2.227 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Drømmen om en R 1200 GSA Drømmen om en R 1200 GSA

Hej

Efter et par år uden MC er det på tide at overveje at genanskaffe en cykel.

Jeg har i nogle år været meget fascineret af BMW R 1200 GS Adventure og er ved at være der hvor min økonomiske situation tillader at tænke i den retning.

Jeg forestiller mig at kigge brugt da pengepungen trods alt ikke er til en ny BMW.

Hvad skal jeg specifikt være opmærksom på ved sådan et brugtkøb?
Har hørt lidt om kardan drivet kan koste en dyr reparation, og har også hørt lidt om rustproblemer. Er der noget om snakken og er der andre ting?

Hvad koster det at have sådan en fætter? Har haft en Honda CBF 600 og den var ikke specielt dyr i service og vedligehold.

Ellers hvis i har andre kommentarer om hvordan livet er på en 1200 GSA skal i være velkomne.

Takker.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Drømmen om en R 1200 GSA
  • #1   8. dec 2016 Livet er helt godt på sådan en GS´er, men det søde liv findes der nu også andre steder. Jeg har selv haft R-1100 GS, R-1150-GS og to stk´s R-1200-GS´ere.
    Dog skal man ikke være så naiv, at tro at bare fordi, at der står BMW på siden, at man har en helt igennem kvalitetsmaskine. Den ruster også og pulverlakeringen er bestemt ikke noget at være imponeret over. Da min 2005 havde kørt 21000 km skulle den ha´ nyt bagtøj til kr. 16.000,- plus montering (problemet opstod på 5 km) Ny flange på garantien sidste år. Service skal nøje overholdes, da ABS enheden er rimelig sart og ofte ses gå i udu til en reparation på den pæne side af 12.000,- kr.. Gearskift og transmisionsslip findes også bedre afstemt på andre maskiner.
    Bestemt jeg havde det sjovt og savner da også lyden af den en gang imellem, men sidenhen har jeg dog også fundet ud af, at det kan man også ha´ på andre maskiner.
    Denne sæson er kørt på en ny Super Ténéré 1200. Den har gi´ et mig bedre respons en Bimmerne gjorde. Og til kr. under kr. 200.000,- for en spritny.....og så skal man ikke helt til Ølgod for at finde en autoriseret forhandler, som det kræver en gang imellem.
    Go´ jagt !!
    smiley

• #2   8. dec 2016 Jeg kørte godt 100.000 km på min 1200 GS uden problemer overhovedet. Havde heller ingen problemer med lakken. Kører nu KTM 1190 og vil ikke bytte tilbage til BMW. Dog savner jeg kardantrækket.

• #3   8. dec 2016 Hvorfor vælge A modellen istedet for den almindelige 1200GS?

• #4   9. dec 2016 Mest pga det visuelle. Synes den er langt federe.

• #5   9. dec 2016 .............................. og tungere !!
    smiley

• #6   9. dec 2016 Ja. But I'm so big ??

• #7   9. dec 2016 De er set med trailer.
    smiley

• #8   9. dec 2016 Det tror jeg nu også en cb 1300 er ??

• #9   9. dec 2016 Når først BMW-en ruller, så betyder den store vægt stort set ingenting. Den er utrolig handy og nem at tumle.

• #10   11. dec 2016 super tenere vejer 261, en 2016 bmw r1200gsa vejer 260kg , hvorimod en alm gs1200 vejer 238kg, alle cykler fuldtanket og klar til at køre . Så det bliver nok ikke vægten som afgører det ....... jeg ville vælge bmw til en hver tid , der er kun 2 andre cykler som kunne få mig af bmw , og det er ducati multistrada1200 og ktm 1290 , de andre adventure maskiner når ikke de 3 til sokke holderne !!!
    komfort og affjedring er klasser bedre på en bmw frem for en yamaha super tenere

Kommentér på:
Drømmen om en R 1200 GSA

Annonce