1.120 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Flemming L
Flemming L
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9

Tilkørsel af ny SV650SAK7 Tilkørsel af ny SV650SAK7

Hejsa.. Jeg skal hente min første motorcykel på sjælland imorgen (Suzuki SV650SAK7), og vil derfor gerne hører lidt om hvad man skal være opmærksom på i tilkørsels perioden? Nu ved jeg ikke hvor meget jeg får af vide af forhandleren.. Skal kører de 255km hjem, og sikkert i regnvejr (PIV) smiley

Af hvad jeg lige har hørt rundt omkring:

* Overstig ikke 5500 omdrejninger de første 1000 km (dvs topfart på ca. 120km/t).
* Dækket er glat de første 160km (dvs. man skal passe meget på i feks. regnvejr)
* Varier gassen, lad være med at kører i samme fart i meget lang tid ad gangen (fedt når man skal kører på motorvej hjem smiley )

Flere gode tips?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tilkørsel af ny SV650SAK7
  • #1   21. jun 2007 Det lyder skam fornuftig nok, nogle mener man bare skal give gas fra starten af, men din fremgangsmetode er helt ok. Nok også meget lig det din forhandler fortæller dig.
    Og tillykke med dyret.

/
    Jesper

• #2   21. jun 2007 Væbn dig med tålmodighed smiley Kørte modsatte vej på 1. tur. Laaaang tur, men det er jo fedt alligevel.
    Lader altid min blive varm inden jeg triller afsted. Ved ik om man skal.. Og så ingen sejtræk. Selvom den ik må få mange omdrejninger, må den stadig gerne bestille noget.

• #3   21. jun 2007 Det med de glatte dæk. De bliver jo ikke mindre glatte af at køre 255 km. på motorvej. Du skal ud og køre lidt slalom-kørsel og så øge nedlægningen gradvist.

Med hensyn til tilkørslen lyder det meget fornuftigt. Men der er sikkert nogle der mener det er en gang ammestuesnak og at den bare skal have nogle tæv.
    Der var på et tidspunkt et link til en engelsk artikel der beskrev dette.

Tillykke med den.

• #4   21. jun 2007 Det er ikke nogen god ide at lade den blive varm i tomgang. motoren har meget bedre af at køre sig varm. dvs start mc'en umiddelbart før du triller afsted.

/risum

• #6   21. jun 2007 Hej
    Da jeg kørte min sv650s til sørede jeg selvfølgelig for at den var varm og så blev den ellers kørt frisk som man siger, ikke oppe i nærheden af 8000 o/min men lidt mere end instruktionsbogen foreskrev.
    Den blev senere testet på rullefelt og blev målt til 75 hk. og jeg havde aldrig problemer med den.

• #7   21. jun 2007 ellers tjek på www.svrider.dk - der er næsten al information der er værd at vide om SV'ere... bare søg i forummet.

• #8   21. jun 2007 Når du skal ha en ny Mc følger der en manual med, som beskriver havd du bør være obs på.

Men pas nu på med de dæk, har selv prøvet at køre på en spritny cykel med sprit nye dæk, og de er pænt glatte.

• #9   21. jun 2007 Det er mindst lige så vigtigt den ikke sejtrækker, som at den ikke får for høje.

• #10   21. jun 2007 Prøv at se her:
    http://mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
    Mvh.
    Jan L

• #11   21. jun 2007 Jeg har lige hentet min sv650sk7 fra 1000km service og er netop færdig med at køre min ind smiley

De første 200 km var jeg meget påpasselig. Jeg holdt den konsekvent under 5500 og kørte meget varrierende i gearene.

Efter 250km begyndte jeg at give den lidt mere, men holdt den stadig under 6800 med enkelte wrooooom wroooom op til en 8000

Efter 600 har jeg haft den oppe på 8000+ en del gange.

Så gradivist har jeg øget presset på motoren og har en god mavefornemmelse smiley

Held og lykke med den

• Flemming L
    Flemming L Tilmeldt:
    jun 2007

#12   22. jun 2007 Så fik jeg dyret hentet hjem fra sjælland.. og ramte kun en 2-3 byger.. hurra.. og for SATAN den kører godt :)))

Er bare smadret i kroppen efter 255km når man ikke er vand til det

Men MEGET lækker cykel.. er meget glad for den.. havde ikke prøvet modellen inden jeg købte den eller set den IRL.. Så det var sq meget heldigt smiley

• #13   23. jun 2007 Så er det bare med at få smidt nogle billeder ind, så vi kan se vidunderet ! :o) Jeg går også lidt og kigger på SV´er, er det en mc du ville anbefale at starte på?

Mvh Niels

• #14   23. jun 2007 Jeg er startet på min, og jeg er godt tilfreds indtil nu.... så køb køb... Der er gode vejledninger til køb etc. på www.svrider.dk

• Flemming L
    Flemming L Tilmeldt:
    jun 2007

#15   24. jun 2007 Den er meget nem at kører, vil helt klart anbefale den! smiley

Super maskine.

Kommentér på:
Tilkørsel af ny SV650SAK7

Annonce