1.352 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Valg af 1. naked. XJ6N A eller Hornet CB600 A Valg af 1. naked. XJ6N A eller Hornet CB600 A

Hej

Har netop fået kortet og er faldet for de 2 nævnte modeller.

Hornet er fra 2007, og har kørt omkring 20k.
XJ6N er fra 2011 og har kørt det samme.

Hornet er 5.000 billigere.

Jeg synes begge er fantastiske cykler, men har svært ved at bestemme mig.

Hvad anbefaler de erfarne herinde? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardin i Velux vindue. 1.000 kr.
  • Hæng 5 billeder op på vores kontor 500 kr.
  • Handyman 1.400 kr.
  • Sæt et skab fast mod vægen 799 kr.
  • Ophæng af en enkelt kommode, en hylde og to lamper 1.400 kr.
  • Klippe hæk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af 1. naked. XJ6N A eller Hornet CB600 A
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #1   23. jun 2016 Alle bør anbefale dig at køre en LANG prøvetur på begge for at sammenligne.

• #2   23. jun 2016 Jeg har ingen erfaring med de 2 cykler, men jeg kan se på http://sydfynsmcservice.dk/ at nyprisen på hondaen var 130k, mens yamahaen kostede 80k, så det skal du måske også have med i overvejelserne? Det kan være at pengene er givet bedre ud på hondaen, men du skal selvfølgelig vælge den der giver dig det største grin under hjelmen!

• #3   23. jun 2016 Tak for svarene indtil videre.
    Om prisen på Yamahaen er nøjagtig tør jeg ikke sige. Denne har ABS, og den kan jeg ikke finde på http://sydfynsmcservice.dk/

Hører dog ofte at Honda holder bedst både i mekanik og pris, aner dog ikke om det har hold i virkeligheden.

Kunne være godt at høre fra nogen der ejer eller har ejet en af modellerne.

• #4   23. jun 2016 Jeg tror at dem der har haft en XJ6n siger at det er en rigtig god maskine
    og jeg er overbevist om at dem der har haft en hornet vil sige nøjagtigt det samme. Der er ikke nogle af de to der har ry for at gå i stykker så det hele falder på en god lang prøvetur på dem begge, jeg tror ikke du vil være i tvivl...

• #5   23. jun 2016 XJ6 er mere begyndervenlig, Hornet bedre til leg

• #6   23. jun 2016 Jeg ville tage hornet!

• #7   24. jun 2016 Der er kun en vej... Du må ud og prøve dem begge. Og tage en god lang tur på dem.

Vi er jo ikke ens... Så det kan være at de ting som andre ser som et plus ikke falder i din smag. Og omvendt.

Men båden Hondaen og Yamahaen er jo cykler som ikke har ry for de store problemer.

• #8   24. jun 2016 Jeg ville også overveje den hornet - der er moget mere motorcykel for pengene. Er godt nok lidt farvet af at være honda mand men jeg synes at den xj6n virker meget klein i det. Uden at prøve på at fornærme, så synes jeg at der er lidt "pige cykel" over den

Jeg havde selv kig på den på et tidspunkt, og skal det være yamaha så synes jeg at xj8 og fz1 virker mere robuste.

• #9   24. jun 2016 Så fik jeg prøvet dem begge.

Hornet 2007:
    Rigtig velholdt, monteret med en del ekstra udstyr.
    Motoren føltes god og stærk. Sidde position kunne være bedre grundet et bredere/fladere end normalt styr, hvilket gav mig en lidt mere foroverbøjet stilling. Alt i alt positiv, og en MC der føles som god kvalitet.

XJ6N 2011:
    Monteret med ixil-potter, hvilket gav den end lidt højere end normal lyd. Men den løs fantastisk når den står og tøffer i tomgang, eller får lidt gas.
    Siddestilling var perfekt på denne, og den føles meget nem at flytte rundt med.
    Eneste anke: Når den ligger og tøffer ved 80-90 har den en snerrende motorlyd, og det føles som om den burde have 7 gear.
    Er dette normalt for denne type motor? og kan der evt. gøres noget ved det?

• #10   24. jun 2016 Vedr. XJ6N - man ka vel ændre på gearingen?

Har Hornet'en ABS? Det vil jeg ha... Men samtidig ville jeg vælge Hornet'en over Yamaha'en.... Uden at ha prøvet Yamaha'en.

• #11   24. jun 2016 Hvilket prisleje ligger cyklerne i? Jeg har selv xj6'eren og er glad for den, men tror hondaen er ligeså god.. Du får intet bøvl med nogle af cyklerne, så det er bare at vælge den du synes er fedest og kører bedst efter din egen mening!

• #12   24. jun 2016 Hej Nicklas

Hornet omkring 50k, Yamaha 60k.

Den ligner din Yamaha på en prik, har du solgt den? smiley

• #13   24. jun 2016 @Brian

Ja, de har begge ABS.

• #14   24. jun 2016 Nej, jeg har den stadig.. Det var også min første MC.. Har været glad for den!

• #15   24. jun 2016 @Nicklas
    Synes du ikke den lyder anstrengt lige under de 100 km/t?

• #16   24. jun 2016 Det vil jeg ikke mene.. Det er omkring den hastighed den er sjovest synes jeg.. Måske den har en anden gearing end hondaen og tager flere omdrejning, det ved jeg ikke? Har som sagt ikke prøvet hondaen

• #17   25. jun 2016 Hvis du iøvrigt syntes lige godt om cyklerne, så tænk på du får fire årgange for fem tusinde på Yamahaen. Det ville gøre udslaget for mig. Husk du skal af med den igen på et tidspunkt.

• #18   25. jun 2016 har nu også hørt XJ6N er en skriger, du har ikke overvejet en GSR 600? Den har mere bund moment end overnævnte og samme power i toppen. med abs kan du også få dem for 50.000-60.000

• #19   25. jun 2016 Har godt set en GSR 600, men bryder mig ikke så meget om udseendet.

Prøvede dog en fantastisk Bandit 1250 i dag, sikke en motor...
    Nu er spm. bare om jeg vil ofre det på en brugt mc.. 68k.

• #20   5. aug 2016 Hvad fik du købt? ??

• #21   5. aug 2016 Hej Nicklas

Det blev til først en CBF500, og 4 uger og 1300km senere en GSF1250. (Den kan anbefales)

• #22   6. aug 2016 Kørte på en XJ6N på banen da jeg tog MC kort og den var jeg personligt fuld ud tilfreds med. Det var jeg egt også for ER5+6 som jeg tog kortet på, på vejen, selvom at ER6'eren var sjovere.

• #23   7. aug 2016 Fedt, det var da også en væsentligt større maskine!

Kommentér på:
Valg af 1. naked. XJ6N A eller Hornet CB600 A

Annonce