{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.820 visninger | Oprettet:

Saphe - Undgå fartbøder {{forumTopicSubject}}

Efter utallige opfordringer, er vi ved at kigge på en MC løsning til saphe, således at motorcyklister også kan blive advaret om politiets fotovogne. Derfor har jeg lige et enkelt spørgsmål.

For at kunne give en alarm, skal der selvfølgelig en alarmgiver ind i hjelmen. Det kan enten været en dedikeret højttaler, eller via et eksisterende Bluetooth headset.

Er der nogen der vil give et gæt på hvor mange motorcyklister der kører med et BT headset i hjelmen. Er det ca. 33%, 50% eller over 75%?

Til dem der endnu ikke kender saphe, så kan i læse mere på vores hjemmeside www.saphe.dk
Saphe virker på samme måde som den kendte app fartkontrol.nu, dog gør den tilhørende elektronik at den starter automatisk. Saphe har også indbygget højttaler og knapper

Mvh
Freddy


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Saphe - Undgå fartbøder
  • #1   4. jun 2016 Bluetooth head-set? 2-3% er mit gæt.

  • #2   4. jun 2016 Det lyder sgu spændende og brugbart

  • #3   4. jun 2016 Kunne det tilpasses , ville en pære/ diode med noget kraftigt lys monteret ved instrumenter, som tænder ved fartkontrol ,nok blive et kæmpehit blandt MCister ... smiley Som #1 nævner , er vi ikke mange der bruger hjelme med bluetooth..

  • #4   4. jun 2016 Evt. et seperat kompakt system, som kunne isættes i den ene side af hjelmen, i tilfælde af at man ikke gad investere i et komplett bluetooth headset? smiley

  • #5   4. jun 2016 den kan vel kodes til at sende signal til nr,plade vipperen , så men kan køre forbi uden at sinke farten. smiley

  • #6   4. jun 2016 Jeg har selv schuberth med src systemet (bluetooh) det ville være super hvis man fik det over bt. Jeg kender en del der køre med src systemet det fungerer virkelig godt. Synes det kunne være fedt med noget alarm over bt til at advare smiley

  • #7   4. jun 2016 Jeg tror det er omkring 25-30% og det vil kun stige fremadrettet når folk finder du ud af hvor godt det er :-). Jeg kørte maps navigation ind over sidste gang jeg kørte super fedt god dag derude

  • #8   4. jun 2016 Helt unødvendigt stykke udstyr.
    Alle har i forhånden noget monteret. Det hedder et gashåndtag.


  • #11   4. jun 2016 Hvis det kikser, er der også en grafisk advarsel at finde ved at kigge på fart-skiltene smiley

  • #13   4. jun 2016 Måske den slags "reklame" høre til som en annonce i stedet for et forum indlæg.................

  • #15   4. jun 2016 Klart det mest optimale ville være, at lave flere løsninger. Nogle foretrækker at have lyd i hjelmen, men da det ikke er alle der har BT headsets, så ser man mange der kører med in-ear plugs, hvilket ville udelukke en integreret løsning. Andre vil absolut ikke have noget i hjelmen eller kører eks. med braincaps hvor det fysisk ikke kan lade sig gøre. For dem ville en lille diode monteret på styr/speedometer være optimalt. Andre igen vil helst have det hele samlet i hjelmen. Jeg hører selv til sidstnævnte gruppe.
    Hvis i vil ramme så bredt et marked som muligt, så skal i nok tænke i flere mulige løsninger. Om det vil optimere jeres profit skal jeg ikke kunne svare på.


  • #16   4. jun 2016 Tommy N, Det er ikke reklame. Det er webbaseret brugerinddragelse i udviklingen af et produkt smiley

    Se det som en mulighed for at få indflydelse på et eventuelt produkt du kunne være interesseret i.


  • #17   4. jun 2016 Jeg plejer at bruge den horde af modkørende billister der blinker og fægter med armene. Er der 1 der blinker, tjekker jeg om jeg har glemt at slå blinklyset fra, 2 og derover må man formode der er noget faretruende rundt om hjørnet smiley

    Dem jeg kender med kører ikke med bluetooth i hjelmen. Min opfattelse er at det stadig er 'nyt', og ikke vildt udbredt. Men det er da i flere og flere nye hjelme.


  • #18   4. jun 2016 Det er en god ide, men efter at have kørt med sådan en advarsels-app i bil, så synes jeg at kortfunktionen er afgørende. Årsagen er at man - særligt i byerne - får mange advarsler, hvor man, ved at kigge på kortet, hurtigt kan udlede at ikke alle er relevante, fordi man ikke lige skal netop den vej. Uden kortet til at tjekke op imod, tror jeg hurtigt at der går Peter-og-ulven i det...

    På landevejene er det nok bedre.


  • #19   4. jun 2016 Hvad med en trådløs magnetisk diode som sættes på styret og blinker når der er "fare" smiley

  • #21   4. jun 2016 vil nærmere sige omkring 10-15% max.. kender ingen som kører med headset smiley

  • #23   4. jun 2016 Ville helt klart foretrække en kraftig diode. Vigtigt at den vil kunne lyse igennem et evt silikone cover smiley hvis det da stadig er den vej I sigter modsat en egentlig "vandtæt" enhed, som helt klart ville være at foretrække!
    Måske med mulighed for tilkøb af stand alone buzzer til montage i hjelmen eller bluetooth opkobling. Begge dele vil dog helt kræve mere strøm, både til saphe, der så skal kommunikere med to enheder og man skal være sikker på det er strøm på headset / buzzer og det kan måske resultere i falsk tryghed, ved tomt batteri.....

    Derfor helst en meget kraftigt lysende eller langsomt blinkende diode, ikke hurtigt blinkende, da jeg tror det vil forstyrre for meget....


  • #25   4. jun 2016 Hmmm dem der bruger head-set o.lign, er nok ikke dem der ligger i risiko zonen for fart bøder. smiley

  • #27   5. jun 2016 Den kører fint i baggrunden på min iphone smiley

  • #29   5. jun 2016 Kender INGEN der køre med headset

  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #30   5. jun 2016 Så længe at der ikke er bedre styr på om fotovognen står ved den vej man kører på eller en der løber parallelt er lyden kun et irritationsmoment.

    I bilen har jeg altid Fartkontrol.nu tændt, på MC ser jeg på kortet inden jeg kører


  • #31   6. jun 2016 @30 - er det så ikke blot at sætte følsomheden ned, så du først får alarmen når du er inden for 1 km....
    Så kan jeg ikke se det er et stort irritationsmoment længere.


  • #33   8. jun 2016 Jeg gætter også på langt under 33%. Selv bruger jeg Fartkontrol.nu på min tlf., som jeg modtager advarsler fra på en Interphone F5MC i hjelmen smiley

  • #34   8. jun 2016 I min omgangskreds er der to BlueTooth sæt svarende til < 10%. Og jeg er den eneste, der nogenlunde altid har ørepropper fra min mobil i ørerne.

  • #35   8. jun 2016 Jeg har selv bt headset. Vil skyde på, at ca 33% af dem, som jeg kører med, har headset med bt.

  • #36   8. jun 2016 Jeg bruger headset med bluetooth og min svigersøn gør, men har den langt fra altid tændt - kun på lænegere ture. Jeg tror ikke der er mange, der bruger det, måske 10 %.

  • #38   8. jun 2016 Det ville være en fed ide vis man også kunne få en til mc

  • #40   8. jun 2016 Tja!? Jeg kører bare efter færdselsreglerne og sparer penge på bøder på den måde. Hvorfor bruge penge på "falsk" tryghed? Det er ikke app eller andet der sparer menneskeliv men sund fornuft. Kør fornuftigt og brug pengene på bedre grej og/eller gode ture. ????
    En app eller anden fartkontrolvarsling gør det jo ikke mere lovligt at køre for stærkt.
    Bare min mening


  • Ulrik N
    Ulrik N Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 3 Svar: 11
    #42   8. jun 2016 Som @22 også skriver er der nogensinde nogen der er blevet taget på mc af en fotovogn ? . Nu er jeg også en af de hellige der aldrig kører hurtigere end jeg kan betale mig fra det , uden at blive ruineret . De 2 gange jeg har fået bøder - 1 i bil samt 1 på mc er jeg blevet målt af en civil politibil , som jeg har overhalet.

  • #43   8. jun 2016 Jeg downloadede selv appen i dag, og måske fotovogne er mindre relevante på motorcykel, men folk indrapporterer jo også når politiet står i vejsiden med en laser. Så der er stadig en pointe med det på mc.

  • Erik O
    Erik O Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Svar: 1
    #45   9. jun 2016 Tænker at det var meget billigere bare at overholde fart grænserne ,der er en grund til at de er der!

  • #46   9. jun 2016 @#45
    Af alle røvkedelige kommentarer, tager din godtnok førstepladsen.

    JEG bestemmer hvordan og hvor stærkt jeg kører. Politiet bestemmer hvad det koster


  • #47   9. jun 2016 #46
    Netop pga folk som dig at vi har et blakket omdømme som trafikanter og en del af trafikofrene, så held og lykke med det!
    Tænk på at en del af politiets arbejde også er at orientere dine og andres dødsfald til pårørende og efterladte ??
    Regler er regler, og love love så hvis man ikke kan indordne sig og vise hensyn bør man ikke færdes i trafikken. Kan kun ryste på hovedet når jeg ser og hører din slags uanset om jeg er pårørende eller efterladt til dem din slags slår ihjel i trafikken.
    Sørgeligt!


  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #48   9. jun 2016 Det er lidt trættende og høre på folk der kæder høj fart sammen med dødsfald. Det at køre hurtigt er ikke farligt i sig selv. Det bliver det kun når man gør det de forkerte steder og i de forkerte situationer, dvs når man ikke kan finde ud af og læse vejens forløb og trafikkens forhold, og/eller er ukoncentreret.
    At der så er rimelig mange der ikke kan finde ud af og køre efter forholdende, er årsagen til at, fartgrænser blev opfundet.
    Problemet er så de rammer alt for bredt. F.eks ud af en bred snorlige landevej uden sideveje, og evt med lidt eller ingen trafik, her er det jo hjernedødt kedeligt og fuldstændigt komplet unødvendigt og holde sig under de 80.


  • #49   9. jun 2016 @#47
    Ved du hvad, jeg tror slet ikke du selv kan høre, at du står på bjerget og taler NED til de måbende masser. Alt dit " regler er regler, og love er love", kan jeg snildt leve uden. Jeg har trods alt klædt mig selv på, siden omkring 30 års alderen.
    Når jeg hører folk tale som dig, og begynde at at snakke om at skulle "indordne" sig, så VIL jeg sgu ikke indordne mig. Så bliver jeg stædig.

    Sidst, men ikke mindst, har du overhovedet ikke nogen ide om, hvad "min slags" er for en størrelse. Jeg er lige præcis den størrelsesorden, der siger autoritære skiderikker imod, uanset om de er skoleinspektører, strømere eller politikere. Kald du mig bare autonom, hvis du får det bedre af det


  • Jesper P
    Jesper P Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Svar: 3
    #50   9. jun 2016 Jeg vil gætte på 33% af dem jeg køre med har headset, iøvrigt elsker jeg min Saphe i bilen... smiley

  • #51   9. jun 2016 Ingen i min omgangskreds køre med Bluetooth eller headset... Det ville også være godt det samme, kan ikke høre noget fir potterne alligevel

  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #52   9. jun 2016 Jeg hører gerne lydbøger på transportstrækninger.

    Mit headset er aktivt støjreducerende, så der er dobbelt formål.




  • #53   17. jan 2017 Sjovt så mange der siger at de ikke kender nogen der kører med headset. Det må da være fordi de aldrig har prøvet det. Jeg kender efterhånden ingen der IKKE kører med headset som SENA og lignende. Det er jo super fedt at kommunikere med de andre eller høre musik når man kører

  • #54   17. jan 2017 Nu er vi jo nogle stykker, der kører mc, der er født med headset. Men en app for at undgå fartbøder. Hvad skulle jeg dog bruge den til. Har aldrig fået en fartbøde.

  • #55   17. jan 2017 Om det så er held eller forstand LOPET, må stå hen i det uvisse. Klap dig selv på skulderen.... smiley

  • #56   6. feb 2017 Åhh - jeg ved nu ikke rigtig. Det er ikke så nemt.

    profilbillede
  • #57   6. feb 2017 #54..jah vi er jo forskellige ( og heldigvis for det) , men hører man til gruppen som fyren her , er sandsynligheden da helt rigtigt minimal smiley

    http://st.depositphotos.com/1036149/3133/i/950/depositphotos_31333845-stock-photo-turtle-with-sunglasses.jpg


  • #58   7. feb 2017 Jeg vil tro I min omgangskreds er der 5% der kører med Bluetooth. Resten af dem kan faktisk godt lide lyden af deres mc smiley
    Og nej jeg kører heller ikke med GPS for I min verden er der ikke noget der hedder "at køre forkert" på mc.
    Jeg ville personligt stemme for en advarselsdiode eller lignende.


  • #59   7. feb 2017 Jeg har fra pålidelig kilde at saphe kommer med den, efter min mening, helt rigtige løsning i marts / april måned.
    En enhed til indbygning i hjelmen. Selvfølgelig betydelig mindre end den originale og af samme grund uden knapper til indberetning, dvs det bliver en passiv model. Og med justerbar lydstyrke, så det kan tilpasses den enkelte bruger.


  • #60   1. apr 2017 Sidste opdatering er at lancering er udskudt til ultimo april / maj måned.

  • #61   25. apr 2017 Noget nyt i sagen? venter med spænding!! smiley

  • #62   25. apr 2017 Den sidste opdatering jeg fik var ultimo april primo maj, og det er jo ved at være snart, men skal prøve at følge op på det i dag, da jeg alligevel skal have kontakt til dem i anden anledning.

  • #63   17. aug 2017 Så blev jeg også nysgerrig - er der nogle, der har hørt noget? smiley

  • #64   17. aug 2017 intet

  • #67   18. aug 2017 Vi er flere der kører med kommunikationssystem og højtalere i hjelmen og Fartkontrol.nu app'en tændt


  • #68   18. aug 2017 Fungerer det fint nok?

  • #69   29. aug 2017 Hej svaret på dit spørgsmål er ja det fungerer rimelig godt, jeg køre selv med kommunikation system i hjelmen med appen tændt det er super smiley

  • #70   29. aug 2017 Kawa - kan du forklare hvordan det virker? Den er slået til bluetooth ja, men din hjelm kører også over bluetooth? kan begge enheder være connected? og får du så en lyd i højtalerne i hjelmen? eller skal man være opmærksom på dioden?

  • #71   29. aug 2017 #70

    Han bruger ikke en Saphe.
    Han har blot et bluetooth lydsystem i hjelmen, som er forbundet til hans telefon.
    På telefonen kører appen fartkontrol.nu som giver en alarm, hvis nogen har anmeldt en fartkontrol i nærheden.

    Kører selv med det, og det virker super. Appen suger dog en del strøm.


  • #72   30. aug 2017 Lige præcis som Mike beskriver ??

  • #73   30. aug 2017 Ja, jeg kører med SENA system i hjelmen. TomTom GPS forbundet via bluetooth og Android telefon forbundet via bluetooth.

    Jeg har app'en Fartkontrol.nu kørende i baggrunden på telefonen, sammen med Spotify musik.

    Alle ting fungerer. Jeg kan høre musik og få advarsler fra Fartkontrol.nu og GPS meldinger fra TomTom samtidigt. Hvis telefonen ringer viser Tomtom hvem det er, musikken pauser og jeg kan tage telefonen ved at klaske på siden af hjelmen eller sige 'Hello'


  • #74   30. aug 2017 Forstår godt i har brug for noget til at holde øje med fartkontrol, for med alt de i har gang i, kan i jo slet ikke holde øje med skiltene der siger hvor stærkt i må køre. smiley

  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #75   3. sep 2017 De afpasser bare hastigheden efter forholdene og ikke efter rekvisitterne fra "Skjult Kamera"

    Hvis man ikke kører sker der ingen ulykker, dit argument ført ud i sin yderste konsekvens.


  • #76   22. okt 2017 Har app fartkontrol.nu men der kommer ikke alarmlyd i mit Interphone headset.???
    Lyden er ok når der er nogen som ringer.


  • #77   14. feb 2018 Et par kraftige lysdioder i rød og blå der kan justeres til at lyse lige i fjæset på MC'isten vil nok være det optimale... Måske monteret med sugekop, velcro eller lignende. Jeg vil da gerne være "testperson" hvis i mangler nogen... smiley

  • #78   30. mar 2018 Hej MotorcykelGalleri,

    Tusind tak for jeres input de sidste mange måneder. Vores designer og ingeniører har været hårdt i gang med at bygge den bedste Saphe løsning til jer. Vi kan nu afslører at den kan fås inden for få uger.

    Følg os på Facebook for at få mere info om den præcise dato (vi forventer det bliver midt-slut april): https://www.facebook.com/saphe.dk/

    Mvh,
    Freddy S (Indehaver af Saphe)


    profilbillede
  • #79   30. mar 2018 Og hvor ender den rent prismæssigt...?


  • #80   30. mar 2018 Ha.. ha.. smiley
    Hold da magle en tråd smiley
    Man r lige væk i 5 min. Og så stikker det helt af smiley
    Interessant som vandene er delte smiley

    Jeg er kun interesseret sligt devices hvis det går hele vejen i mål.. smiley

    Når gps funktionen alligevel løbende indberetter hvor man er, speed osv..

    Kan vi så ikke blot bede om en indbygget auto mobile pay løsning.. ?? smiley
    Så hver gang jeg kører for hurtigt, trækkes den udmålte bøde og klip direkte på konto’en.!! smiley smiley

    Hmm.. der skulle lige være til en tur t bageren for mit vedkommende, - så har jeg brugt de 3 klip og konens pensions opsparing.. smiley


Kommentér på:
Saphe - Undgå fartbøder

Annonce