{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
676 visninger | Oprettet:

Casper S
Casper S
Tilmeldt:
8. sep 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Løfter og opbevaring {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Jeg har en Yamaha YZF-R1 årgang 99, og jeg er i tvivl om et par ting i forbindelse med vinteropbevaring.

Hvilken batterilader bør jeg købe i forbindelse med “vedligeholdelse” af batteriet i løbet af vinteren?

Herudover skal jeg have fundet et par MC-løftere. Hvordan sikrer jeg mig, at den MC-løfter jeg finder, passer til cyklen - er det så simpelt, så man blot måler bredden, eller er det mere advanceret med forskellige adapterer o.s.v.?

I forbindelse med vinteropbevaring, vil jeg blot fyld tanken helt op, sætte en prop i udstødning og vaske og afrense den grundigt. MC’en står i min egen garagen. Garagen har uisoleret, flisebelagt betonggulv og isolerede vægge og loft. Der er typisk ikke frost.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løfter og opbevaring
  • #1   5. okt 2016 Mine kommer i garage med den mængde benzin der nu tilfældigvis er på, og den ene på centralstøtteben, og den uden er på løfter. I løbet af vinteren sætter jeg lige laderen på en times tid. Og til foråret starter jeg dem og kører på dem.
    Har du bobbins på din cykel, så kan du jo lige måle afstanden mellem dem.


  • #2   5. okt 2016 det kommer an på hvilke løftere det er. jeg bruger kronrørsløfter til fronten, og en løfter bagpå til bobbins. med kronrørs løfteren skal man have den rigtige adapter.

    jeg bruger selv ctek lader.


  • #3   5. okt 2016 Jeg har det lidt som Andreas i #1, cyklen kommer ind i skuret som fra hvilken som helst anden tur (med så meget benzin i tanken der nu engang er). Normalt står den på en baghjuls løfter - men lige så meget for at den står stabilt hvis ungerne kommer forbi eller lignende.

    Til foråret har jeg oftest bare trukket den ud når solen skinder, startet den og kørt en tur!

    Hvis jeg har været i gang med at skifte olie, kølervæske, synkronisering eller andet som kræver nogle småstarter hen over vinteren, så får den en nat med lader når det ser ud til at det gode vejr nærmer sig.

    Det jeg prøver at sige: De er slet ikke så skrøbelige som mange giver udtryk for. Sørg bare for at få den vasket så der ikke er en masse skidt der holder på fugten (dette er i øvrigt gældende altid), og så er det ellers bare at stille den, og starter den når du skal bruge den næste gang - fuldstændig ligesom ved afslutningen af enhver tur og begyndelsen på en ny.


Kommentér på:
Løfter og opbevaring

Annonce