Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stikkontakt 205 kr.
  • Rengøring 600 kr.
  • Move out cleaning 1.000 kr.
  • Nedtagning af tapet 5.000 kr.
  • Reparation af zinktagrende 1.800 kr.
  • Toilet og vaskafløb (små VVS-opgaver) 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tilkørsel af ny motorcykel ???
  • #3   9. jan 2007 Griner.. et ret kontrovertielt emne smiley

Jeg får selv en sprit ny Blackbird her til foråret... smiley
    Og jeg regner med at få den kørt til på rullefelt.

Lidt mere læsning om emnet:
    http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

• #4   9. jan 2007 Jeg har altid kørt nye motorer ell. renoverede motorer til stille og roligt med lave rpm og lav belastning, for så trinvis at øge i takt med tilkørslen. Det har givet meget gode slutresultater, så det vil jeg fortsat gøre..

Men her er et helt komplet andet syn på tilkørsel, som viser nogle interessante data!

Kig her:

http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

• #5   9. jan 2007 Instruktionsbogen på de fleste nyere mc har stadig en tabel med et tilkøringsskema . Jeg ville nok gå efter fabrikkens anvisninger hvis det var mig der have fået en ny mc med 0 km på tælleren

/thomas

• #6   9. jan 2007 kørte min til sidste år jeg kørte pænt de første 600km max 6000omd masser af gaer skift og så op til 1000km var den et par gange oppe på 10000omd men den fik aldrig fuld handtag heller ikke ved lave omd og den kører stadig lige godt efter 9000km.. så i det store hele vil jeg bare sige køre normalt og hold fart "grænserne"

• #8   9. jan 2007 Efter hvad jeg kan læse mig til på mototunes side skriver han om at få maks effekt så hurtigt som muligt men intet om holdbarheden over længere tid............... Hmmmm kunne det tænkes der er en forklaring hvorfor en F1 motor ikke kører 200.000km inden den ryger i luften.....

• #9   9. jan 2007 Jeg mener at det er fuldstændig ligemeget hvilken metode du bruger.
    Min lokale mc-pusher (Skjern mc) har deltaget i roadracing i mange år efterhånden, og de har aldrig tilkørt nogen af deres maskiner inden de røg på banen. Det har vist ikke medført problemer ud over det sædvanlige, selvom nogen af maskiner har haft mange km på bagen.

Hvis det var min nye maskine:
    Var det muligt så tilkøring på felt efter mototunesa metoden.
    Ellers bare fud skrue på gaden.

• #10   9. jan 2007 Min personlige opfattelse er, at bare motoren er gennemvarm/driftvarm... Og den får skiftet olie + filter, ofte i begyndelsen... Så er den bare pingeling c",)

Min bliver kørt ind på rullefelt... Ellers går der jo mindst en uge inden jeg kan give den gas... :-S
    Jeg mener en HEL UGE!!!!? Kan sq ikke være rigtig....?

• #11   9. jan 2007 Købte ny maskine i sommeren 2006 og forhandleren sagde at varieret kørsel var det vigtigste og sejtræk var det værste! Jeg holdt dog en lille smule igen alligevel de første 1.000 km...just in case!

• #13   9. jan 2007 forresten hvis en mc ikke skal køres til hvorfor skifter man så olie efter 1000km....???

• #14   9. jan 2007 Hvem siger den ikke skal køres til?
    Det vel mere måde hvorpå den bliver tilkørt vi diskutere.
    Jeg formoder at der skal skiftes olie for at få de urenheder ud, som kommer som følge af at delene i motoren bliver tilkørt.

• #15   9. jan 2007 gør som der er beskrevet fra fabrikken, ellers kan de bruge det imod dig HVIS der nu skalle gå noget i stykker

• #16   9. jan 2007 Mikkel : Ved det godt , det var bare for at pointere at motorer der snurrer rundt for fuld gas hele tiden som regel har en kort levetid.........Der bliver jo snakket en del om at tilkøring er= bundgas...................

/thomas

• #17   9. jan 2007 Følge fabrikkens anvisninger ... de ved trods alt nok bedst!

• #18   9. jan 2007 KWAK, du er en mand lige etfer mine ord!!!!!!!

• #19   10. jan 2007 Thomas B: Grunden til at race motorere har kort levetid er deres tuning. For at hive mest kraft ud af dem, er tolerencerne tit hævet udover spec i bunden af motoren (større tolerencer = mindre modstand = mere kraft), der ud over er de også tunet kraftigere i toppen med højere kompression og skarpere knaster + portede topstykker, alt sammen noget der giver et større slid på motoren (pga. højere ydelse).

En japansk 600/1000 motor kan sagtens tåle at få gas helt op til det røde felt. Omdrejningsbegrænseren er der for en grund, og grunden er at motoren kan klare belastningen OP TIL begrænseren, de er jo bygget til det!

• #20   10. jan 2007 Kwak: Hvad regner du med at fange med den magnet i olien? Mange motordele er i dag lavet af aluminium, og det fanger du ikke med en magnet smiley

Jeg kan anbefale at tappe olien i et glas/plastikfad så man kan se hvad der falder til bunden i den aftappede olie.

• #21   10. jan 2007 Jeg mener at man skal skubbe den rundt de første 1000 km så hjulene vender sig til at køre rundt.

derefter skal man tanke den for første gang men kun 1 liter, så tanken vender sig til at blive fyldt..

først der startes den for første gang,

SLUK DEN HURTIGT IGEN... og vent ca 1 uge inden den startes igen..

Brug ikke bremsen den første måned så den ikke sætter sig, husk den er helt ny...

Osv Osv Osv...

Nej rolig nu, når den er ORDENTLIGT DRIGT VARM, så kør som du vil køre den normalt, motorer er sgu ikke som de var for 20 år siden, de er bygget til at blive brugt..så længe den er varm, ORDENTLIG varm....det gælder i øvrigt også efter den er tilkørt...

Det væreste du kan gøre er at fyrre den af med kold motor tilkørt eller ej betyder intet i DEN sammenligning...

• #22   10. jan 2007 Emil : Jeg ved det godt , har trods alt været mekaniker og skruet biler siden jeg kom i lære i 87' . Det var måske et dårligt eksempel med F1 motoren men blot for at illustrere at motorer ikke holder længe hvis det meste af livet foregår i det røde felt.............mener stadig at tilkørsel er et must uanset om der er nok så mange titanumsdele ,keramiske belægninger, speciel olie og andet godt i de motorer der bliver produceret idag................ nogens opfattelse af langt for en mcmotor er omkring 40000km , den holdning deler jeg absolut ikke

Kommentér på:
Tilkørsel af ny motorcykel ???

Annonce