{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.948 visninger | Oprettet:

import cykel fra sverige {{forumTopicSubject}}

hej.nogen herinde som kender løsningen på import problemer vedr mc fra sverige.jeg har hentet en suzuki gsx 1100 e årg 82 i sverige.i sverige har man 2 stk reg attester,del 1,som oplyser stel nr og type,årgang og så videre om cyklen,del 2 som er en reg attest som stort set er identisk med den vi har her i dk,men på del 1 er der samtidig en række felter som sådan set er en køber/sælger kontrakt,og samtid til afmelding af cyklen til svenske vagverket, et af felterne kan krydses af som export,så der nu står på papiret at cyklen er solgt til mig,med navn,cpr,adresse her i dk,og hele molevitten,og ligeledes at cyklen nu er exporteret til dk,men men så kommer problemet,før at den svenske ejer kan afmelde sig som ejer,så skal han indsende nummerplade,den udfyldte del 1,hvor der jo står at cyklen er exporteret,og jeg er ny ejer,men samtidig forlanger de også en import erklæring fra det danske toldvæsen,og det er der ligesom INGEN i toldskat som kender til,eller har hørt om nogensinde,og som de siger,vi er jo begge lande i eu,så der bør ikke skulle laves en sådan erklæring,men det forlanger svenske vagverket alså for at manden kan afmelde sin mc,men de kan også stille sig til tåls med en dansk reg attest,men nu er min plan ikke ligefrem at syne,betale afgift og indregistrere den i dk før engang til næste sommer,så mit spørgsmål er så,er her nogen som har prøvet at importere fra sverige før,og i så fald hvad er løsningen på dette problem?.mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  import cykel fra sverige
  • #1   14. nov 2016 Har du stadig de svenske plader på?

  • #2   14. nov 2016 nej,dem skal han bruge for at afmelde cyklen


  • #3   14. nov 2016 men kan da nok få ham til og sende den hvis det kræver at den skal bruges af mig i den forbindelse

  • #4   14. nov 2016 Det behøves ikke, det er bare nemmere for skat hvis de har den. Kør ned til skat med reg. attesten, og spørg meget pænt, om de ikke vil være søde at hjælpe, med at dokumentere overfor traffikverket, at cyklen er i danmark.
    Prøvede det selv for 2 år siden, og ligeledes med min kammerats cykel, og der var ingen problemer i det.


  • #5   14. nov 2016 ja hvis de ville være behjælpelige med det,har bare talt med 4 forskellige hos toldskat,og de kunne ikke hjælpe med det på nogen måde


  • #6   14. nov 2016 Så må de sku kontakte skat på Bornholm, for der vidste hende jeg snakkede med, lige præcis hvad hun skulle gøre.
    Det eneste traffikverket skal bruge, er dokumentation for at cyklen ikke længere er i Sverige, så hvis skat skriver til dem at cyklen er i danmark, er det dokumentation nok.
    Som sagt, har jeg gjordt med både min egen, og min kammerats cykel for 2 år siden.


  • #7   14. nov 2016 Jeg købte engang en svensk cykel, og jeg sendte jeg bare en e-mail til det svenske vagverket om at jeg havde købt den, importeret den til Danmark og at den ikke længere skulle være registreret i Sverige.

    Det gik super let, og det var bare det de skulle bruge.


Kommentér på:
import cykel fra sverige

Annonce