{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
728 visninger | Oprettet:

Afgift {{forumTopicSubject}}

Jeg mener ikke mit spørgsmål før har været fremme i forum, selvom der tit har været skrevet omkring afgift på importeret motorcykler. Mit spørgsmål går på hvordan afgiften bliver beregnet såfremt jeg importerer en ny mc der aldrig har været indregistreret, men mc'en er lavet i 2005, og har stået hos forhandleren i 2 år. Bliverafgiften beregnet på samme måde som nyprisen var i 2005, dvs. fuld afgift eller hvad? Den mc jeg taler om er en Aprilia Tuono Factory årg. 2005.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afgift
  • #1   8. feb 2007 Jeg mener ikke du kan få den indregistreret, der er vist noget med at den skal have været registreret i et andet EU land for at du kan få plader på i DK.

Jeg er ikke helt sikker

Thomas

• #2   8. feb 2007 Harley: Problemet er, at der så vidt jeg ved ingen er af denne model til salg.....

Thomas: Skal en MC have været indregistret i andet land før den kan indregistreres herhjemme? Er du sikker på det? Så burde det jo være det samme med biler, og det er det ihvertfal ikke. Se feks. Lindholm biler. De importerer store partier biler der ikke kunne sælges i udlandet, og de sælges herhjemme til spotpriser.

• #3   8. feb 2007 Jeg mener bare at de lavede reglerne om sidste år i april, og jeg mener det var fordi der var for mange penge at spare på spritnye cykler hentet hjem fra et andet EU land.

Om de samme regler gælder for biler ved jeg ikke

Thomas

• #4   8. feb 2007 Rigtig godt spørgsmål, som jeg synes du virkelig skal bore i. Der er nemlig for nylig faldet en EU dom, som DK tabte, idet en parallel importør ( biler ) havde købt fabriksnye biler(overgemte ) til nedsatte indkøbspriser, og disse skulle, ifølge dommen, betale afgift af den nedsatte pris. Husk det gælder kun fabriksnye biler. Prøv, under henvisning til dommen, om det ikke også gælder mc. God arbejdslyst

• #5   8. feb 2007 Hvis mc`en har været indreg i et eu land skal skat lade den blive indreg her..hvis typen ikke engang bliver solgt i et eu land så er vi ude i noget med at du skal ha den type godkendt først ....

• #6   8. feb 2007 Som jeg skriver har den ikke været indreistreret, men den er type godkendt herhjemme, da den også kunne købes i DK.

Er der virklig ingen der har erfaring i dette?

• #7   8. feb 2007 Jeg har selvfølgelig skrevet til Skat omkring denne afgiftsvurdering, men de svarer indenfor 5 dage.....Det er ikke nemt og være kunde hos en offentlig institution. Så vidt jeg ved kostede cyklen ca. kr. 100.000 herhjemme uden afgift i 2005, og den kan hentes for ca. kr. 75.000 i tyskland. Hvad mon afgiften så vil være.

Nogen forslag Torben (Greve)?

• #8   8. feb 2007 de vil kræve afgift af værdien i dk i 2005, hvis den er ny..

• #9   8. feb 2007 Pizzabager: er du sikker på det? Man betaler åbenbart afgift af handelsprisen på de importerede biler.

• #11   8. feb 2007 du betaler afgift af handelsværdien I DANMARK... dvs hvis du gør et rigtig godt køb og indkøber din cykel til 75.000, kan Skat sagtens mene at den afgiftspligtige handelsværdi i Danmark er 100.000 og du skal derfor betale af den.... desværre

Kommentér på:
Afgift

Annonce