{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.574 visninger | Oprettet:

Ulrik S
Ulrik S
Tilmeldt:
23. jan 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Førstegangskøber - Råd og vejledning {{forumTopicSubject}}

Jeg har tænkt mig at købe en motorcykel, men er i tvivl om, hvad der er smart at købe.

Jeg vil give op til 90 000, men den må gerne være billigere Jeg har planer om at købe en sportstourer og har umiddelbart kig på

Suzuki GSX 600 F
Suzuki GSX 750 F
Suzuki SV 650 S

Jeg har prøvekørt GSX 600 F og SV 650, og de er begge gode at køre på, men jeg er 1.89 og er lidt bange for at 650'eren som er den mindste bliver for lille i længden. Nogen bud på, hvor vigtigt det er for komforten på længere ture at ens knæ ikke er alt for bøjede.

Alle tre modeller koster under 90 000 i nypris, men kan det overhovedet betale sig at købe nyt, eller har mc'en et stort værditab, i det øjeblik den kører ud af forretningen, som tilfældet er ved bilkøb? Får jeg noget garanti og service med hvis jeg køber nyt, som sparer mig penge i det lange løb? Det skal desuden nævnes at priserne på GSX'erne er sat væsentlig ned i år hvilket betyder at en 750'er fra 2000 med 6000 km på bagen koster 80 000, men en helt ny koster 90 000.

Hvordan ser det ud med mærkerne? Suzukierne er billige, men kan det bedre betale sig at købe noget brugt Honda fx?


Kommentarer på:  Førstegangskøber - Råd og vejledning
  • #1   23. jan 2007 Af de tre er 750'er den bedste touring maskine. Man sidder lidt bedre på den end på 600'eren. Desuden kan du komme ud for 750'eren er billigere i forsikring.
    Som Jan J skriver, så er en VFR bestemt også et kig værd.
    Ja ved godt du kan få en ny GSX750F for samme penge som en brugt VFR, Men en 10 år gammel og velholdt VFR er stadig en bedre MC end en ny GSX-F.
    Se efter den sidste model 750, RC36-2 som denne:
    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=47884650

    Vælger du en hod en forhandler, er der 24måneders reklamationsret på den, og mange af dem giver gerne garanti de første 6-12 måneder.

    /
    Jesper


  • #2   23. jan 2007 Du skal gå efter en 750F, den er sat ned til 89.995 i år.. det er helt vildt billigt .. du får rigtig meget for pengene og den har stort set samme mål som 600éren som du så har prøvet .. jeg ville ikke være i tvivl om at tage den!

  • #3   23. jan 2007 Hej Ulrik,

    hvad med en Bandit 600? Genial begynder cykel med gode køreegenskaber. Ikke langsom, heller ikke for hurtig til at starte på. Billig i indkøb og forsikring. Min er til salg, 55k, tag et kig. Der er nye dæk på (1500km), nyt kædekit. Skal ikke synes hvis den bliver omregistreret inden d. 9/3-07

    Mvh/Henrik


  • #4   23. jan 2007 Ja priser på Suzuki er meget tillokkende i år. Og modellerne er også fine, du får en spritny bike med garanti og alt det der. Men hvad er prisen på disse cykler om 2-3 år? Og hvordan er holdbarheden/finish/materiale på lang sigt? Og mon ikke at vi ser dem på hvert gadehjørne til den pris?

    Jeg ville derfor personligt nok også gå efter noget brugt Honda Cbr 600/900 eller VFR som andre også nævner. Det er gode maskiner for folk med lidt højde..

    Der er jo en grund til at prisen på cykler er som den er og folk kan sige hvad de vil, har selv haft forskellige mærker -der ER kvallitetsforskel.

    Med fare for at blive lynchet kan man sammenligne det lidt med biler: Du kan få en spritny Hyundai til 100.000 eller en Golf der har nogle år og km på bagen til samme pris! Hvad vælger du helst?


  • #5   23. jan 2007 Hej Ulrik !

    Jeg kan varmt anbefale at købe en GSX 750 F. Jeg købte en ny i 2005 og kørte km 18.000 på den. Helt igennem en god solid sortstouring maskine, og nu til ren foræringspris 89.995,- (Godt jeg solgte min i oktober 06 !!!!!)
    Rent teknisk kan du sagtens finde noget mere moderne, men absolut ikke til samme pris.

    Held og lykke med din søgen !

    Mvh
    Jesper


  • #6   23. jan 2007 Hey Ulrik

    Ellers prøv og kigge efter en ER-6F, med kåbe der er udsalg på dem pt til 89.995kr, men den skal du nok være hurtig med, de er nemlig snart udsolgt... smiley

    Tjek: www.stevensmcshop.dk

    Mvh Charlotte


  • #7   23. jan 2007 ellers køb min yamaha FZ6-N god begynder cykel får desværre ikke tid til at køre på den. den har kørt 8045km

  • Ulrik S
    Ulrik S Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #8   23. jan 2007 Tak for de mange gode svar.

    Jeg bliver jeg vil overveje sagen nærmere, men flere svar er meget velkomne


  • #9   23. jan 2007 jeg vil også kun råde dig til at køve et mærke der holder prisen .... for den første cykel beholder man sjældet i meget lang tid... på sin første cykel finder man ud af hvad man virkelig er til ... sport /racing/touring / u name it ... jeg ville nok finde en honda cbr 600 f eller en VFR den slår aldrig fejl ,,, det er altså en herlig maskine !!

Kommentér på:
Førstegangskøber - Råd og vejledning

Annonce