1.163 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

R1 vs SV1000S R1 vs SV1000S

Hej,

Jeg havde faktisk taget min beslutning om at købe en SV1000s her til foråret. Meeeennnn jeg er lidt nervøs for at jeg hurtigt synes den mangler kræfter, ligesom min nuværende mc.

Omvendt har jeg også et forhold til R1 hvor jeg er lidt bange for den æder mig levende - hvis i forstår?

Men det ville bare være et klogt økonomisk trak at vælge den rigtige næste gang istedet for at købe en sv1000s for at sætte den om igen næste sæson?

Hvad mener i er det rigtige?

Søger efter nogen der har taget springet fra ca 80 hk allround mc til ca 150 hk sport

de maskiner jeg har kig på er:
sv1000s fra 2005
R1 fra 2000 ell 2001

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Tilsæt opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Set up lamps (and cables for lamps) 1.000 kr.
  • Fældet træ 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  R1 vs SV1000S
  • #1   24. jan 2007 Hvis det er sådan en "gammel" R1'er du samligner med en del nyere sv'er,, så ville jeg nuppe sv'eren

Men tager du en R1'er fra 2003/4 og frem så r1'eren

• #2   24. jan 2007 Udover at der er stor forskel på de 2 maskiner er der jo også rigtig stor forskel på PRISEN!

De har jo en prisklasse der ligger LANGT fra hinanden.

• #3   24. jan 2007 Michael: Jeg skal bruge maskinen til en masse små ture - ingen langture ned gennem europa.

Kim: Ja der er pris forskel, men hvis jeg aligevel skal sætte om igen efter et år bliver det endnu dyrere

• #4   24. jan 2007 Michael: Det er præcis hvad den skal bruges til.
    Men igen er jeg sku også en lille smule respekt for den.

Det er jo ca 70 hk mere en min nuværende. Ved ikke om det er et problem. Synes jo talmæssigt det lyder temmeligt vildt.

• #5   24. jan 2007 Det lyder som om, dit hjerte banker mest for "legetøjet"

Du er vel ikke helt grøn, så du ved jo selv, hvad du skal passe på med. Din nuværende maskine kan jo også lave gale streger. Førerens højre hånd altid det farligste element ved en hurtig MC:-)

Det lyder umiddelbart som om du skal have en R1.

• #6   24. jan 2007 Hvad med og tage en tur på dem begge og se hvordan de køre?
    2 cyll er jo og lidt noget andet end de 4 du plejer at køre på...

• #7   24. jan 2007 Ja skal helt sikkert på prøve ture her til foråret.

• #8   24. jan 2007 Morten ja det er også en af fordelene ved at jeg som min 1. cykel har valgt den jeg har nu, da jeg ikke skal skifte cykel de næste år....

Men R1'eren er vel ca. dobbelt så dyr som SV'eren fra ny.

• #9   24. jan 2007 Hej

Det er 2 vidt forskellige maskiner du sammenligner der. En SV'er har momentet og trækket og har rigelig kræfter til at gøre dig forskrækket!! Kørestillingen på SV'eren er mere afslappet hvor R1'eren er en mere rendyrket racer. Du kan ikke sammenligne HK på en V-2'er og en R-4'er da køremåden og måden kræfterne bliver afleveret på er vidt forskellig!. Med hensyn til gensalgsværdi holder SV'eren sikkert prisen væsentlig bedre da den er nyere og nyprisen er meget billigere. Der er et større klientel til SV'eren end til R1'eren. Håber du træffer det rigtige valg mellem disse to vidt forskellige maskiner.

Mvh
    Poul

PS. Og så er der jo LYDEN!!!!!!!

• #11   24. jan 2007 Hmm.. den gamle R1`er ikke så vild igen, ok den vil frem af, har kørt på gl. kawasaki z650 i 7 år, og købte en 99 yamaha r1 sidste år... og det er ikke noget det tager magten fra en...!!!!!

Personlig ville jeg vælge en r1

• #12   24. jan 2007 Hej Morten.. jeg ville personligt vælge R1. Klar den fedeste cykel. Jo gu er den da dyrere, men osse langt sjovere så!

• #13   24. jan 2007 Hvad med at kaste et blik på en R6

Den har 125 HK ca. (stadigvæk en del mere end din nuværende), og er rigtig godt til de små ture hvor det skal være sjovt (primært pga. den lave vægt), også er den heller ikke så voldsom som en R1 !!

Jeg har en fin R6 fra 03 til salg som du evt. kan tage et kig på !!

Mvh Thomas

• #14   24. jan 2007 Skal være en 1000er. Gider ikke være tvunget til køre en masse omdrejninger for at have kræfter

• #15   24. jan 2007 Nu ved jeg godt at du skriver 1000ccm og dit valg står imellem en R1 og SV1000S, men er en GSX-R 750 slet ik inde i billedet?? Nypris 159.995kr!!

Hvis ikke så ville jeg nok hellere tage en NY SV1000S end en 6-7år gammel R1'er.

• #16   24. jan 2007 Sidder som Kim og tænker på en GSX-R 750 de skriver meget godt om den og så er den sat meget ned...

• #17   24. jan 2007 Jeg er startet ud med en R1'er og det syns jeg er okay.. Har da respekt for den, men har ingen probs med at styre den.. Du bestemmer jo selv hvor meget du åbner for gassen.. smiley

Syns helt klart du skal ta Yamsen.......

• #19   24. jan 2007 Helt enig med Kim Rope el suelo, marshmellow *
    GSXR 7½!!!!!!!!!!
    Det er helt klart den fedeste cykel til prisen idag.

Kommentér på:
R1 vs SV1000S

Annonce