{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.958 visninger | Oprettet:

har solgt bilen privat.. nu klager køber.. hvad gør jeg? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens

jeg er kommet i en katte pine, som jeg ikke rigtig ved hvordan jeg takler.

Jeg har solgt min Golf4 fra 2000 med 376xxx på klokken..

nu ringer køber så og siger at iflg. han mekaniker så har den gået ca41000km mere end der står på tætteren??

dette har jeg naturligvis ingen anelse om.
og kigger man service bog og synsrapport efter.. så mangeler der ikke nogen KM...

så hvis der er noget om snakken så er det fra før jeg køber den i 2007, med 101000km på klokken. (tysk import købt ved dansk forhandler)

han ga´ 10000 Kr for bilen og vi lavede en slut seddel og omregisterede bilen..

nu klager han og vil have 3000kr tilbage, eller går han til advokat..
hvad gør jeg nu???

NB! det tilføjede billede skulle være et han mekanikker har taget i et eller andet program som siger bilen skulle have kørt 417xxxkm i stedetfor?




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  har solgt bilen privat.. nu klager køber.. hvad gør jeg?
  • #1   16. nov 2016 Der står da kun 41.760 i programmet.

  • #2   16. nov 2016 Er det mine øjne det er galt med eller står der ikke kun 41.760?

  • Nhb
    Nhb Tilmeldt:
    mar 2014

    MC-er: 1 Svar: 78
    #3   16. nov 2016 Sig du vil have papire på at det der km tal hænger sammen med stelnr og hvad der ellers må være.

    Eller tag selv til en mekaniker og se om de kan finde samme tal frem.

    Jeg ved ikke hvordan det hænger sammen med det program de bruger nu om dage på et værksted.

    Bare et gæt herfra.


  • #4   16. nov 2016 Gå til advokat over et bilkøb til 10.000kr, arrhh, tror du selv på det?

  • #5   16. nov 2016 Bed ham rende og hønse det er en 16 år gammel spand.
    Om den har kørt 100.000 fra eller til når vi snakker oppe i det km område er ligegyldigt.
    Det drejer sig kun om standen jo.

    Bare sig advokaten skal være velkommen - det er ude af helt ude af proportioner med en gammel bil til 10.000 kr.


  • #6   16. nov 2016 Bare bed ham hoppe i nærmeste havn! Han kommer ingen vegne, tror sgu at han lige prøver at hente tre tusser smiley Og sætter han en advokat på, så køb en flaske god sprut, og grin hver gang du tager et glas, for det komme han også selv til at betale smiley

  • #7   16. nov 2016 det er hvad han har sendt .. og ja.. troede osse det var galt med mine øjne.. men der står umiddelbart "kun" 41760 og iflg. køber skal man sætte et 0 bagved for at få aktuel KM antal?

    tænker hellerikke han vil kontakte advokat, men man ved aldrig..


  • #8   16. nov 2016 Hvad siger en slutseddel?


  • #9   16. nov 2016 hvad tænker du præcis på i slutseddlen?

    jeg har skrevet 376xxx under KM, som osse tælleren stod på i bilen.



  • #10   16. nov 2016 Jeg synes faktisk, du skal opfordre ham til at gå rettens vej med en stævning, hvis det er det, han ønsker.

    Læn dig herefter tilbage og glæd dig over, at han bliver pålagt sagens omkostninger, når han selvklart ikke får medhold smiley

    Og bed ham ellers skriftligt om at lade være med at kontakte dig mere.
    En sådan klovn der er truende på den måde, kan man sgu slet ikke kommunikere med smiley


  • #11   16. nov 2016 Han kan da rende og hoppe... at man overhovedet gider klager over en bil til 10.000kr


  • #12   16. nov 2016 tak for svarene smiley

    jeg blev godt nok noget overrasket idag da jeg kommer ud til min telefon i firmabilen og han har forsøgt at ringe 4 gange.. jeg ringer selvfølgelig tilbage
    hvorefter han udspøre mig med antal KM den har gået osv..

    heldigvis skulle han til noget møde.. og jeg kunne lige komme til mig selv og tænke over hvad der egetligt lige skete...


  • #13   16. nov 2016 #12 En gut der klager over en bil til 10.000 og har et vigtigt møde?? Det må da være med en psykolog, fogedretten eller jobcenteret! smiley

  • #14   16. nov 2016 ingen rører en sag mellem private når det er brugt vogn....slet ikke fdm.

  • Lasse D.
    Lasse D. Tilmeldt:
    sep 2012

    Emner: 2 Svar: 38
    #15   16. nov 2016 Haha! Fuck ham, han har intet at komme efter. Han er da en joke.

  • #16   16. nov 2016 En advokat vil jo blot plukke ham for de 3000 kroner blot for at fortælle køber, at han kan hoppe i havnen.

    Glem alt om ham. Sig du ikke giver ham så meget som en krone tilbage. Fortsætter han, så kunne du overveje om næste skridt skulle være at lufte tanken om en politianmeldelse for chikane overfor ham.


  • Lasse D.
    Lasse D. Tilmeldt:
    sep 2012

    Emner: 2 Svar: 38
    #17   16. nov 2016 Og så lave et nummer ud af 41.000 km, når bilen har kørt 350.000. Hold nu kæft, haha.

  • #18   16. nov 2016 Værdi mellem 5 - 10kilo regnes for en småsag..
    Taksten hans advokat må tage er højst 2.500,- (dvs. Der er 500,- at tjene for knaldperlen.)

    HVIS en advokat overhovedet vil tage sagen? Og HVIS han får medhold i et EVT. Civilt søgsmål der oftest/helst ender med et forlig af en slags

    Vil han trække på advokaten derudover er prisen fra! 1.675,-/time til omkring ca. 3kilo der er nærmere standard taksten..

    Selvom det aldrig vil ende i en ret.. ha..ha.. smiley
    Så er det de nærmeste takster der beskriver forholdet her.:
    http://www.danskeadvokater.dk/Admin/Public/Download.aspx?file=Files%2fFiler%2fTakster%2f2012%2fsalaertakster+smaasager+1.10.2012.pdf

    Han skal bevise du har oplyst km imod dit bedre vidende..!
    Det har du ikke..!
    Og det kan han ikke..!

    Sig til ham du vil invitere din kone på en varm ferie for de 10kilo, og at du sagsøger ham hvis der ikke er penge nok til flybilletten hjem..!!

    Same..same.. smiley smiley smiley smiley

    smiley


  • #19   16. nov 2016 Hvilket program skulle det være?

  • #20   16. nov 2016 De fleste programmer vise km i instrumentering og i ECU!
    Så det er ECU han kigger i


  • #22   16. nov 2016 Sikke da et teknologisk vidunder af et apparat - datamaten kobles på på bilen og føreren af datamaten skal bare lige selv huske, at sætte et nul bag ved tallet, når det er udlæst fra automobilen.

    Udviklingsafdelingen af den datamat kunne have sparet det sidste ciffer væk på displayet, da man i sin tid fremstillede den.


  • #23   16. nov 2016 Du kunne jo pænt sige til manden, at det er en fejl. For ud fra det billede han har sendt dig, har bilen jo kun kørt knapt 42.000! Så bare sig at du vil have 20.000 mere for den næsten nye bil smiley smiley

  • #25   16. nov 2016 Det er nu helt normalt at der er sparet et par nuller væk på div. måleenheder når man har med diagnosesystemer at gøre. Der står selvfølgelig altid hvilken faktor man skal gange med, men det har han så ikke fået med på billedet. Mht. til købers klage, så står han usædvanlig dårligt, og bør nok bruge sin tid på at tjene nogle penge istedet, og komme videre. Det er jo af akademisk betydning om den har gået 375 eller 410, den skal snart skrottes alligevel...

  • #26   16. nov 2016 Kender du en som har adgang til en VCDS kan du teste det, som i denne video

    https://www.youtube.com/watch?v=LiGTYSh7GYQ


  • #27   16. nov 2016 Glem alle bekymringer, i har handlet ud fra slutsedlen, det er det du skal forholde dig til. Så behold du de 3000 og lad være at hænge dig i andet.

  • #28   16. nov 2016 #26 Mange tak smiley Spændende

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #29   16. nov 2016 Der er intet at bekymre sig om - det er ham der skal bevise at du bevidst har prøvet at snyde ham.



  • #30   16. nov 2016 når speedometer og synsrapporter passer så kan jeg ikke finde hovede og hale i det

    men lad ham da komme med sin advokat sådan nogle går ikke til under 2000 i timen så kan du more dig over at det koster ham betydelig mere end hvad du skal af med hvis det ender med det, men du må jo sige til ham at du har handlet i god tro og ikke har haft i sinde at snyde ham


  • #31   16. nov 2016 Købeloven gælder langt hen af vejen OGSÅ privat handel... Bare lige for at få det på plads.

    Den store forskel når vi snakker privat handel er bare, at det er den ''forurettede'' der skal bevise at modparten bevist har snydt (...det kan i sig selv være en svær opgave).

    Modsat handel med en mekaniker, da han er professionel og må formodes at kende til sådanne fejl - eller rettere burde kende til dem.


  • #32   16. nov 2016 Send ham et link til den her tråd, og sig du følger alles råd..:-)

  • #33   16. nov 2016 Hva er nr pladen ?

  • #35   16. nov 2016 Kan være den har fået ny styreenhed fra en anden bil på et tidspunkt.

  • #36   16. nov 2016 det kan nemt tænkes ^^

    styreboksene sidder ret udsat og vil næsten væde på det er en model med åndehul og der kan løbe vand ind, det kostede en styreboks på min polo


  • #37   17. nov 2016 Nu ved jeg ikke hvor du kommer fra, men jeg har en original VCDS (VW tester) nær Lemvig, så kan han få en 12 siders dokumentation på ALT på bilen og det skal ikke koste dig en krone...

  • #38   17. nov 2016 Den er vel købt som beset? Så er det vel hans ansvar at have undersøgt om styreboksen evt. var skiftet, eller om der var andet, der ikke lige var som det skulle være.
    Hvordan ved du forresten at billedet du har fået tilsendt er fra den samme bil?


  • #40   17. nov 2016 Står der ikke et kilometertal i syns-rapporterne.. ?
    Hvis der ikke er sket et underligt fald i kilometertallet i den tid du har ejet den, har han overhovedet ikke noget at komme efter....
    Hvordan fanden skulle du kunne beskyldes for noget der er sket før du købte bilen ?

    Og helt ærligt... En bil til 10.000,- dask i en privat handel.... Han skal bare være glad hvis den kan køre indtil næste syn. Og hvis han får den igennem syn, bør han juble... smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #41   17. nov 2016 #40 - Ja lige min tanke.

    Til 10.000 kroner for en køreklar bil, kan man ikke forvente at 41.000km mere eller mindre på tælleren, betyder at den er 30% mindre værd - medmindre man er idiot...


  • #42   17. nov 2016 Han fisker bare, bed ham venligt men bestemt om at pisse af helvede til

  • #43   17. nov 2016 Send ham et link til denne tråd. Så holder han nok kæft... smiley smiley

  • #44   17. nov 2016 Der var en tv udsendelse for at par år siden hvor en mekaniker IKKE kunne se at den bil journalisten indleverede, var stillet tilbage i speedometeret, den var uberørt sagde han vidst!

  • #45   17. nov 2016 #41 Nu hænder det også bare, at visse folk opfører sig som idioter smiley det er før set.

  • #46   18. nov 2016 Skriv en sms til ham

    Sut min fede 8====o

    kan ikke klare sådan nogle tåber der prøver at snyde folk og ødelægge sit ry for nogle små penge


  • #47   18. nov 2016 Det en tragikomisk sag, er helt enig i alles mening om køber. Det er så latterligt, at det sådan set ikke er noget at spilde tid på. Det gjorde vi så alligevel....... smiley
    Der nævnes iøvrigt ikke noget om at bilen har defekter, kun noget om kilometerstanden.
    Uanset hvad, så er det en gammel bil som du har solgt som beset i god tro.
    Lad ikke din nattesøvn blive spoleret af købers latterlige krav.
    Man kunne ønske køber læser med her


  • #49   18. nov 2016 Er det en Perle du har solgt til egentligt?

  • #50   18. nov 2016 En "perle" en en bilkøber af anden etnisk herkomst... smiley

  • #51   18. nov 2016 Jeg synes at du skal give ham de 10.000kr tilbage, lade ham beholde og tilbyde at du betaler forsikring, benzin, vægtafgift. grønejerafgift, vedligeholdelse og andre udgifter han skulle få på den, altså bare indtil at vælger at sælge den igen.


    Det manglede da bare.


  • #53   18. nov 2016 Der er jo alle muligheder for at tjekke km tal via synsraporter osv, så vil også sige, KØBT SOM BESET OG AFPRØVET!

  • #55   18. nov 2016 Jeg downloader altid en kontrakt fra FDM, sætter kryds de rigtige steder og skriver de rette kommentarer, for at minimere risikoen for at komme i fedtefadet.

    Købte engang en BMW motor til en bil jeg havde købt uden motor, motoren kom på en palle, jeg skrev efter en afgifts pris, fik et chok, solgte bil, solgte motor uden avance, men så brød helvede løs, motoren var næsten død, faren var politimand, motoren blev sat i på et værksted, underkompression, men konklusionen var at jeg handlede i god tro, fjolset var den oprindelige sælger af den motor. Den handel havde jeg det rigtigt dårligt med, fy da.
    Havde sælger ikke boet 170 km væk så havde jeg besøgt ham og spurgt hvad fanden han havde gang i. Han tog heller ikke tlf på noget tidspunkt overhovedet, måtte finde numre på flere i hans familie og de sagde han var en platugle.


  • #56   19. nov 2016 Mikkel> Jeg er ked af at komme med malurt til dit bæger, men er du sød at dokumentere blot èn sag, der er faldet således ud i retten?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #57   19. nov 2016 #54 - Det er uvæsentligt om der er noget som hedder "købt som beset" eller ej - bevisbyrden ligger hos køber.

    Og rent praktisk skal han kunne bevise at sælger har ført ham bag lyset bevidst. Lad os endelig høre hvordan det bevis ser ud... smiley


  • #60   19. nov 2016 Luk nu brødfissen med det paragraf vrøvl.

    Det er en 16 år gammel spand der er solgt, der er nok større sandsynlighed for ecu'en er udskiftet end at speedometeret er tilbage stillet.

    De ting er sket for mange år siden, og da synsrapporter osv ikke er mistænkelige så tager man det for gode varer.

    Blev en sådan køber ved med henvende sig fik vedkommende blot at vide at de var velkommen til fremsende en stævning og alle andre henvendelser ville bline betragtet som chikane og forsøg på svindel - og efterfølgendende meldt til politiet for samme.



  • #61   19. nov 2016 "Du er overbevist om?". Jeg er overbevist om, at du tager fejl.

  • #63   19. nov 2016 Altså Mikkel (#52 og #59) - når du begynder at kaste paragraffer i hovedet på TS og andre herinde, så er du nødt til at følge op med fakta og konkrete eksempler. Dit slag er tabt, når du pludelig skriver "er af den overbevisning".....

    TS: Læn dig tilbage, knap en kold øl op - og lad ham kontakte alle de advokater han har lyst til.


  • #65   20. nov 2016 mikkel var det køberen eller hvad smiley

  • #66   21. nov 2016 Sædet er hvad man må forvente med en bil der er hvad jeg betegner som udkørt, mener at biler under en handelsværdi på 12000 kroner, kan sælger ikke komme til at hæfte for evt fejl og mangler... Men ja, den er vel købt som beset uden nogen form for garanti? Vil bede ham passe sig selv, og skrive at han åbenbart har købt en bil han ikke har råd til.... 30000 km når man er over 400000 kan sku ikke mærkes.... Så slap du bare helt af! smiley

  • #67   23. nov 2016 Er der kommet noget svar fra manden ? smiley

  • KVILLADSEN
    KVILLADSEN Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Svar: 1
    #68   23. nov 2016 Vis bilen er købt som beset og det er krydset af i slutseddel kan han intet gøre

  • Daniel A
    Daniel A Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #69   23. nov 2016 Der er udført slutseddel for handel mellem private?
    Står der der et hak ved "købes som beset" eller tilsvarende?
    For så er det slet ikke noget at komme efter. Sådan nogle er der sjovt nok tit i den slags handler.
    De har ikke været vakse nok ved besigtigelse og derfor prøver de liiige at vride sælger. Fy for helvede.
    Der er jo ikke nogen der har tvunget ham til et købe.


  • Ham D
    Ham D Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 9
    #70   23. nov 2016 Du kan jo ikke gøre for at manden har kørt 41000 km i den mens han har haft den....

  • #71   23. nov 2016 Hvad siger de forenede oliehoveder:

    Der er ikke tale om forbrugskøb når det er mellem to private. Jeg går ud fra at bilen er købt som beset uden reklamationsret. Jeg mener at han bare prøver at presse dig for 3000,- Take a hike buster...


  • Gert J
    Gert J Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31
    #72   23. nov 2016 Mon ikke snarere, at de der 41.000 er kørte kilometer siden sidste service ? Det kan man jo få vist med et diagnosestik/program.
    Karl Smart skal nok bare lige prøve at score et par tusindlapper - han har en skidt sag.
    Så ignorer ham helt.


  • #73   23. nov 2016 Med mindre du har solgt bilen med km garanti eller garanti iøvrigt er der ikke noget og komme efter hvis handelen er imellem private. Skulle der så alligevel være et hul for ham , er det ham der skal bevise at du har været videne om km fusk og det er vel nærmest umuligt. Iøvrigt har man som køber et skærbet tilsyn når man handler brugt bil iøvrigt og især med så mange km på tælleren. Du kan være rolig i denne sag ... kontakt evt FDM de vil kunne guide dig.. Det kan hjælpe på din retfærdigheds sans , man har det ikke godt med og blive mistænkelig gjort på sin ellers hæderlighed...
    mvh Tommy


  • #74   23. nov 2016 Hvis du ved at der ikke er pillet ved spedometeret, så skal du ikke gøre noget.
    Bilen er solgt i god tro.


  • Rene A
    Rene A Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Svar: 4
    #75   23. nov 2016 Der kan ændres på kilometer både op og ned så han er bare en påstand mod påstand
    så lad ham bare komme an


  • #76   23. nov 2016 Hej folkens.. jeg må hellere følge op på tråden smiley

    der er lavet Slutseddel som jeg har printet fra nummerplade.net
    der er "hak" i købt som beset samt i "ingen garanti" osv..
    umiddelbart vil jeg synes at den er i vinkel..

    bilen har været til service hos min mekaniker for hver 15000Km den har kørt og alt er overholdt.. derfor osse "servicebog OK" - så de 41600km kan ikke være fra sidste service

    sidste SMS jeg skrev til ham var:
    Bilen er solgt med 376xxx km på klokken. det har den mig bekendt kørt da bilen blev solgt.

    For mig beviser det ingenting med det billede du har sendt. Jeg har ikke forstand på at laver biler og derfor ej heller tilhørende programmer

    Jeg synes dog det er en andelse overilet at gå til advokat, men du må gøre hvad du føler nødvendigt. Jeg har solgt bilen i god tro, og om den skulle have "gået" 40000Km ville alligevel ikke rykke prisen
    -----------------

    efter denne sidste SMS har jeg ikke hørt mere fra ham, og det er en uge siden idag... om der så kommer noget senere vides ikke



  • Per F
    Per F Tilmeldt:
    maj 2007

    Svar: 1
    #77   23. nov 2016 Købelovens almindelige regler gælder for handel mellem private, men reglerne om forbrugerkøb gælder ikke. Det betyder, at det som udgangspunkt er aftalen mellem de private, der indeholder de vilkår, der gælder for det pågældende køb, fx at en vare er købt som beset eller med diverse mangler. Eller sagt på anden vis, så kan private udmærket aftale noget andet end det, der fremgår af købelovens almindelige regler, for de gælder kun, såfremt parterne ikke har aftalt noget andet.

    Købeloven giver ingen fortrydelses- eller returret - heller ikke når forbrugere køber varer i en butik, dvs. efter købelovens regler om forbrugerkøb. I stedet indeholder købeloven regler om, hvad en køber har af muligheder, hvis der er mangler ved en vare, fx at få et nedslag i prisen eller ophæve købet. Men - og med stort: MEN - når det gælder handler mellem private, er der ingen lette løsninger som Forbrugerklagenævnet, hvis parterne efterfølgende bliver uenige. I stedet må den utilfredse part anlægge en egentlig retssag, og det vil som oftest ikke være den økonomiske risiko værd.

    I en sag om fx brugte fælge vil de færreste private løbe procesrisikoen, hvis der er tale om et køb til nogle få hundrede eller et par tusinde kroner. Alene advokatudgiften kan let løbe op i 15.000 til 20.000 kr.

    Desuden er der ofte et stort bevismæssigt problem ved køb mellem private, for der foreligger sjældent en detaljeret skriftligt købsaftale. Og mundtlige aftaler er ikke noget værd rent bevismæssigt.


  • #78   23. nov 2016 Det kunne være at motoren er blevet skiftet i Tyskland for en del år siden, og at de har tilpasset speedometer med motorens km-tal. eller omvendt
    Så har vw en log.på det via stelnummer eller lign.

    men glem den klovn..


  • #79   23. nov 2016 Retssag om en 16 år gammel familieøse til 10.000 kr med 350.000 på uret?? Det var dagens opløftende øjeblik. Tag du det bare helt roligt og glem ham. Lad være med at rode dig ud i diskussioner, den er købt og betalt og resten er hans problemer. Om lidt forlanger han kulance fra VW.

  • #80   23. nov 2016 Giv ham en gammel spand han kan hoppe i, når man køber en bil privat så er det for at spare nogle penge, men man køber alså også katten i sækken, om den gamle spand har kørt 300.000 eller 500.000 kommer ud på et, når man handler privat køber man " som beset "
    Det der med en advokat det kan han godt glemme alt om, det kan slet ikke svare sig for en gammel kasse til kun 10.000 kr.
    Jeg har forøvrigt på grund af en hushandel startet en advokat op, og jeg skal hilse og sige at det er en meget dyr herre, han tager 4000 kr i timen + moms og kontordamen 1000 kr + moms pr time, så kan du jo nok se, at det der med en advokat til sådan en sag med en gammel bil.
    Så læn du dig trygt tilbage i stolen og og knap en julebryg op.
    Hej og god vind


  • Kaj H
    Kaj H Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Svar: 1
    #81   23. nov 2016 man kan kun hæfte for nævnte fejl hvis man er autoriseret forhandler som privat til privat er der ingen reklamations forpligtelse,så glem alt om det, har kendskab til salg af biler fra mit arbejde som værkstedschef i autobranchen
    vh kh


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #82   23. nov 2016 Som privat kan man sagtens hæfte for fejl, hvis det kan bevises at man har forsøgt at skjule dem for køber bevidst.

  • #83   23. nov 2016 Men hæfter langt hen af vejen faktisk for det samme som privat og forhandler.

    Den store forskel ved privat handel er at bevistbyrden er vendt rundt, altså det er købe der skal bevise at sælger har handlet i ond tro.

    Og så er der også det med at forhandleren ofte har et ry og værne om også smiley

    ... I skulle prøve at handle med heste. Fy for pokker! Her kan køberen kræver handlen retur, inkl. ALLE udgifter i perioden (foder, dyrlæge, beslagsmed osv. osv.), i op til to efter handlen hvis man kan påvise at hesten havde en ''skjult'' fejl på købs tidspunktet... Der er enda sager hvor handlen går retur, selvom end ikke sælgeren havde kendskab til fejlen.


  • #84   24. nov 2016 Det har du ret i, handel med heste er noget helt for sig.

  • #85   24. nov 2016 "i op til to efter "

    Det går nok hvis det er i op til 2 timer efter..

    men er det op til 2 år efter, så er man på røven..


  • #86   24. nov 2016 Ved så ikke lige hvordan det spiller på DEN model - men på f.eks. en Vectra B - der kan man se DATO for evt. "justering" af km tal.

    Det KUNNE jo feks. gøres legalt - hvis man skifter speedo pga. defekt - til en der viser for meget. Så retter man det til korrekt - og dato vil så dokumentere hvornår det er sket. Hvis det er tilfældet med din - og dato er før du har ejet den - "så kom an".

    Det ville nok være mit svar uanset. 37x.xxx eller 417.xxx DET betyder jo ikke en hujende fis.

    Så længe din tæller og synsrapporter stemmer og km kørt passer nogenlunde med dit årlige x antal år - så kan han aldrig vinde en sag.

    Tror som andre bare lige han har fundet ud af at 7.000 kr. passede ham bedre - og går den - så går den.


  • #87   24. nov 2016 Kan man snyde med effekt opgivelsen på en kød scooter?

  • #88   24. nov 2016 #87 Ja, man kan sige at den har fire ben, men "glemme" at nævne at det ene er et træben! Det gjorde sørøverne i gamle dage smiley

  • #89   24. nov 2016 En kilowatt er jo netop den kraft en indisk bøffel skal bruge for trække en liter kogt vand.

  • #90   25. nov 2016 En kilowatt er jo netop den kraft en indisk bøffel skal bruge for trække en liter kogt vand.

    hahaha smiley


Kommentér på:
har solgt bilen privat.. nu klager køber.. hvad gør jeg?

Annonce