3.529 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Begrænsninger og ventiler Begrænsninger og ventiler

Hej, har købt vga formula 125cc kineser raket? nogen der ved om den har begrænsninger forskellige steder lige som en scooter, da det jo faktisk næsten er en scooter, er også interesseret i om nogen har kendskab til hvordan ventilerne skal stilles på sådan en?

Håber nogen kan hjælpe

Peter

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Begrænsninger og ventiler
  • #2   5. jul 2016 Prøv her www.kinojserklubben.dk

• #3   5. jul 2016 Hvorfor skulle den have begrænsninger?

• #4   5. jul 2016 Billeder og oprettelse af den vil gøre det noget nemmere for folk at hjælpe dig!

• #5   5. jul 2016 Det ved jeg heller ikke der er, spørger jo også om det

• #6   5. jul 2016 Ja, men den står desværre total adskilt lige i øjeblikket

• #7   5. jul 2016 Den er ikke begrænset.. Den har bare ikke mere end de 9 HK... Og kan med en go lang bakke næsten nå 100 kmt..

Køre den for langsomt, er det nok bedst at opgradere hele knallerten..

• #8   5. jul 2016 Man kan jo opgradere de forskellige dele i motoren ved polering osv, men det er et stort arbejde for en relativ lille gevinst.

• #9   6. jul 2016 Ud fra min erfaring med maxiscootere er der en del at hente ved at få nogen lidt lettere ruller i.

Rullernes vægt ift kontrafjederens (trykfjederen) styrke bestemmer hvilket udvekslingsforhold den vil køre med på vej op til de ca 70% af topfarten.

Altså hvilket "gear" scooteren vil køre i og dermed omdrejningstal.

Fra fabrikken er de normalt rullet ind med henblik på forureningstest og km/L præstationer.

Man kan køre med et dejligt lavt ondrejningstal når farten er under 70kmt.
    Til gengæld er CVTen modvillig til at gå ned i gear og få motoromdrejningerne helt op i trækområdet.

Lettere ruller vil lade dig accelerere for fulde omdrejninger fra 5kmt og hele vejen op til topfart.
    Til gengæld vil motoren holde et højere omdrejningstal ved cruising med under 70kmt.

Jeg købte et malossi multivar kit for 1200kr til min yamaga cygnus x da original vario var slidt efter 15000km med moderat fart. (Tidligere ejer)

Det er nok den bedste investering man kan gøre til prisen på sådan en ellers helt standard 125er.
    På 50cc totaktere skifter man til en sports udstødning og får 30% ekstra kræfter. Og justerer vario ind selvfølgelig.
    step1 afdrosling med omtuning af karb / rullevægt. step2 sportsudstødning med omtuning af karb igen og rullevægte igen også.

På en 4takter vil jeg mene step1 er at få justeret sin vario ind / montere et sports vario kit fra en producent der har fuldt styr på hvilken rullevægt / fjeder kombination der er bedst til scooteren.

Den rigtige vægt på rullerne giver pænt højt km/L, maximum acceleration og højest mulige topfart.

Det giver som at chippe en dieselbil.
    Den ændrer karakteristik

• #10   6. jul 2016 Lyder spændende, hvor meget lettere tror du rullerne skal være?

• #11   6. jul 2016 Jeg tror de skal være ca 10% lettere.
    Ikke helt sikker med vga men i det variokit til min yamaha var der 10-15% lettere ruller i i forhold til de standard 9grams.
    Normalvis når man ruller en CVT ind efter en masse motortuning, så er det noget med at køre nogen prøveture og se om den skal op eller ned i omdrejningstallet under acceleration. Og så tilbage og skifte ruller derefter.

• #12   6. jul 2016 Jeg prøvede lige at finde en hjemmesidd der solgte sportsvario til vga digita 125.
    Desværre fandt jeg ikke noget. Hverken i danmark eller på easyparts.
    Jeg fandt en tråd om søster scooteren der har lidt interessante informationer såsom motortype.
    http://scootergrisen.dk/forum/viewtopic.php?t=2018

Jeg skal ikke udelukke at rullerne i din vario i forvejen er med temmeligt lav vægt. Det er de på nogen scootere og der er så ikke noget at hente ved det.

Men hvis du oplever at omdrejningstallet ikke helt vil op og sige "brøøøl" når du vrider i øret under 60kmt. Men omdrejningstallet stiger over 60kmt og den deroppe gerne vil tage fulde omdrejninger, så er jeg sikker på du skal lidt ned i rullevægt. Typisk ca 10%

• #13   9. jul 2016 Super, tusind tak, det gav mening?

Kommentér på:
Begrænsninger og ventiler

Annonce