707 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Suzuki VX 800 i bytte for Rebel 250 Suzuki VX 800 i bytte for Rebel 250

Hej.

Der er en der har budt at ville bytte sådan en VX for vores Rebel 250. VX har kørt 107.000km

Er det en god handel?

Planen var egentlig at den Rebel skulle laves til nogle penge som vi mangler. Men jeg tænker om det ville være nemmere at sælge en VX?

Pfh tak for svar og ideer

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Batteriplæneklipper stopper heletiden 500 kr.
  • Ordnet have klippet høj hæk 2.200 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i øjenhøjde. Nemt at komme til. 942 kr.
  • Klippo græsslåmaskine med blokeret startsnor 1.000 kr.
  • Opsætning af opvaskemaskine der ikke allerede er etableret. Plus eventuel nedtagning af radiator. 4.000 kr.
  • Forhave + have 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Suzuki VX 800 i bytte for Rebel 250
  • #1   15. sep 2016 Uden at vide standen på dem, ville jeg sætte Rebellen til ca. 12.000 og VX eren til ca. 20.000, begge på en god dag smiley Og tror såmænd at de er nogenlunde lige "svære" at sælge, men hvis det var mig der stod i dine sko var det nemt! BYT smiley smiley
    Edit. Så din annonce, hvis du har lidt is i mavsen, burde du næsten kunne doble dine penge smiley Jeg havde gjort det inden det var for sent, selvfølgeligt skal den VXer være i rimelig stand, meen smiley

• #3   15. sep 2016 min umiddelbare tanke er, at der må være noget galt med vx'eren siden man vil bytte,,,, afgift/gæld eller en alvorlig defekt,,,husk blot min tanke

• #4   15. sep 2016 #3 det tænker jeg også.... Medmindre det er de 100.000 + km der spøger

• #5   15. sep 2016 Har selv en VX'er m 135000 og haft to andre.. 80000 og 116000km. smiley
    Super nem at checke
    1 kam kæde rasle, lidt? Intet problem!
    mere? heller intet problem
    eller meget? Vær indstillet på at skifte kæde plus ventiler m styr.

Alt i kardan er nemt at skifte, det er lavet sådan at en bestemt del er "slid delen" med tænder der bliver gnavet af. Den er dyr - ca 2100-2500 på eBay. Skal oftest skiftes pr. 40-50000 km

Koblings fjedre er traditionelt svage, så der findes særlige skiver man lægger under og det holder bare. 8 x 15kr

Kronrør og svinger og hjul lejer kan/er måske trætte - check dem!
    ( du ved med rykke/flå rundt prøven, på center stand, et fast tag oppe og nede på bagdækket fra siden, skub og træk hhv. Oppe og nede, læg mærke til om der er svinger lejer eller hjul lejer der gir sig - hjul lejer 200kr på ebay og en hygge eftermiddag incl. Øl og de er skiftet.

Hør med ham
    Hvornår skiftet kam kæde - skulle være skiftet v. 60000 men jeg har kørt på en der havde kørt 80kilo uden problemer.
    Hvornår skiftet - kardan Joint (eller unit)

Prøv at slippe styret v en ca. 70 km i timen begynder den at vobble, check kronrør, ell. forhjulslejer.. Den skal være rock steady..!

Er der styr på oven stående er den uopslidelig - men så sjælden er den så heller ikke at du behøver få dollar tegn i øjnene.. smiley

Enjoy - og så ses vi til vx træf i Harzen til Skt. Hans næste år..
    God f'nøjl'se

smiley smiley

• #6   15. sep 2016 Glemte lige Lidt info her:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/stylingprojekter/3802-100_000_km_tjek___

Plus jeg har et hav af info og short cuts, tips og triks til hvordan du holder hende kørende du selvfølgelig kan få.. smiley

MEN selvfølgelig - som de andre nævner - gør hvad du kan for at han ikke bytter dig til noget skrammel..
    Ved han ikke noget om noget, og hvornår.. Så er der som regel ugler i mosen..!

Hygge mæ'et.. smiley

smiley

• #7   15. sep 2016 Limited edition er sådan en VX'er nu ikke, men hvis den er pæn, og han vil bytte lige over, er det nok lettere at finde en køber til den, for de 10.000kr du vil have for rebellen.

• #8   15. sep 2016 #5+6
    Tak for udførlig info. Dog lidt for sent... smiley han er kørt igen med vx uden byt.

Sagen er den at jeg ikke skal have en cykel i bytte for Rebellen, det er med salg for øje hvis jeg skal bytte.

Så jeg skal syne den...

Jeg blev lidt nervøs.

Den skulle have 2 nye dæk, en simmering i forgaflen var utæt. Bagbremsen virkede faktisk ikke. Kunne ikke blokere på grus selvom jeg stod i pedalen. Der var tydelig tikken/raslen fra motoren. Den skulle have chooker for at starte selvom den lige havde kørt 30km.

Jeg har ikke tid til at lave noget på den før salg. Så vi blev enige om at han forsøgte at afsætte den til anden side først.

Men han var glad for rebellen

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #9   16. sep 2016 Du tog den rigtige beslutning, er min første tanke. smiley

• #10   17. sep 2016 Rebellen er en hyggelig lille MC.. Den skal du nok komme af med.. smiley

smiley

Kommentér på:
Suzuki VX 800 i bytte for Rebel 250

Annonce