{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.905 visninger | Oprettet:

Gs 500 Vs. CB 500 {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har før spurt om råd her i forum da jeg står overfor at skulle smide nogle penge i min første Mc jeg startede ud med at kigge på de rigtig billige og gamle Mc'er til ca 15000kr men med tiden er jeg noget frem til at det nok er best at bruge ca 35000kr så jeg kan få fat i noget rimeligt. Jeg har hele tiden haft et godt øje til suzuki's gs 500 med kåbe men er nu også begyndt at kigge lidt på en Honda cb 500 da det er mit indtryk at denne er bedre kvalitet, jeg har nu fundet frem til 2 aktuelle cykel:

Honda cb 500 data: fra 98 og 78000km
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?Link=%2Fasp%2Fnotesblok%2Fnotesblok%2Easp&annonceid=48444189

Suzuki gs 500 data: fra 94 og 24000km
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?Link=%2Fasp%2Fnotesblok%2Fnotesblok%2Easp&annonceid=47965626

Så mit spørgsmål er har honda'en en så bedre motor at den er et bedre valg på trods af de mange km?

Hilsen Jakel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gs 500 Vs. CB 500
  • #1   18. feb 2007 hondaen, 2 grunde.............

    1: hondaen er i original lak, dvs at man kan se hvad den har af skrammer og tage dem til efterretning

    2: den gs er fucking grim


  • #2   18. feb 2007 helt enig

    ta' honda'en. den gs'er burde koste 12000.-


  • #3   18. feb 2007 honda er kram... der er selvfølgelig altid mandagscykler indenfor alle mærker, men generelt er honda kram.

    andgående km på tælleren, kommer det virkelig an på hvordan cyklen er kørt.

    gs'eren har bare let ved at ruste, pga dårlig finish omkring lakken.

    Begge cykler er dog meget stabile og gennemtestede...

    Jeg ville vælge hondaen.


  • #4   18. feb 2007 Tak for svarne.

    Hehe...Udseendet er jo nok en smagssag, men I mener ikke at hondaens mange km burde give problemer ?


  • #5   18. feb 2007 Jeg forstår nu ikke at folk køber alle de GS'ere og CB'ere? Er det pga forsikring? Altså det er helt sikkert en fin cykel men man kan få andre cykler til samme penge, der er 1000 gange federe, hvis man vælger noget lidt ældre.. Bare min mening.. Men mht til GS og CB ville jeg også kigge på GPZ 500 S. Den lyder og kører da alt for fedt....

  • #6   18. feb 2007 jeg har lige været ude og købe min første cykel, havde også ligesom dig et budget på 35.000kr incl. stort serice og hvad der nu skal til når man køber brugt cykel

    har købt en Honda CB400 Super Four, 94'

    var det absolut bedste køb jeg kunne finde, alternativt kan du kigge efter Honda CB-1, men som der også er nævnt i tråden er CB500 også rigtig fed.


  • #7   18. feb 2007 hvis du vælger at se på andre cykler står min til salg for 35000.. go vind;)

  • #8   18. feb 2007 du er selvfølgelig velkommen i BAMBI-KLUBBEN sammen med os andre n00b's smiley

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=53


  • #9   18. feb 2007 Af de 2 der CB500.....
    Som sagt den gser er satme grim.......
    Hondaen har da gået en del..men det er nok fordi den har kørt istedet for at være på værksted.... men hvis den lyder sund kan den vel oxo klare 25000 km mere.

    Der må der være basis for et afslag pga. km.


  • #10   18. feb 2007 Jakob Amager: GS og CB bliver købt fordi det er supergode begyndermaskiner. De er ikke så voldsomme at de skræmmer en fra at give gas, til hverdagsbrug og søndagskørsel på en snoet landevej gør de et godt arbejde, de er en billig invistering. Både i indkøb og i daglig vedligeholdelse.

    Af de 2 nævnte MC'er, er CB'eren med god magn en bedre MC, også selvom den har flere km på tælleren. Men med de km. den har kørt, kan det betyde ad sliddele såsom bremseskiver/bakker og affjedringen skal serviceres.
    Suzuki'en er i mine øjne for dyr.


  • #11   18. feb 2007 Mikkel J: Der skal 20K mere på bordet for at købe en helt ny GS'er. Men teknisk set er en GS500-2007 magen til en GS500-1994. Så hvis den brugte MC er passet og plejet med de service det kræver, er der ingen grund til at købe en ny, som alligevel mister 10.000,- så snart man er kommet forbi kantstenen...

    /
    Jesper


  • #13   18. feb 2007 Chris Møller: Nu skrev jeg teknisk set.
    Tank, sæde og røv har ingen betydning for hvordan den opfører sig på motorvej og i sving. Andet en den nye model har en mere komfortabel og oprejst siddestilling, hvilket gør det hårdere at bevæge sig med motorvejshastighed.
    Motor, gearkasse og bremser er ens på en 94-model og en 07-model. Derfor kan en GS'er fra 94 være et bedre køb end en 3 år gammel GS. Kommer an på om den er plejet og passet efter forskrifterne.

    /
    Jesper


  • #15   18. feb 2007 Humbumbum – lad mig se: Der står "Honda" på den ene og "Suzuki" på den anden? Det burde ikke være så svært....;-)

  • #16   18. feb 2007 er begge pålidelige cykler, og gode som begyndercykler. Og smag og behag er forskelligt, den røde farve pynter nu ikke lige Gséren. Men den er en super pålidelig og god cykel. ikke et dårligt valg!

  • #17   18. feb 2007 Haha - se lige 1 minut og 5 sek inde i det klip som Mikael linker til længere oppe - den lille Suki brænder godt nok noget olie af smiley

  • #18   18. feb 2007 Aggemam: Lige min tanke. Kommer en pæn blå sky ved gearskiftet... og det er endda en ny mc :o(

  • #19   18. feb 2007 Præcis - men det er vel meget normalt for motorer der stammer fra 70'erne smiley

  • #20   19. feb 2007 Måske røgskyen blot skyldes at den er så ny, at den endnu ikke er kørt helt til? Er da ikke første gang, man hører om en mc, bil eller whatever der bruger lidt olie de første par tusind km, indtil det hele er kørt til. GS er dog kendt for at bruge en del olie, især når man skyder den af, men så er det jo godt at man kan fylde på igen (især hvis man husker det...)

    Ved ikke hvilken du skal vælge, men vejer du mere end en fjer (/en japaner), vil det nok være en god ide at sætte nye stærkere fjedre i forgaflen, da de begge er lidt for gyngehest agtige med standard opsætningen...


Kommentér på:
Gs 500 Vs. CB 500

Annonce