3.435 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Frederik N
Frederik N
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Første cykel, bedste Cafe Racer? Første cykel, bedste Cafe Racer?

Hey der ude, jeg regner med at begynde på Mc kørekort her til foråret, da jeg virkelig savner knallert tiden! smiley
Jeg ved virkelig ingen ting om motorcykler, men jeg ved at jeg synes de der Cafe Racere ser fucking godt ud!!
Jeg ved man ikke kan købe de største cykler når man kun er 20, som jeg er, men hvad ville jeres bud være som den bedste begynder cykel, som enden er, eller kan bygges om til en CR, hvis jeg har omkring de 20-30.000 at gøre godt med? smiley
Tak for forhånd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Første cykel, bedste Cafe Racer?
  • #1   14. dec 2016 Det kommer vel an på om du vil betale dig fra det eller lave det selv. Men den cykel du viser får du ikke for de penge.

• Frederik N
    Frederik N Tilmeldt:
    dec 2016

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   14. dec 2016 Ville selv lave det, har skruet en del på de knallerter jeg havde for for et par år siden, og har skruet en del på mine biler siden, så håber på jeg også kan finde ud af det på en lidt større cykel smiley
    Og nej det ved jeg godt, det var mere for at give en ide om hvilken stil jeg godt kunne lide smiley

• #3   14. dec 2016 Jeg ville prioriterer følgende ting:

1: Finde en motorcykel der er mekanisk i orden. Dit budget er rimeligt til en fornuftig Café Racer, men jo mere der skal laves for at få den til at køre, bremse, styre osv., jo færre penge har du til ombygning.

2: Finde en mc, hvor du ikke har behov for at skære stellet i stykker, for at få den ønskede Café Racer bagende. Det er self. op til dig selv, men der bliver sat mere og mere fokus på konstruktive ændringer af motorcykler.

3: Skal det være en ''rigtig'' Café Racer skal du bygge den ud fra en klassisk (helst engelsk) mc... Meeeeeen en veteran/klassisk motorcykel kan også have nogle skavanker med på vejen som kommer i strid med punkt 1. Men sørg for at finde en mc med et lidt klassisk look fra start. Nogle mc kommer der ALDRIG en pæn Café Racer ud af.

De 20.000kr er nok lidt snævert, men 30.000 burde du komme fornuftigt i mål med. Så kan du bruge 15-20.000kr på en ordentlig mc, og de sidste 10-15.000kr på at få det look du ønsker.

• #4   14. dec 2016 En honda CB450T, CB400F, CB350F, CB350T, CB250T, CB125 (1, eller 2 cylindret).
    Eller moto guzzi V35 eller V50

Mindre klassisk look: Honda CB450N

• #7   14. dec 2016 Jeg vil hellere vende det om og sige start med at købe en japaner 500ccm minimum. Pris 10-15000 tusinde og kør et par ture på den inden du går i gang. Da du ellers kan ende med en cykel du ikke gider køre på.. men med det rigtige udseende.

• #8   14. dec 2016 Hvad med en lille Ducati Monster? (600-750ccm)

• #9   14. dec 2016 Jeg er i samme situation.
    Købte en Honda CX500.
    Men pas på. Det stikker hurtigt af med pengene.

profilbillede
  • #10   14. dec 2016 Køb en Honda XBR500

• #11   14. dec 2016 En traditionel motorcykel som cafe racer er ikke den bedste starter motorcykel...(kan lige sende lidt fakta der kommer ind på emnet i pb)

så ideelt set er noget fra 90erne-00erne bedst til en ombygning når man er en ny kører..

jeg er så selv ret ung og skal være ærlig og indrømme mit nuværende projekt er en Yamaha RD125 2 takter fra 1981(sidste produktionsår) den skal gerne ende som noget resto-mod like snask for at vinde lidt køreegenskaber/sikkerhed.

+ ved sådan en gammel svend er den er nem at skrue på
    + en 2 takter er nem at tune/modificere
    + den er billig i dele(lidt skiftende) og indkøb

- 2 takts motoren er meget temperaments fuld på mange af de ældre 2 hakkere og ved et bestemt omdrejnings tal så trækker den dig ind i en lygtepæl hvis det er hvad den føler for
    - den er 30-40år gammel så der er mange små problemer at slås med(og nogle gange større alt efter hvilken kværn du vælger
    - bremser/sikkerhedsudstyr/styretøj er designet for 40 år siden

Anyways hvis du alligevel har lyst til en hurtig, billig kult maskine som er nem at skrue i ved jeg der er en luftkølet rd350 (et større men billigt projekt) tilsalg i markedet ligenu til under 4000 mener jeg.
    der er desuden en del hjælp at hente på de engelse RD forummer og mange reproducerede dele som ellers er udgået.

• #12   14. dec 2016 Og her er en mindre teaser (det her er dog en RD400)

profilbillede
  • #13   15. dec 2016 køb min GS500 billigt og byg til følgende smiley
    så har du en af markedets mest solide cykler som ser fed ud smiley

profilbillede
  • #15   15. dec 2016 Patrick N:
    Har du flere billeder af den GS'er?

• #16   15. dec 2016 Du får lige linket til den her
    http://m.123mc.dk/suzuki-gs-500-e-scrambler-style/mcid-133674
    Indregistrere gerne for dig og formidler kontakt til mekaniker hvis du får brug for det smiley
    den skal sgu bare væk. køre fint

• #17   15. dec 2016 omregistrere, ikke indregistrere

• #18   15. dec 2016 "Jeg ved virkelig ingenting om motorcykler".... så ville jeg nok ikke lægge ud med at bygge motorcykel om.

Køb en god mc som bare køre, og kom ud og kør nogle kilometer... efter den første sæson ved du meget mere om det hele og ikke mindst fået mere viden omkring mc.

Du kan bare ende med en kedelig tid med ombygning og miste penge..

• #19   19. dec 2016 det kan klares for omkring 5000 hvis du bare anskaffer dig en billig FYM 125 3a ?? evt se mit galleri jeg havde mindre erfaring med motorcykler da jeg startede end hvad du har... men det har sgu alligevel lykkes mig at få samlet en fed kineser smiley

Kommentér på:
Første cykel, bedste Cafe Racer?

Annonce