{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.585 visninger | Oprettet:

Supermotard {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Går virkelig og overvejer at købe en supermotard og få solgt min lille 400cc cbr.
Kunne godt tænke mig lige at høre hvilke mærke og modeller der kan anbefales.
Er sådan en supermotard en "everyday bike" eller er det kun til sjov og spas?
Og er der meget vedligeholdelse på en motard?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Supermotard
  • #1   4. sep 2016 Jeg er også brændt varm på sådan en fætter og jeg fik prøvet en forleden.
    Den var brutal og sjov at køre på men i mine øjne er det ikke en man bruger til hverdag som transportmiddel men et stykke legetøj til sjov og ballade og ikke andet. smiley


  • #2   4. sep 2016 ja okay, det er også det jeg hører omkring dem smiley til ren og skær sjov og ballade

  • #3   4. sep 2016 Til gengæld er det den sjoveste 2 hjuler jeg nogensinde har prøvet, og jeg har prøvet en hel del smiley

  • #4   4. sep 2016 Priserne på dem er bare ret voldsomme, synes jeg

  • #5   4. sep 2016 Ja jeg synes også at de er lidt dyre, specielt i forhold til at de kun kan bruges til leg.

  • #6   4. sep 2016 Altså, jeg ville gerne have en Supermotard, men jeg regner med at skulle rejse en del på motorcykel. Derfor måtte jeg være lidt mere fornuftig, og valgte i stedet en KTM Duke 690, den vejer selvfølgelig MEGET mere end en Supermotard, men for mig er den stadig fantisk sjov, den er svær nok i forvejen at holde nede på begge hjul, og den tager sving bedre end noget andet jeg har prøvet. smiley

    Hvis man gerne vil have den skal være mere brutal, så er det bare på med en ny udstødning, og fjerne den grimme katalysator. En Powercommander og lavere gearing, så skal den nok blive vanvittig smiley


  • #7   4. sep 2016 Mit formål med en SM er kun leg så den skal være lille og let med en masse hk smiley

  • #8   4. sep 2016 Wr450 motard setup. Så du den gladeste på havnen

    1600 km ny
    Olie

    Og så følg service bogen de ret smerte frie at holde kørene

    Ang hverdags cykel jo hvorfor ikke meeeen
    Det røv sygt at køre på en cykel til hverdag uden ordentlig træk og topfart.


  • #9   4. sep 2016 Har en KTM 640 Supermoto og det er det sjoveste køretøj jeg nogensinde har haft. Man kan godt køre en time ad gangen på den, men den er ikke til motorvejskørsel. Den kan sagtens følge med, men kørestilling og vibrationer gør det ret anstrengende. Tager hellere den til en tur rundt i nabolaget, end min Kawasaki Z1000 SX, men er glad for at have en større MC til langture.
    Hvis du ikke skal køre alt for langt hver dag, så er det bare ud at prøve en motard. Det er sgu for sjovt!
    En KTM LC4 som min skal have skiftet olie og tjekket ventiler for hver 5.000 km, så kan du ikke selv servicere den og skal køre mange kilometer, skal du nok snarere overveje f. eks. Yamaha XT660. De skulle kunne køre længere imellem service intervallerne.


  • #10   4. sep 2016 Har også kigget rigtig meget på XT660, ser også virkelig fed ud..
    Ligner dog den er lidt større og tungere end de andre motards


  • Kristian C
    Kristian C Tilmeldt:
    apr 2012

    Følgere: 4 MC-er: 2 Svar: 64
    #11   4. sep 2016 Jeg køre ofte længere ture på min exc, og syntes ikke det er træls på nogen måde. Armene kan dog føles lidt længeren end normalt hvis man køre lidt kreativt, men ellers nyder jeg sku hver en tur:) Og nu siger jeg de bare lige ud - 35-45000 er ingen penge for en cykel der giver dig det vildest smil i hjelmen + du behøver ikke køre over 100km/t så fart bøder skal du ikke bekymre dig om

  • #12   4. sep 2016 Det jeg mener med at de er smådyre er at man kan få meget for mc 35-45k i forhold til en en cylindret "crosser" på plader af ældre årgang, men ja de er alle pengene værd smiley

  • #13   4. sep 2016 Jeg er igang med at lave en fed amerikaner færdig og den er sat til salg fordi jeg er forelsket i en gal motard, og det blev ikke bedre da jeg fik en tur på en, det var bare sjovt smiley

  • #14   5. sep 2016 XT 660 er lidt større og tungere end en hardcore supermotard. Til gengæld er den ikke så hysterisk med service, da den vist har intervaller på 12.000 km. Så der er fordele og ulemper. Som transportmiddel er den dog fantastisk (synes jeg).

  • #15   5. sep 2016 Det jeg ønsker er ikke et transportmiddel men et stykke legetøj når jeg tænker motard smiley
    jeg har kørt cross og søger noget der ligner, bare til vejen smiley


  • #16   5. sep 2016 Åh - ja, så skal det nok næppe være en XT 660 du skal have smiley

  • #17   5. sep 2016 Det er jo smag og behag, det kan være at trådstarter gerne vil ha en mellemting smiley

  • #18   5. sep 2016 Som en blød mellemvare er XT 660 god. Men hardcore bliver den aldrig smiley

  • #19   5. sep 2016 Jeg fik en tur på en Husqvarna, den var satme vild og klart det sjoveste jeg har prøvet men komfortabel var den bestemt ikke smiley

  • #20   5. sep 2016 Men sjovt - og det tæller nogle gange bare mere end alt muligt andet! ??

  • #21   5. sep 2016 Helt klart smiley
    Jeg har haft alle mulige former for mc bare ikke motard og jeg aldrig prøvet noget så sjovt. Jeg har også haft off roader men det var ikke helt nok.
    Jeg fatter ikke at jeg ikke har fået øjnene op for den type mc noget før.
    Det bundtræk helt nede fra kælderen virker bare på mig smiley


  • Nhb
    Nhb Tilmeldt:
    mar 2014

    MC-er: 1 Svar: 78
    #22   6. sep 2016 Hvis du vil, kan du gøre lige hvad du vil.

    Jeg har fornylig købt mig en TT600S, og havde aldrig troet at det kunne være så sjovt at køre mc. Bruger den som daglig transport i alt slags vejr. Mande kickstart så det basker, og jeg ville ikke have det på nogen anden måde.

    Så gør du hvad du vil, køb lige den du falder for, så bliver du mest glad.


  • #23   6. sep 2016 En DRZ400 SM er en god begynder motard, den har ikke mange hk, men den er let og meget letkørt... og så er serviceintervallerne rimelig..

    jeg har haft en XT660X og den var faktisk rigtig sjov, selvom den var tung, men den har jo masser af moment.. jeg kunne sagtens købe sådan en igen.. wheelie i 2. gear ved ren gas...


  • #24   6. sep 2016 en ktm lc4 kan også anbefales, samme vægt som en drz400 men mere motorkræft, og bedre kvalitet, dog er der en del vibrationer smiley

  • Morten A
    Morten A Tilmeldt:
    jul 2015

    Følgere: 2 Svar: 9
    #25   6. sep 2016 XR650R styrer....og kan kun anbefales.

Kommentér på:
Supermotard

Annonce