{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
866 visninger | Oprettet:

Arai el Shoei {{forumTopicSubject}}

Da jeg skal begynde at tage MC-kørekort til februar, kunne jeg godt tænke mig at få købt en hjelm inden da. Jeg har prøvet følgende 3 hjelme, og synes alle sidder lige godt:
Shoei Raid II til 1995
Shoei XR-1000 til 2995
Arai Condor til 2899

Havde først tænkt mig at købe Raid II pga den lave pris, men ved ikke om den lavere vægt og bedre ventilation på XR-1000 er 1000 kr mere værd. Og nu jeg måske endte i det prisleje, er det så bedre at købe Arai-hjelmen?

Nogen der har erfaringer med nogen af dem?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Arai el Shoei
  • #1   15. jan 2007 Holder med Peter. Arai

• #2   15. jan 2007 Jeg køre selv med Arai og ville også klart anbefalde Arai, men tag den der sidder bedst på dit hovedet, der vel ikke nogen pris på dit hoved, vel...?

Og husk alt dit personlige udstyr er dækket af din indbo, ligesom dit tøj... smiley

Mvh Charlotte

• #3   15. jan 2007 kom med en begrundelse Peter!

Jeg har aldrig selv kørt med den arai eller de shoei modeller der, så den kan jeg ikke udtale mig om dem desværre smiley

Men RAID2 har ihvertfald et rigtig godt ry. Så du må jo overveje om du vil ofre de sidste 900kr og hvor meget du får ud af de ekstra penge de andre modeller koster, og så bestemme derudfra! smiley

• #4   15. jan 2007 jeg har en shoei xr 1000 og jeg er meget glad for den .
    den har en smule vindstøj (på mit hovede) men ved køb af en ekstra vindbreaker som man montere hele vejen rundt som en krave så slutter den helt tæt og er fantastisk at køre med .
    jeg købte "kraven" hos enghave og den koster vist 300 kr

• #6   15. jan 2007 Jeg har en Raid-II med det de kalder "Whisper-kit".
    Hjelmen sidder fantastisk, og den lyddæmpende krave gør en enorm forskel. Det er noget mere besværligt at tage hjelmen af og på, fordi kraven er ret snæver, men forskellen er det værd.
    Jeg har prøvet en Arai Viper-GT, som også passede helt perfekt. God komfort, men for meget vindstøj med mit kranie som indmad.
    Find en forhandler, hvor du kan prøve en tur med hjelmen, så er du ikke i tvivl, uanset hvad du vælger.

• #7   15. jan 2007 jeg bryder mig ikke om at ha en arai på hovedet, syntes de sidder af lort på mit tykke hoved, har så prøvet flere forskellige indlæg i dem uden held. derimod syntes jeg shoei bare sidder perfekt. men alt i alt er det jo en smagsag, vælg den hjelm du har det bedst med

• #8   15. jan 2007 Jeg køber altid bruge cykelhjelme og maler dem om med vandfarve... Det er optimalt, er kørt gal en gang med 600km/t og mærkede slet ingen ting... Jeg kan custum male en for den nette sum af 3298,-
    Var det noget??

• #9   15. jan 2007 LMAO Du er ikke rask Rasmus. Good job.

• #10   15. jan 2007 Tak for de mange svar, der er sgu hurtig respons her på siden! Men det lyder jo til at der er fortalere for alle modeller, det må vel betyde at ingen af dem er helt elendige - men valget er stadig svært, når det ikke kun er udseende det handler om men også sikkerheden.. jeg har desværre ikke mulighed for at køre en tur med hjelmene, da jeg jo først skal til at tage kortet om en lille måned - og min biker-kammerat har gemt sin mc i stuen..Strada, de priser jeg opgav er standartpriser i forretningerne herhjemme, de er jo billigst i sort, og det er farven jeg vil ha'!

• #12   15. jan 2007 Har været rigtig glad for min Shoei xr-800, som jeg har haft i 4-5 år, har netop fået en ny xr-1000 af konen i julegave, som jeg glæder mig til at prøve i praksis på vejene.

• #13   16. jan 2007 Vælg den der sidder bedst på dit hovede...

Hvis du vælger en der efter længere ture begynder at irritere dig, vil du have større chance for at blive distraheret, og dermed ende på en mark eller lign... (Jeg taler af erfaring med marken) smiley

Vimser selv rundt med en Arai, men det var nu fordi det var den der passede bedst på mit erotisk buttede hovede.

• #14   16. jan 2007 nu er der slet ingen der omtaler agv..???
    hvorfor ...

jeg har 2 agv titech .. og jeg har en shoie .. min shoei er ved at rykke mit hoved af ved 120 km/ og mine agv sidder på hovedet ordenligt ...

har kørt 280 km/t på en busa med min agv og den sad ligesom ved 20 km/ ... bare lidt mere støj.....

tænk over hvad du sætter dit hovede i ...

• #15   16. jan 2007 Jeg kører med Shoei XR1000, og er glad for den. Den sidder godt, ser fed ud og så fungerer udluftningen godt. Man kan mærke hvordan den kolde luft løber hen over hovedbunden en varm sommerdag

• #17   16. jan 2007 lyt til charlotte og thomas...... smiley

Kommentér på:
Arai el Shoei

Annonce