{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
993 visninger | Oprettet:

r1 år: 98 vs. SV1000s år: 05 {{forumTopicSubject}}

Hej mg.

Siddet og ser på ny cykel her til den kommende seson, og er kommet ned til to prismæssige overskuelige cykler, som koster stort set det samme. Den ene er er en r1'er fra 98, der har gået ca. 45.000 km.
Den anden er en Sv1000s, som har gået ca. 15.000 km. Jeg er ude efter en sportsmaskine, men ikke det ekstreme, som r1'eren nok mest er. Men hvad vil i sige om de to cykler i forhold til den anden.
Sv'eren har jo en v-motor hvor r1'eren har en r4. Udover det får man jo en usd forgaffel med til r1'eren, hvor man til sv'eren skal ud og købe det ekstra hvis man vil ha' sådan en på.
Jeg tænkte på at købe den "nøgne" sv1000'er og så købe fuldkåbe og usd forgaffel på ebay, så prisen blev det samme som for r1'eren. Men er dette overhoved muligt?
Hvis i vil må i også gerne gi jeres mening om hvilken en der design mæssigt er pænest.

Mvh. Anders


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  r1 år: 98 vs. SV1000s år: 05
  • #1   28. apr 2008 Vil bare lige sige at jeg ikke tror du er bare i nærheden af at spare noget hvis du vil ud og bygge en N om til en S, især ikke i forhold til hvis du køber en S brugt. Det er dog muligt, der er folk der har gjort det.

  • #2   28. apr 2008 Hej BL.

    Ja sad lige og lurede nogle sv'er som havde fået öhlins dæmperer på, men da de ca koster 10K på ebay, tror jeg bare vi lukkert for den idé;)
    Men hvad syntes du ellers om cyklen, og har du nogle at sammenligne med?


  • #3   28. apr 2008 Jeg har været ret glad for den, jeg har pendlet fra falster -> københavn på den uden at få ondt i arme osv, så ergonomien er også til at køre langt. Jeg har været rigtig glad for momentet, jeg kom fra en 600ccm 4 cyl. før og SV'en trækker r**** ud af bukserne på sådan en også helt fra bunden.

    Lidt morsom er det dog at jeg savner at have en 4 cylinderet motor igen, specielt lyden, nok fordi jeg startede på sådan en. Jeg ved godt der er mange der foretrækker V2, men jeg kan nu godt lide en højt-hyldende R4.

    Så nu står jeg faktisk og vil skifte den ud med en Yamaha R1 smiley


  • #4   28. apr 2008 Oki, ja det er spøjst;) Men hvis du gør alvor af drømmen så husk lige at sende et tilbud min vej:) Kan dog ikke love dig noget;)

    Mvh. Anders


  • #5   28. apr 2008 Will do, du kan jo evt. smide et bud hvis du får lyst smiley

    Fra juli 2006, har gået ca. 35.000km


Kommentér på:
r1 år: 98 vs. SV1000s år: 05

Annonce