{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.954 visninger | Oprettet:

Veteran fra tyskland, import? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

På forhånd mange gange undskyld, hvis dette emne er tærsket til døde i tidligere tråde.

Jeg vil gerne trække lidt på jeres viden og erfaringer hvis muligt.

Jeg overvejer at hente en cykel fra 1980-1982 i tyskland, og denne burde komme under veterankategorien. Nærmere bestemt overvejer jeg en Honda CB 900 F Bol'dor.

Kan man køre den hjem fra fx nordtyskland inden registrering og afgiftsbetaling? Er der overhovedet afgift på veteraner?

Og hvad er omstændelighederne ved forsikring af en veteran typisk?

Mere jeg skal spørge om? Det danske marked lugter lidt af, at folk tror, at deres gamle maskiner er lavet af guld, så hvis jeg kan spare en sjat og slippe for alt det krejleri, tager jeg gerne til vores sydlige naboer en tur.

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Veteran fra tyskland, import?
  • #1   9. jul 2017 gav 750 kr i afgift på en fiat 500 årg 73 så det er ikke mange basseøre du skal af med , veteranforsikringen , der har det været sådan at du skulle have en køretøj ved siden af , om det er sådan stadigvæk ved jeg ikke , men du kan såmænd forsikre den til nogenlunde samme pris uden veteran status

  • #2   10. jul 2017 Okay, det lyder da ikke tosset. smiley Så vidt jeg kan forstå, afhænger det en del af nyværdien og hvorvidt maskinen står originalt.

  • #3   10. jul 2017 1980 er ingen veteran....
    Det er bare en gammel motorcykel.

    Lad være med at eksperimentere med at køre på Tyske plader i DK - Det kan blive rigtigt træls for ganske få meter.
    Trailer...

    Du skal til toldsyn + alm. syn.

    Andre ved mere om, hvornår du skal have en typegodkendelse osv - Men det har sådan en forholdsvist ny motorcykel nu nok.

    God fornøjelse!

    Edvard Korsbæk


  • #4   10. jul 2017 Min r75/7 fra 1977 er veteranforsikret ved Thisted forsikring, den skal stå original, og så er der en måneds længere stilstand end på min 1150rt og den skal være låst inde i garage og man skal være medlem af en mc mærke klub men der godt og de touringklubben, jeg giver 765,- helårligt med vejhjælp og den er forsikret for 50k, derudover 170,- i ejerafgift, en Honda fra 1980 er da også over 35 år og må gå som veteran..

  • #5   10. jul 2017 Du ka tage et kik ved jens som bor ved arden-han har nogle håndfulde bolldore-du ka også købe en uden danske papire-eller en pakkeløsning.
    For et par år siden kendte jeg en som havde en tysker som han havde planer om at betale afgift på, han købte en dansk ved jens billiger end afgiften.
    Du ska ringe til ham for at være sikker på kontakt
    jenss side = japanclassicmc.dk
    mkh karl k


  • #6   10. jul 2017 http://www.quickimport.dk/hvordan-beregnes-veteranafgift/

    De ved en masse om emnet.


  • #7   11. jul 2017 Og jeg skylder vist en undskyldning her.
    Veteranforsikring og 'Veteran' er to lidt forskellige ting.
    og veteranforsikring kan man oftest få for +35 år.
    Du får iøvrigt også nedsat vægtafgift.
    Og mulighed for at købe sorte nummerplader.

    I England er en Veteran fra før 1914, hvad jeg blev gjort meget tydeligt opmærksom på, da jeg kom med en VB 600 fra 1936...
    En model fra 1980 har du vel tænkt dig at bruge som brugsmaskine - som jeg gør med min 1992'er?

    Med venlig hilsen

    Edvard Korsbæk


  • #8   12. jul 2017 Fra næste år kommer der nye regler, så er et køretøj veteran når det er 30 år. Men hvordan det bliver med afgift vides ikke endnu, det har SKAT (heller ikke) fået styr på!

  • #9   12. jul 2017 Tak for svarene alle sammen.

    Jeg har kigget lidt omkring og fundet lidt forskelligt. Nu skal jeg lige have helt styr på hvor meget (hvis noget) - der evt. ville skulle betales i afgift af en importeret cykel. (veteran - naturligvis)

    Er der nogle der kan kloge sig på det?


  • #10   13. jul 2017 Nu fik jeg ringet ind til skat. Det blev jeg lidt klogere af.

    Der skal betales afgift af 40% af den danske nypris excl. afgift men inkl moms.

    Så vidt jeg kan se var nyprisen på en 79'er 53000. Tilbageskrives det med 105% (anslået afgift i sin tid) ser vi en pris på ca 25850 kroner. 40% af dette er ca 10340.
    Dette er den afgiftspligtige værdi. De første 9600 kroner skal der betales 0 kr af, og resten betales 105% af. Så det bliver lige over 700 kroner + et toldsyn. Ikke så slemt smiley


  • Tino P
    Tino P Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 3 Svar: 1
    #11   13. jan 2018 Hej har en Honda Magna Magna 1100 V65 årg 1983 uden afgift, den skal toldsynes i år er spændt på prisen

Kommentér på:
Veteran fra tyskland, import?

Annonce