker så skal det gå galt smiley )

    Har en hd. er langtfra imponeret over køreegenskaberne, synes heller ikke der er noget der retfærdiggør den alt for høje pris.. Men at den går i stykker smiley det er ikke sandt. Der bliver den slået med længder af mine tidligere Yamahaer og Kawasakier..


  • #13   28. apr 2016 Tror der er mange der pris sætter for højt... generelt svinger priserne eks 100 - 200 for henholdvis billigste - dyreste. Og det er lige meget om det er bil eller mc af ældre dato ombygget eller ej.

  • #15   28. apr 2016 I mit tilfælde så har jeg købt en ældre maskine som jeg har sat i stand og sådan en renovering render (i mit tilfælde op omkring 30.000,-) uden arbejdsløn naturligvis, dertil skal ligges prisen for grisen.
    Men ja, mange er prissat alt for højt..


  • #16   28. apr 2016 Søren P: Det var så ikke 900.000km på fabriksmotoren

  • #18   28. apr 2016 Test af driftsikkerhed hos MC mærker, fejl på mere end 1/4 HD`er, det er kun lige godt én ud af 10 for Yamaha - Så Brian S: Enten passer det ikke hvad du skriver, med at dine Japsere har været mere upålidelige, eller også har du været undtagelsen der bekræfter reglen!
    Til gengæld er rigtig mange glade for deres HD`er, hvilket jo er meget vigtigt og som også kan bekræfte hvorfor så mange indædt forsvarer HD`s (manglende) driftsikkerhed - Det handler om følelser for mærket og ikke sandhed eller fornuft! Statistisk set er HD næsten dobbelt så u-driftsikker som den dårligste af de 4 store japanere!
    Uanset hvad nogen siger og hvor meget HD bliver taget i forsvar, så er tingene som de er!

    http://www.consumerreports.org/cro/news/2015/04/who-makes-the-most-reliable-motorcycle/index.htm

    Hans Henrik: NU er det jo et åbent forum og vi kan jo diskutere hvad vi har lyst til, der er jo ingen der blandet sig i enkelt sager!
    Det er aldrig farligt/forkert at noget bliver debatteret, det er først forkert når der er ting man ikke må tale om!

    Og hvis der er tale om at folk generelt prissætter deres ting for højt, så kan de jo ødelægge et brugtmarked - Så der er fin grund til at diskutere det!


  • #19   28. apr 2016 Hvorfor skal det ALTID ende i fnidder ?? kan man ikke fremføre noget uden at der skal rakkes ned ?? kan/vil man ikke deltage konstruktivt,kan man jo lukke sin profil !! dette er jo ikke scootergalleriet !

  • #20   28. apr 2016 Terningen: Så ved du også, at de penge man har lagt i et brugtprojekt, dem får man så godt som aldrig tilbage igen, for folk vil sjældent betale for at nogen har skruet hjemme i garagen - Retfærdigt eller ej, så er det sådan tingene forholder sig!

  • #21   28. apr 2016 # 20 i know , jeg skal heller ikke sælge :0)

  • #22   28. apr 2016 Præcis og det er også derfor man skal skrue selv, for sin egen skyld og fordi man kan, vil og gerne også vil spare nogle penge her og nu!

    Har vel smidt 25-30K i min zx6r 636`er, jeg får max. de 5-10 af dem hjem ved et salg, det er også ok, af samme grund som du er inde på, det er lavet for min egen skyld og ikke med henblik på salg!
    Det positive der så dog kan siges, er vel at en velholdt MC, holder en højere brugtpris væsentligt længere, så alt er ikke tabt smiley


  • #24   28. apr 2016 @mikkel.

    Den test du henviser til er på 4 år gl MC'er .... Jeg vil væde en vaffelis med bolle og guf på at 80% af de testede hd'er er motor modificerede. Hvor de japanske kun har fået en ny potte og en pc smiley


  • #26   28. apr 2016 Jeg har bygget en VT600 op her i vinter, som har fået den store tur. Det er jo lidt svært at prissætte sådan en maskine, da det afhænger af køberen.

    For ham eller hende der selv kan- og har muligheden for at skrue selv, så virker 50-60.000kr for en gammel Honda jo helt absurd. Men for dem der IKKE har muligheden fir at bygge sådan en maskine selv... Ja de må jo så betale sig fra det. Hvilket de i min optik også gør.

    Jeg har sat min til 50.000kr, og jeg har pt. et kontant bud på 42.000kr... Det syntes jeg er for lidt. Jeg er ikke i tvivl om, at den komme til at gå for de 50, eller meget tæt på... Og hvis jeg kan få prisen, er det så for dyrt?

    En Shadow kan du finde til de 20-30.000kr, afhængig af standen. Skal du så have lavet en komplet ombygning og lakering på prof. værksted... Så kommer du sku' ikke langt for 50.000kr.


    profilbillede
  • #27   28. apr 2016 efter min mening, ang de stakkels gamle klassikere, der desværre bliver strippet og skåret i, så de intet værd mere. når de først får lavet loop, er det en konstruktiv ændring i den bærende del (stellet) og kan ikke synes lovlig.
    Det vil vel svare til en bil som har fået fjernet det halve af bagenden.

    Om 10 år ligger de fleste cafe drenge nok og tuder, da trenden er død, og de ellers så finde klassiske motorcykler som er blevet bygget i smader ikke er en skid værd....
    Har selv en gammel z'er og den skal sgu ikke skæres i ;D


  • #28   29. apr 2016 Nu er mange af de gamle cykler ikke nødvendigvis meget værd inden de er skåret i... og de fleste ville alligevel have stået i et skur og rustet op. .. Så tror ikke der er tabt meget der.
    Tror ikke du vil komme langt inden du blev stoppet i en bil med afskåren bagende inden du blev stoppet kontra en mc med cafe bagende.


  • #30   29. apr 2016 Harley-Davidson bruger olie, falder fra hinanden, ruster og får konstant motorstop. Glem det, denne smøre er en gammel skrøne, som er meget langt fra nutiden. En moderne Harley-Davidson er driftsikker som få, og ejerene oplever sjældent problem

    Når nutidens Harley ejere taler om problemer, er de ofte ejere af meget gamle ombyggede modeller. Noget kun Harley folket oplever, da Harley også er moderne efter 30 år. De fleste andre mærker har kun en levetid på 10-20 år før de ender i glemmebogen.

    Beviset på Harley-Davidsons moderne fortræffeligheder er offentliggjort af tyske Motorrad. Tyskerne har kørt 50.000 km på en mængde motorcykler, og en suveræn vinder i denne test er en Harley-Davidson Road King. Den store Harley mister mindst værdi, skal ikke meget på værksted og slides meget lidt. på de 50.000 km.

    Ud af 100 mulige point scorer Harley-Davidson Road King hele 85, i denne 50.000 km brugttest.

    Top 10 den tyske Motorrad test ser således ud (100 point max.):
    1 - Harley-Davidson Road King - 85 point.
    2 - Honda CBF1000 - 78 point.
    2 - Suzuki Bandit 1250S - 78 point.´
    4 - Triumph Sprint ST ABS - 76 point.
    5 - BMW K1200S - 75 point.
    5 - Kawasaki ER6F - 75 point.
    7 - Honda VFR ABS - 74 point.
    8 - Yamaha YZF R1 - 73 point.
    9 - Suzuki VStrom 1000 - 71 point.
    10 - Suzuki GSXR 1000 - 70 point.

    http://www.magacin.dk/motorcykler/verdens-bedste-koeb/ar3889/


  • Morten C
    Morten C Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 12 MC-er: 1 Svar: 1
    #32   4. maj 2016 Testen er umiddelbart som jeg læser det foretaget på forbrugerbasis blant 12500 motorcykler.
    Så det er forbrugere der har været glade eller utilfredse nok til at fare i blækhuset.
    Jeg hæfter mig ved at der ifølge testen er fejl på 40 % af BMW cyklerne inden for de første 4 år.
    Ahhhhh mon dog. Tror den undersøgelse er sådan en smule lala.
    I sidste ende gælder det om at køre og være glad for det man kør på uanset pris eller mærke smiley


  • #33   7. maj 2016 Det fedeste ved en harley, er som regel alt det der IKKE er motorcykel, men tilvalgsmulighed.

Kommentér på:
dyr bobber????

Annonce