{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.182 visninger | Oprettet:

Tilkørsel af NY Kawasaki?? {{forumTopicSubject}}

Så gutter. Håber lige i kan hjælpe mig igen smiley
Nu står jeg og skal have kørt min kawa til. I bogen står der at de første 1000 km. skal cyklen køres med 4000 omdr. min. Men hallo, 6 gear og 4000 omdr., så kører den kun 75 km/t. Hvor vigtigt er det lige med omdr.??
Tager den skade af at få lidt "gas" i starten??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af Philips Hue Simirue panel på soveværelse (lampe) 590 kr.
  • Nedrivning 1.000 kr.
  • rengøring 100m2 900 kr.
  • Min ene stikkontakt virker ikke 600 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Tilslutning af opvaskemaskine 510 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tilkørsel af NY Kawasaki??
  • #2   10. aug 2007 Hey.

Har ikke selv haft fornøjelsen af at køre en helt ny "ind".. Men har læst en del om emnet.. Prøv og google det !! Vigtigt er dog bare, at du ikke sætter dig op og kører 85 km/t til den skal til service... Den skal have lov at bevæge sig og køre med forskelligt omd.

P.S. Fin Bike !!

• #3   10. aug 2007 Jeg vil først lige sige at det ved jeg ikke med sikkerhed. Men hvis det var mig ville jeg overholde 4000 omdr. max (du skrev min, men jeg regner med at du mener max) de første 5-600 km i hvertfald. Det kan jo heller ikke passe at efter 1000 km, hvor den kun måtte tage 4000 må den ligepludselig tage 13k vel?

Men det er vel for at ujævnheder i cylinder og stempel "slibes" til, det ville jeg ikke gøre med mere end 4000 omdr.

• #4   10. aug 2007 (Det klager min kæreste også over) *GG*

• #5   10. aug 2007 Har en kammerat der lige har kørt en nu fireblade til, og han læste også rigtig meget om det ført!!
    Han siger at den skal køres godt op i omdr og så motorbremse ned igen, og ellers køres normalt friskt til!!

Jeg ved dog ikke om det er den rigtige måde at gøre det på!!

• #6   10. aug 2007 Han siger også at nye motore ikke skal "slides til" som i gamle dage!!

Stadig ved jeg ikke om det er rigtigt!!

• #7   10. aug 2007 At Breake den "in", er temmelig vigtigt for både ydelsen og levetiden på din motor.. Ham jeg læste om som havde gjort det på mange (flere end 10), havde fået målt en del af dem og sammenlignet med tilsvarende som var blevet kørt in "efter bogen". Hans leverede mere ydelse og kørte bedre!!

Mener det var noget med, at de første x-antal km max x-antal omd. Osv osv.. Men GOOGLE !!!!!!!!!!!!!!

• #8   10. aug 2007 Lars - Det der lyder præsis som det min kammerat gjorde, og havde læst sig til!!

• #9   10. aug 2007 Michael - Det LIGE dét link, jeg ref. til !!! Cool.

• #10   10. aug 2007 jeg har før fået skæld ud herinde når jeg skriver min mening.... meeen hvis jeg nogensinde skulle få råd til at købe en helt ny ged så får den sgu kniven fra dag 1. Vi er 2007 og de kære japanere ved sgu godt hvad de laver.... de motorer er sgu bygget til at få smæk så hvis man kører som man plejer sker der sgu nok ikke det helt store. Jeg ville måske nok skifte olien før de 1000km hvis der skulle være lidt metal i. DETTE ER KUN MIN EGEN MENING OG JEG HAR INGEN DOKUMENTATION PÅ AT DETTE SKULLE VÆRE DEN"RIGTIGE" MÅDE!!!

Held og lykke...

• #12   10. aug 2007 Men der er nogle gode pointer i det link.

Så nu vil jeg sige, smæk noget halvsyntetisk olie i og giv den noget gas og motorbrems, og skift olien forholdsvis hurtigt.

• #13   10. aug 2007 Kør . og følg den normale trafik.(Det skal nok gå)
    Der er ikke en skid at være bange for...

• #14   10. aug 2007 jeg tror det vigtigeste er at olien når at blive varm inden du vrider rullen i bund... og ud over det så varier kørslen... men det kommer vel helt af sig selv. de første 100 km ville jeg måske være lidt forsigtig

• #15   10. aug 2007 puuhhaaa smiley
    Skønt med så mange meninger smiley
    Men som Torben P siger, så følger jeg bare trafikken.

• #16   10. aug 2007 Hejsa

Jeg har selv kørt min nye Fireblade 07 ind efter det nævnte link.
    Det vigtigste er at olie og motoren er blevet rigtigt varm.
    Jeg har brugt gade versionen i linket. Jeg var ikke bange på nogen måde for at gøre dette. De motorer der bliver lavede i dag passer jo bare sammen. Det er jo ikke lige som i gamle dage hvor der var meget store tolerancer på mekanikken.
    Jeg fatter bare ikke hvorfor der er så mange tvivlere og hvorfor forhandlerne ikke tager sig lidt sammen og kommer ud at de gamle traditioner.

Nå! men gør som I vil. Hvis jeg får en anden ny MC så ryger den igennem samme tur med fuld hane fra starten.

Læs linket igennem det er ganske godt.
    http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

mvh
    Rene

• #17   10. aug 2007 Som René skriver er det vigtigste, at motoren køres meget blødt, til den er godt gennemvarm.
    Derefter er det vigtigt at køre varieret med mange gearskift og skiftende omdrejningstal, samt hyppige motorbremsninger.
    Med andre ord: Det VÆRSTE du kan gøre er at køre de første 1000km ud af motorvejen i sjette med 4000rpm.
    Jeg skiftede selv olie og filter allerede ved 500 km, men jeg er også hysterisk på det punkt.
    God fornøjelse med din fede ny maskine.
    Mvh.
    Jan L

• #18   11. aug 2007 Hvis det var mig ville jeg da bare køre den stille og roligt op igennem gearene, jeg ville sagtens mene du kan trække den stille og roligt op igennem omdrejninger uden at decideret tæve den, naturligvis. smiley

Kommentér på:
Tilkørsel af NY Kawasaki??

Annonce