{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
977 visninger | Oprettet:

Erfaring med Yamaha R6 2003 {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley vil gerne høre folks erfaring med sådan en fatter . R6 fra 2003 ..
har kørt R1 rn19 og cbr 1000rr
Men ja gider ikke bruge så mange penge på mc denne gang . Så kigger lidt på en r6
Er der riv i dem ? Hvordan køre de ? Har ikke haft mulighed for at prøve en .. skal jo nok ikke forvente mere end 100hk på hjulet .
Noget jeg skal være opmærksom på ?
Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med Yamaha R6 2003
  • Joakim M
    Joakim M Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 82
    #1   16. feb 2021 Nu kommer alle skræk historierne om lidt med diverse fejl som 2 gear der brækker og cylinder der flækker.

    Jeg havde en 2002 som havde det med cylinder, den fik ny motor og kørte perfekt de efterfølgende 20000 km jeg havde den. Jeg kørte så lidt efter med en kammeret som havde en 2005 model og den var der intet med.

    De skal køres lidt anderledes end de 1000'er du har prøvet. Omdrejninger er din bedste ven på de små 600. Men hvis bare man bruger lidt tid på at skifte gear lidt oftere så er de rigeligt hurtige til de små snoede danske veje.

    Jeg har haft R6 og cbr600rr og begge er rigtigt gode maskiner med hver sine fordele og ulemper.


  • #2   16. feb 2021 Men er modellerne 05-06 bedre ? De skulle have et større spjæld .. må ærligt sige , jeg er bange for jeg kommer til at syntes en r6 er sløv . Eller mangler trækket . De 03 laver vel max 105 hk på hjulet

  • Joakim M
    Joakim M Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 82
    #3   16. feb 2021 Power mæssigt syndes jeg ikke der var den store forskel.
    Altså hvis du forventer de trækker som en 1000 så bliver du skuffet. Men igen på de danske veje så er en 600 rigeligt i mine øjne. Hvis du bare vil ud og race på 300 på en lukket vej selvfølgelig så gå efter 1000. Hvis du kører små sving og hurtige korte accelerationer så er en 600 rigeligt kvik. Det er ihvertfald min mening.

    Hvis du tilgængel vil have Maks sjov for pengene så gå efter en motard. Lav fart men 100 gange sjovere.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #4   16. feb 2021 Ret mig hvis jeg tager fejl, men det er til og med 02 de har motorproblemer, så de få der er tilbage af dem, er ikke værd at samle på uanset pris.

    En 03 har rent faktisk et brugbart mellem område, så den er ret letkørt i dagligdagen.

    05 er den samme som en 04, bare med anden affjedring og sprøjt.

    06 er en helt ny model stort set magen til 07 og nyere - og fra 06 og frem, er alt bundtræk og mellemområde stort set væk, så man skal skam_smadder_fucking_amok_pine den for at den flytter sig, og skifte gear hele tiden - ellers nægter den bare at flytte sig.
    Kører du 80-90 i 6. gear, skal du 3 gear ned for at overhale i nogenlunde fornuftig tid. Man bliver skide frustreret over det på gaden - men på bane er det en knivskarp skalpel.

    Du kommer fra 1000 ccm. Det er lidt naivt at tro du bliver videre tilfreds med en 600, som vejer stort set det samme. Det er min ærlige mening... smiley

    Som Joakim siger, skal du kigge efter en motard, hvis du går efter funfactor.


  • #5   17. feb 2021 Nu var det også mere fordi, jeg skulle have en billig hygge mc til max 50 tusinde , som stadig kan noget og ikke er alt for sløv .. har haft en r6 fra 99 kæft sen gik godt ..
    ved godt jeg på ingen måde skal forvente den køre som min R1 RN19 eller min fireblade 1000RR
    Har siddet og set lidt videoer af sådan en r6 årgang 2003 , syntes den gør det ret godt , og den følger da ok med mange 1000.


  • #6   17. feb 2021 Den følger ingen 1000er ligeud:-) men på snoede veje er alt jo op til piloten.

  • #7   17. feb 2021 Siger heller ikke den følger lige op , for det gør den ikke . Men det da ikke meget en r1 kører fra fra 0-100...

  • #8   17. feb 2021 Hvis du har op til 50 - er en 1000’er i samme årgang så ikke en mulighed også?

  • #9   17. feb 2021 Nej bestemt ikke ..

  • #10   22. feb 2021 Jeg er gået fra en cbr1000rr til en yzf600r Thundercat. Som jeg fik med i byttehandel, det var egentlig ikke meningen at jeg skulle beholde den. Men er endt med at blive rigtig glad for den, og vil ikke af med den nu smiley så selvom man kommer fra noget der trækker sindssygt, så kan man godt finde noget med mindre motor der gør en glad i låget.
    Grunden til at jeg ikke er blevet træt af min gamle havelåge endnu, tror jeg ligger lidt i at den rent faktisk har et Ok moment. Så man fint kan overhale helt afslappet i 6 gear uden problemer. Ikke at sammenligne med min tidligere cbr600f som skulle 2 gear ned for at vågne lidt.
    Så det er absolut muligt at finde sig til rette på en 600, efter at have kørt 1000rr maskine.
    Personligt ville jeg gå efter en r6 rossie fra 05, de er ikke meget dyre end r6 fra 99. Men der er kæmpe forskel på køre egenskaber og bremser.


Kommentér på:
Erfaring med Yamaha R6 2003

Annonce