1.138 visninger
|
Oprettet:
Ny MC import fra tyskland {{forumTopicSubject}}
Hej.
Er der nogle der har erfaringer med import af mc'er? Har set mig ret lun på en gsx-r 750 l6 men kan kun finde k9 (2009) overgemt model i Danmark. Bliver de slet ikke ført i Danmark?
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 5 Emner: 4 Svar: 210
Der er en fremgangsmåde et eller andet sted på Skat's hjemmeside som beskriver hvad det koster at få plade på. Det beregnes ud fra din indkøbspris + fragt/importomkostninger og det er så den samlede pris her, som du skal betale afgift af. Mener også at der kommer noget moms på af det beløb, og så skal du også betale afgift af den.
Men kig på Skat's hjemmeside, så burde du få alle oplysninger.
Selve processen med at få plade på, når først regnestykket er gjort op, er ret gnidningsfrit og jeg havde plade på min KTM inden for en uge fra at jeg sendte informationerne ind til Skat.
aug 2016
MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 4
Sparede du meget på din?
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 5 Emner: 4 Svar: 210
Men lavede regnestykket for nogle år siden på at importere en en helt ny KTM 990 fra England, og da så slutbeløbet ret fornuftigt ud. Selv hvis jeg var pessimistisk med hvad Skat skulle have, var der stadig penge at spare. Nu er det en 2016 model du vil have, men der er tit gode rabatter på sidste års modeller hos engelske forhandlere. De har, efter hvad jeg har fået læst i engelske mc blade, en kvote de skal aftage fra importøren hvert år, så derfor står der tit nogle helt nye, men af sidste års model hos forhandlere derovre.
Prøv at søge på det, evt. på ebay.co.uk.
aug 2016
MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 4
Men mange tak for hjælpen!
jul 2012
Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 128
aug 2016
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 1
Ny MC import fra tyskland