{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Xvs 1100 km?
  • #1   17. maj 2016 ikke med km som sådan, men man skal altid være opmærksom på XVS og kardanen

  • #2   17. maj 2016 Hvad skal jeg kigge efter?

  • #3   17. maj 2016 er kardanen delvist gnavet over af en ring fo

  • #4   17. maj 2016 Er kardanen delvist gnaVET OVER AF EN RING FORAN baghjulet elle efter gearkassen?

  • #5   17. maj 2016 Knud det er da langt fra de issues XVS'en er kendt for... Hvad med alt det andet? smiley

    Starter kobling, den fejler med garanti. Gør den det ikke nu, kommer den til det.

    Designet af den åbne kardan og dens pakdåse der ikke er tæt - Er en design katastrofe!

    Man har valgt at gøre oliefilter skift til en seriøs bøvlet affære. Potterne skal af.

    Indsugningsstudserne mørner, dine er er fra 2000 og kan kun være med revner...

    Selv på en sommerdag, er motoren meget længe om at blive varm. Ca 30 km skal den køres før olien er 60 grader varm.

    De elektroniske komponenter og dets kredsløb er et kapitel for sig. Jeg fandt den aldrig troværdig og den levede sit eget liv. 7 relæer døde en efter en. Yamaha KBH og andre såkaldte Yamaha eksperter kunne give afhjælpe problemet - eller kendte til dens opsætning.

    Uanset hvor godt karburatorene står når de er justeret, så har den ikke "let" ved at starte grundet fuld kompression under opstart - og den er kredsen med mængden af chocker. Derfor humper den lidt igang og slår tilbage - det slider på starter koblingen og starter motoren. Er den varm starter den let nok, men ikke kold. Min erfaring og den stod lige efter bogen.

    Rene, for at være helt ærlig vil jeg overveje en anden cykel. Har været et XVS1100 cirkus igennem. Skal aldrig nogensinde have en yamaha igen - for jeg har været alt for uheldig med den model


  • #8   17. maj 2016 Som en ekstra detalje, stellet skraber let på når du skal sving ind på en vej hvor der er brosten. Altså, når man skal køre op på vejen. Man skal derfor helt ned i fart inden man svinger og sidder man to på, endnu langsommere selvom det en let passager. Det skete selvom bagdæmperen var strammet helt op. Jeg på 95 kg, var nok til at det var et irritationsmoment som solo rytter. Den skraber på selve stellet, i bunden bagerst.

    Selv operationen for at justerer bagdæmperen var et projekt på adskillige timer. Alt for bøvlet.. Dæmperen er for slap og med to personer går bagsvingeren nemt i bund med mindre man kører 20-25 km/t over bump.
    - det føles ikke rigtigt, for mig at vurderer, når det er en halv voksen motorcykel.

    Under kraftig acceleration er der en dårlig "vibe" op igennem bagsvingeren der forplanter sig i stellet. Noget anmelderne også bemærker. Det føles lidt som en rusken og man kan ikke afhjælpe det, man savner på sådan en cykel at den har en glat gang ved acceleration..


  • #9   18. maj 2016 Hold kæft en lortecykel hva Kjøller.
    Jeg syntes nu at fruens xvs1100 er en fin cykel.

    Den har da lidt anker.. Men sådan en sviner, syntes jeg bestemt ikke den fortjener


  • #10   18. maj 2016 Kjøller. Det må godt nok have været en dårlig en du har haft,
    Jeg har selv haft to af slagsen og kan kun nikke genkendende til starter problem,
    Jeg ville sige at den er virkelig nem at skrue på, og yderst driftsikker, Jeg ville overhovedet ikke have et problem med at købe sådan en igen ,hvis jeg skulle køre cruser igen.


  • #11   18. maj 2016 Efter 8 års bekendtskab er der skiftet et ikke nærmere bekendt relæ.

    Ellers kun sliddele.


  • #12   26. maj 2016 Med hensyn til at skrabe på. Så er det rigtigt at man nok skal passe på ved ind/opkørsler.
    Men nu fik madam skralds cykel lige en tand ekstra ned.
    75 mm vil jeg tro. Og den stødte ikke på ved alm frisk kørsel.





    profilbillede
Kommentér på:
Xvs 1100 km?

Annonce