{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.297 visninger | Oprettet:

Yamaha FZ6 {{forumTopicSubject}}

Godmorgen.

Har kikket på en Yamaha FZ6 Fazer 2007, sort med 78 hk. 0 km.
Må jeg bede jer om at komme med kommentarer på denne maskine, ved godt der er lige så mange meninger som der er folk. Men vi er selv total nybegyndere og jeg ved INTET om denne maskine.
Det er jo herinde folkene har erfaringen.
Ser frem til mange gode svar >8)

Per


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha FZ6
  • #1   3. feb 2007 Jep, men det er konen der skal have maskine. Hun svinger mellem Honda Shadow 750 C2 custum og Yamaha fz6 fazer

  • #2   3. feb 2007 78Hk.... Så vælger Yamaha altså at følge Honda's CBF600 eksempel smiley
    FZ6 har fået skarp kritik for kun at have kræfter i toppen, og ikke have nogen der hvor man bruger den til hverdag. Den nye model, med "kun" 78Hk, har de tilgengæld fået justeret momentet. Den har nu 63,1Nm mod 51,6Nm før. Så mellemaccelerationerne (læs overhalinger) bliver hurtigere overstået.
    Bagsædet er heller ikke super godt, så har du planer om at køre lange ture med en passager skal det måske også tages med i overvejningen.
    Køreegenskaberne på den gamle model er ret gode, om det gølder det samme for den nye "bløde" model ved jeg ikke.

    De skrappe i den klasse er FZ6 (gl model med 100Hk), Suzuki GSR600, Honda Hornet600 og Kawasaki Z750.
    De lidt blødere er FZ6 S2, Suzuki GSF650 (ny vandkølet model fra iår) og Honda CBF600.

    Hvilken du vælger er jo op til dig selv. Men du får ikke en dårlig MC, den ene er bedre til touring, en anden mere til race osv osv. Prøv dem, og vælg den der passer dig bedst.

    /
    Jesper


  • #3   3. feb 2007 Den med 98 hk havde 63 nm ved 10.000 o/m iflg, Mc-revyen 2005 ... så tror ikke at der er stor forskel på momentet...

    Jeg ville helt sikkert gå efter modellen med 98 hk..


  • #4   3. feb 2007 Hej Per. Egentlig er jeg ganske ny på mc, idet jeg (+ konen) startede og fik kort foråret 06. Hun fik en ny FZ6S ABS 06 med 98 HK og jeg købte en brugt FZ6S 04 uden ABS ( kom først i 06) Konen har nu kørt 5000 km, og er så glad for den, og hun fattede simpelhen ikke at jeg i efteråret solgte min,( og hentede en bimmer i D )
    Maskinen er meget letkørt, da poweren først kommer ved høje omdrejninger 7 - 8000, men så kommer den også. Det er formentlig dette de nye 78 HK har nedtonet, idet det maksimale drejningsmoment er lagt ved færre omdrejninger. Hvis cyklen er til konen, har hun er perfekt, allround cykel, der ser godt ud og kan det hele ( uden olie på fingerne.) Vi har ingen problemer haft på vores. MEN: nu har jeg prøvet med og uden ABS, og konklutionen er: Vælg ABS, der er himmelvid forskel. Jeg nåede at køre 10000 km på min. Du kan evt smide din mail adr til mig, så skal jeg skrive lidt mere til dig. bmw@k1200s.dk


  • #5   3. feb 2007 Ghost Rider: Har tallene fra Yamaha's egen side. Det er før sket at MC-revyen har haft en fejl i sig.

    Jeg ville gå efter 78Hk versionen.


  • #6   3. feb 2007 per hvor kommer du fra????

    der er inegen tvivl, i SKAL have 100 hk modellen, den har absotut ingen priblemer i daglig traffik, jeg kørte 20000 sidste sæson, KUNNE simpelthen ikke lade den stå, så godt kører den, skulle jeg smadre den, så er der ingen tvivl om hvad jeg køber igen, desuden har jeg kørt 2/3 dele af de 20K bagpå, og hun har slet ikke brokket sig, hun synes man sidder rigtig godt, dog er højden jo self en faktor her, men er du i området med hende, så kan i da komme og låne min og trille en tur


  • #7   3. feb 2007 jesper, har du prøvet en fz6? eller dikterer du en test? smiley

  • #8   3. feb 2007 Ronni: Havde muligehden for at prøve en FZ6 og en CBF600 samme dag, men kun et kvarter på hver. De stod begge med standard udstødning, så den stækken næsten alle mc'er har havde de selvfølgelig også. Og FZ6 er noget svagere ved de omdrejniger jeg bruger til daglig.

    Hvad er det der gør 100Hk modellen bedre end 78Hk modellen?
    Ja, med 100 Hk er den hurtigere på toppen og i accelerationen fra 0-100/150
    Men i mellemaccelerationerne, som er dem man bruger dagligt når man skal rykke med trafikken eller overhale, er den med 78Hk og større moment hurtigere.
    Bruger CBF600 til sammenligning. Og det en FZ6 er hurtigere på 0-100/150 er CBF hurtigere i 50/80-120/140.
    Kan kun tænke mig til der gælder det samme for FZ6 S2. Det er vel det der er grunden til Yamaha har lavet den med 78Hk fra i år.

    Det eneste der i mine øjne tæller for den "gamle" model er prisen.
    FZ6N-S2 koster 120K
    FZ6N koster 110K
    For 10K ekstra får man i S2-modellen, færre hk, lavere topfart, mere moment, hurtigere mellemaccelerationer og ABS-bremser.

    /
    Jesper


  • #9   3. feb 2007 Kan se at diskutionen svinger over på om det skal være 78 eller 98 hk's versionen af fz6 på trods af at det reelt ikke var det du spurgte om. Fz6 er helt klart en bedre allround maskine end shadow cruiseren så der er vel nok større chance for at den matcher jeres behov baseret på dit eget valg af maskine........... Har ingen erfaring med fzeren som sådan andet end jeg har prøvet en og kan sige den kører godt og siddekomforten er tip top. Er hun i det mindste i højden er det måske ikke det perfekte valg men i prøver vel begge cykler inden køb så det afslører jo sig selv hvis benene er for korte til den............ Held og lykke med handlen

    /thomas


  • #10   3. feb 2007 Mange gode argumenter.

    FZ6 med 78 hk, kan købes for 99k.

    Tak for hjælpen, der modtages gerne flere...

    Per


  • #11   3. feb 2007 @ Torben

    Du kan bare bruge den e.mail, der er tilknyttet min brugerprofil. Det ville være dejligt.

    Per


  • #12   3. feb 2007 Per: Hvor har du set det henne? De priser jeg skriver er vejl. priser fra Yamaha.
    Den eneste jeg kan finde til 99K er FZ6S, i udgaven uden ABS og med 100Hk


  • #13   3. feb 2007 Jeg købte min Fazer fra ny i marts 2006, og jeg er kun blevet positivt overrasket. Det er en fin maskine uden driftsproblemer. Og den vil godt arbejde når den får lidt prygl. Jeg har dog hen over vinteren fået monteret PCIII og filter, og det har resulteret i en noget stærkere maskine (se min profil). Dette er dog ikke afprøvet på vejen endnu, men spændende bliver det. Og il Jesper, så er det en Fazer hun har kig på og ikke en naked. Den nye Fazer 2007 koster 140.000. Jeg ville klart vælge modellen med 98 HK. Sæt nu hun bliver træt af kun 78 HK!!!!!! Det er jo hånden på rullen der bestemmer farten.

    God fornøjelse med købet:-)


  • #14   3. feb 2007 Jeg gir' op.

  • #15   3. feb 2007 KS Motor Vejle

    FZ6-78 hk. 99.998


  • #16   3. feb 2007 2007 modellen >8)

    @ Jesper ikke give op!

    <8)


  • #17   3. feb 2007 Øhh.....Steffen han skriver han har kig på en FZ6 Fazer årg. 2007. Priserne for FZ& er følgende for 2007:
    FZ6 Fazer 2007 78 HK kr. 99.998
    FZ6 Fazer ABS 2006 98 HK kr. 109.998
    FZ6 Fazer S2 2007 98 HK kr. 139.998
    FZ6 Naked 2007 98 HK kr. 109.998
    FZ6 Naked ABS S2 kr. 119.998


  • #18   3. feb 2007 Jeg kommenterede heller ikke på priserne. Du skriver længere oppe, at han bare spurgte på FZ6, hvilket ikke er korrekt.....Det var det eneste:-) Og jeg er ganske frisk...gabbb

  • #19   3. feb 2007 Hvis du kan finde en 06 model til 110k ( den har ABS ) så slå til - ellers tag 78 Hk med ABS også til 110k.
    og hvorfor nu det ? i praksis tror jeg faktisk 78 HK modellen bedre vil passe til konen, pga det lavere drejningsmoment, men gensalgsværdien vil være højere på 06 modellen, idet den nye nu koster 140k.


  • #20   3. feb 2007 jeg har prøvet en 78hk den synes jeg er lidt tam hvis jeg skal være ærlig, en 100 hk kan sagtens tæmmes, og det som jesper siger med den kun kan lave noget over 7-8000 omdr, det er jeg ikke helt enig i, den kan sagtens tulle ved 5000 omdr

  • #21   3. feb 2007 Per: Hvor har du set den pris henne? Har set en reklame i TN fra KS hvor de har en FZ6-S '07 i sort eller grå til 99.998,- men det er modellen med halvkåbe og 100Hk.

    Skal love for der er forvirring om denne model og udgave. Det er dem der har S2 på navnet der er med 78Hk.
    Altså FZ6N-S2 som er den nøgne udgave og koster iflg Yamaha selv 110K
    FZ6S-S2 som er modellen med kåbe. Den koster 140K iflg. Yamaha selv
    Begge har ABS

    Udgaverne med 98Hk er lagermodeller og ikke 07 udgaver.
    KS-motor har i sammen annonce reklame for en YSZ-R6S '07 til 140K, men det er 05 udgaven.

    Det jeg giver op med, er at forklare at den med 100Hk er en svagere motor end den med 78hk. Men der er mange der tror det kun er antallet af Hk der bestemmer hvor stærk MC'en er.
    Når man ligger i et gear og så giver gas uden at skifte gear, skal det jo være sådan at der bliver trukket godt i ens arme. Det er momentet der gør man får lange arme, og mærker et kraftigt ryk. Ikke Hk.
    Så jo bedre moment, des længere arme smiley

    /
    Jesper


  • #22   3. feb 2007 Ronni: selvfølgeligkan den tulle med 5000 o/min, og den burde også kunne gå rent ved 2000 o/min.
    Har ikke prøvet den i 78Hk udgave endnu, derfor bruger jeg CBF som referencen, da den har 77 Hk og et moment der svarer til den nye FZ6-S2.
    Og fra 4500-7500o/min har CBF600 op til 10Nm mere alt efter hvilken blad man kigger i. Har grafer fra Bike DK, Bike UK og FastBikes.
    Det er rigtigt at over det område er FZ6 overlegen, og nok derfor den bliver anbefalet til sportskøreren der elsker at ligge ved de høje omdrejninger. Hvilket den jo så også gør godt.

    /
    Jesper


  • #23   3. feb 2007 Der tager du helt fejl Jesper. Dem med 78 HK er modellen fra 2006 bare i droslet version, mens modellen S2 er den helt nye model. Den har bla. fået 4 pot caliver men også en anden styrkåbe og sæde. Alle S2 modellerne har 98 HK. /( HK modellen er udelukkende en jubilæumsmodel baseret på årg. 2006.

  • #24   3. feb 2007 jesper SMED har ret der

  • #25   3. feb 2007 Smed: :o)
    Alt for tidligt på dagen *G*
    Fokuserede alt for meget på momentet. Sorry. Og det er størst i 100Hk modellen. Og derfor ville jeg vælge 100Hk udgaven. hvis jeg altså fik en sygdom og ville se efter en Yamaha :o)
    (link fjernet)

    Sikke en ko-vending.

    /
    Jesper


  • #26   3. feb 2007 Måtte lige ned at handle, men kan se der stadig er gang i den. Ærligt, så synes jeg det er et fedt forum det her.

    MEN NU SKAL I HØRE.
    Sagde lige til konen at jeg ville starte Millen for at holde batteriet igang. Da den var godt igang, kom hun ud og "lokkede" med mig. Tag da en tur på den, og vupti, så sad jeg på den med badesandaler og uden styrthjælm. Så fik den håndtag op af villavejen...WOW. Ville egentligt ha børstet tænder, men kan ikke, mine mundvige sidder oppe ved ørene, så tandbørsten kan ikke komme ind (SMILER BREDT) FØJ for hulen der er total bundtræk i svinet. Ikke for at ødelægge tråden, mere for at dele den fede fornemmelse med jer...

    Per

    NB: den loader topfarten (114) hi hi


  • #27   3. feb 2007 men per!!! der er ingen tvivl om hvad folk synes hun skal købe vel?

  • #28   3. feb 2007 Nej, men ville egentlig også bare se om det var en ok cykel, eller man skulle tænke sig godt om. Det bliver nok 78 hk. modellen, men nu får vi se. Jeg prøver vidt muligt ikke at bestemme hvilken mc hun skal ha. Så nu får vi se. Skriver herinde når hun beslutter sig. Det vigtigste er dog også at hun får mc, nu når vi begge fik taget kortet nov 2006, ville jo være dejligt at kunne kører begge to.

    Per


  • #29   3. feb 2007 Ville nok helst have at hun købte en 100 hk, MEEEEN, det er jo op til hende....lol

  • #30   3. feb 2007 hun vil helt sikkert synes 100hk er den bedste, da jeg synes den har mere overskud på motorvejen når man ligger på de 150 ca

  • #31   3. feb 2007 @ Steffen Århus

    Ja det er de to modeller hun vagler imellem, kan godt se der er himmel vid forskel. Men det har også noget at gøre med usikkerhed over håndteringen af Hondaen.


  • #32   3. feb 2007 Til Jesper:

    Tror sgu lige du skal have støvet brillerne af ... den med 78 HK har sgu da mindre moment end den med 98 HK !!!!!!

    Fra Yamaha´s hjemmeside:

    57 kW (78 hk) @ 11.500 o/m
    Moment 51,6 Nm (5,27 kg-m) @ 10.000 o/m

    (link fjernet)

    72 kW (98 hk) @ 12.000 o/m
    Moment 63,1 Nm (6,44 kg-m) @ 10.000 o/m

    (link fjernet)


  • #33   3. feb 2007 Jamen tak herfra, nu vil vi til fest og spise mere runde end vi er i forvejen, hygge.

    Den taknemmelige nybegynder (Per)


  • #34   5. feb 2007 Hej

    Jeg har en FZ6 fra 2006 med ABS og altså de 98 HK. Jeg havde selv lidt bekymring inden købet, idet der - som her - skrives om at kræfterne kommer helt i toppen af omdrejningsskalaen.

    Men ved prøveturen og efter jeg købte den, må jeg sige, at der er rigeligt med trækkraft over hele registeret ...der kommer bare rigtig meget kul på ved mange omdrejninger.

    Jeg oplever det som en meget omgængelig maskine, og fravalgte dengang selv en Honda 600 fordi den havde lige det færre kræfter. Man skal helst ikke blive træt af en maskine allerede efter første sæson.

    Jeg ved ikke om der er ABS på den med 78HK. Men jeg gav selv 20.000 mere for min maskine for netop at få ABS, og kan klart anbefale det!

    God fornøjelse med maskinen.


Kommentér på:
Yamaha FZ6

Annonce