{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med Yamaha MT 09 2015
  • #1   13. aug 2016 Jeg har en og den er jeg glad for har dog ikke kørt så mange km på den, og har fornyeligt sat anden affædring på og det har kun gjort det bedre jeg er også en tung fyr.. Men den med standard afdeling og alt andet standard så kunne jeg køre knutten på omkring 1:13. Så ville ikke sige den er langsom på en bane men den kunne blive bedre. det håber jeg den er nu har dog ikke fået den testet på bane endnu bliver nok først næste år..

    Har også sat andet sæde og andet styr på.. Men alt i alt synes jeg det er en dejlig cykel som kan lidt af det hele. Måske ikke lige den sidste bedste cykel til at køre Danmark rundt..


  • #2   13. aug 2016 Hvor slemt er det med det ON/OFF problem de har?

  • #3   13. aug 2016 Det er der men jeg har snart lært det men man skal være forsigtig i lave gear med lave omdringer men har planer om at på et tidspunkt skal der anden udstydning på og så andet luftfilter og så åbnet luftfilter kassen og så få den kørt ind men der bliver ikke lige nu.. Men så skulle det være væk..

    Men hvis man bruger b mode så synes jeg næsten problemet er væk, bruger det nogen gange nær jeg køre i byen men ikke altid jeg skifter køre mest i standard mode.


  • #4   13. aug 2016 Har du en 2015 model på hånden til en god pris? Ellers ville jeg gå efter en 2016 da den har Antispinsystem

  • #5   14. aug 2016 Det er en meget kontant og hidsig motor.
    Personligt var jeg vild med geometrien og udførelsen af cyklen.
    Jeg blev dog aldrig forelsket i den utæmmelige vildhed. De tre første gear får dig på baghjul hvis du bare giver en my for meget gas.


  • #6   14. aug 2016 Har været ude og se på en 2015 demo model med ekstra udstyr for ca. 10.000kr. Den fik jeg tilbudt for 127.000kr.

    Den aggressive gas respons, er den blevet bedre på 2016 modellen, eller hvorfor skulle det være en fordel, at vælge den pga. Anti spin?


  • Christian W
    Christian W Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 3 Emner: 2 Svar: 90
    #7   14. aug 2016 Ecu'en skulle også være opdateret på 16 modellen. Men jeg har læst forskellige udmeldinger om dette i forhold til folks oplevelser. Så 16 modellen byder på opgraderet ecu samt traction control. Den står også til 127k så det skal være noget ekstraudstyr du virkelig gerne vil have for at det er en god deal for dig.

    Vær opmærksom på at samme fede motor også findes i xsr900 uden de samme on/OFF problemer. Det er så i en retro indpakning til en dyrere pris. Til gengæld med slipper kobling.
    Mvh
    Christian


  • #8   14. aug 2016 Vil gerne have noget ala sådan en street "fighter" roadster som de kalder den. Oprejst kørestilling, og let på baghjul. En sjov og "billig" maskine.

    Har læst at ecu opdateringen bare er en software opdatering, og det ikke gør den store forskel, men ved det ikke, da jeg ikke selv har prøvet en endnu.


  • #9   14. aug 2016 Overvejer en mt 07, men hvad er den egentlige forskel på dem, udover prisen? Motoren skulle være den samme, bare begrænset en smule. Eller er jeg helt galt på den?

  • #10   15. aug 2016 Du er galt på den men det hele står på Yamahas hjemme side men en 07 er ca 700ccm og har 2 cylinder med ca 70 HK Mt 09 er 850ccm og har 3 cylinder 115 HK og upsidedown forgaffel.

  • #11   15. aug 2016 Den nye 07 er også en 3 cylindret 03 er en 2 cylindret. Finder lige link smiley

  • Christian W
    Christian W Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 3 Emner: 2 Svar: 90
    #13   15. aug 2016 Jeg har en mt07 og det har aldrig været en 3 cyl. Det er en 2 cyl parallel twin med crossplane tænding. Den er fin og sjov og dejlig let, men er overhovedet ikke så brutal som 09'eren.

  • #14   15. aug 2016 Men hvilken årg. Er din Christian? For det kan være det er ændret siden sidste år. Altså jeg ved intet om det, udover hvad jeg har hørt og læst. smiley

  • #15   15. aug 2016 Tjek evt. Linket.

  • #16   15. aug 2016 Yamaha har en meget fin hjemme side hvor alle date står om de forsklige cykler som er på market lige nu..

  • #17   15. aug 2016 Men her er et link

    https://www.yamaha-motor.eu/dk/produkter/motorcykler/hyper-naked/mt-07.aspx?view=featurestechspecs

    Den du har du har link til står der mt 10 det er en helt 3. Cykel men alene på yamahas hjemme side kan finde svar på mange af de spørgsmål som du stiller her


  • #18   15. aug 2016 Jamen må give jer ret. Nu har jeg kigget på Yamaha's side, forstår ikke hvorfor ham fra magacin så siger de er 3 cylindret.

  • #19   15. aug 2016 Hvis du så bare de første 60 sekunder af klippet i det link jeg sendte, så ville du se, at han siger de begge er 3 cylindret.

  • #20   15. aug 2016 Den her tråd er da blevet en smule dum smiley
    Man kan kun vælge en cykel ud fra at prøve den. Så af nettet og ned til en forhandler.


  • #21   15. aug 2016 Ja den er gået lidt i den forkerte retning i forhold til, hvad jeg havde tænkt. smiley Men skidt nu med det.

    Jeg har set mt 09'eren, og skal ind og prøve den når jeg lige får fri i ordentlig tid til det, nu hvor de ikke har åbent i weekenderne. smiley


  • #22   15. aug 2016 Men var jo egentlig interesseret i, at høre om andres oplevelse af den. smiley

Kommentér på:
Erfaring med Yamaha MT 09 2015

Annonce