{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.213 visninger | Oprettet:

Jacob M
Jacob M
Tilmeldt:
10. dec 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Supermotard {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg har siddet rigtig længe og kigget efter supermotard og undret mig over hvilke der er lovlige til gadebrug, og hvad det kræver at kører på dem ifh. til tilladelse. Jeg blir snart 18, og det var der jeg håbede jeg kunne anskaffe mig en.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Supermotard
  • #1   21. aug 2018 Så må du vel køre på en 125 ccm, med max 15 HK? smiley Frit valg på alle hylder smiley Eller tænker du ift. Banemaskiner uden lygter osv? smiley

  • Jacob M
    Jacob M Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #2   21. aug 2018 Hej Simon!
    Tænkte bare en jeg kunne kører på i skole, gerne steder jeg kan købe en, pris osv.


  • #3   21. aug 2018 De er vel tilladte at køre på hvis de har plader og lygter og er synet... Det er vel ikke anderledes end andre mc'er.

  • Jacob M
    Jacob M Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #4   21. aug 2018 Okay, og det kræver MC kørekort og? Ved du hvad priserne på dem cirka er? Ser mange til 50-70 tusind og det virker ret dyrt eller hvad?

  • #5   21. aug 2018 Det tænker jeg. men jeg har ikke meget forstand på de nye regler...

  • Jacob M
    Jacob M Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #6   21. aug 2018 Hvad med noget alla det her? https://www.dba.dk/aprilia-sx-50-ccm-50-hk/id-104679559/ Hvad kræver det for mig at må kører den og er det overhovedet tilladt for mig at kører på den som 18 årig

  • #7   21. aug 2018 G
    O
    O
    G
    L
    E


  • #8   21. aug 2018 #7 Men hvad skal der søges efter, troll eller retardo?????? smiley

  • #9   21. aug 2018 #6

    Det er en knallert45 ... Men det vidste du jo godt smiley


  • Jacob M
    Jacob M Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #10   21. aug 2018 Ved jo ikke hvad jeg skal GOOGLE... Derefter jeg spørg til råds her?


  • Jacob M
    Jacob M Tilmeldt:
    dec 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #12   21. aug 2018 Okay tusind tak Rene! Hjalp mig meget smiley

  • #13   21. aug 2018 Yamaha WR125X kan også være en mulighed. De er dog lidt pebrede.

  • #15   22. aug 2018 lad være med at tage notater.... i kommer sig ind og spjælde....

  • #16   22. aug 2018 Så er jeg med i gamet....har altid været en røv med ører til notattagning smiley
    Men hvis de bliver verboten, må man vel stadig køre på gode gamle (eller ny) offroadere? Men trådstarter nævner måske ikke motard pga stilen, så meget som at han bare vil ha noget at køre på i forhold til kørekortet. Men en lille offroader har selvfølgelig de samme problemer med f.eks at følge med trafikken osv.....Jeg havde en Yahama 175ccm....den var der sgu ikke meget spark i.....men jeg kom da hurtigere frem end bussen. Og det var et lille skridt videre fra knolli smiley


  • #18   22. aug 2018 #17: Den hed DT, ja.....ohh minderne.....Men ja, den var sgu ringe.....Når jeg var henne efter chips og et par øl, kunne den dårligt nok trække hjem... smiley
    Det eneste jeg kan komme i tanker om at sige til mit forsvar er, at jeg må ha fået den billigt. Men det kan jeg ikke engang huske om jeg gjorde....


  • #19   24. aug 2018 På en 15hk maskine er det alligevel ikke farten der er sjovest.
    De fleste crossere kører kun lige over 100.
    Ok de har så et mere underholdende optræk.
    Men rundt sving og over hop skal man alligevel ikke bruge 40hk på baghjulet. 15 er rigeligt så længe man ikke skal køre langsider eller motorvej.
    Hvem gider alligevel køre motorvej på en mc?
    Så skal det da være fordi der er tæt trafik og man lanesplitter smiley bare sidde kigge på horisonten mens vinden larmer... ikke min favorit beskæftigelse på en mc.
    Små veje, offroad, skarpe sving, tæt trafik. Det er der en mc rigtig skinner i min verden.
    Jeg ser da også motogp. Og elsker det. Især i østrøg og tjekkiet, nøj nogen fede baner.
    Men altså til hverdags fjol...
    Motard med 15hk rigeligt.
    Min egen er også en lille fjervægt sag.
    Så har jeg en langturs maskine ved siden af, til de længere ture, indkøb o.lign.
    En motard kan mange ting godt.
    Men praktikalitet og komfort er ikke deres stærke sider hehe.


Kommentér på:
Supermotard

Annonce