{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
882 visninger | Oprettet:

Casper  J
Casper J
Tilmeldt:
8. mar 2004
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 19

Forsikring {{forumTopicSubject}}

Som mange er jer nok også kender, så er det ikke sjovt at stå som 20-årig og have et ønske om at købe gsxr 750, fireblade eller cykler i den klasse. Eller rettere sagt jo, det er kanont, men det sjove går hurtigt af det når man skal have den forsikret.

Jeg kan se på det hele at jeg nok næppe vil have en cykel til 85-100 kr. kaskoforsikret, men jeg vil nu høre lidt om andre muligheder. Mit største problem vil være hvis cyklen bliver stjålet.

Er det korrekt at nogle forsikringsselskaber tilbyder man kan forsikre sig mod tyveri uden at skulle kaskoforsikre? Nogen der har erfaringer med specielt gode låse eller tyverialarmer? Hvad med gps-sporing?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring
  • #1   9. mar 2005 Hvis jeg var dig ville jeg tage kasko uanset hvad. Tænk hvis du totalskader den!!

  • Casper  J
    Casper J Tilmeldt:
    mar 2004

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 19
    #2   9. mar 2005 Jeg kan udemærket forstå du tænker sådan. Men når jeg kan få en ansvars-forsikring til 1500-2000 og skal betale mere end 20000 for en kasko, synes jeg det er værd at løbe risikoen.

    Skader jeg motorcyklen kan jeg købe en til reservedele i Tyskland. Medmindre den er fuldstændig totalskadet.


  • #3   9. mar 2005 Det er jo det. Ikke for at genere din alder, men du er jo ikke vildt rutineret eller hvad??



  • Casper  J
    Casper J Tilmeldt:
    mar 2004

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 19
    #4   9. mar 2005 Nej, jeg er ikke vildt rutineret. Har kørt 2 år. Men derfor behøver man jo ikke køre uansvarligt. At man ikke har meget erfaring, er jo netop en grund til at tage den lidt mere med ro.

  • Casper  J
    Casper J Tilmeldt:
    mar 2004

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 19
    #5   9. mar 2005 Tror også jeg vælger at droppe kasko.

    Men er der så noget der har erfaringer med specielt gode låse eller tyverialarmer? Hvad med gps-sporing?



  • #6   9. mar 2005 Fandt lige denne her side:
    (link fjernet)

    Det må være GPS sporing


  • #7   9. mar 2005 Jeg står selv i samme situation... er 22 og skal have en RF 600, men det bliver UDEN kasko. For jeg fandt kun 2 steder de ville forsikre mig, 24.000 hos topdanmark og 48.000 hos trekroner
    Såå... jeg regner bare med at få den ansvarsforsikret, og så invistere i en god alarm


  • #8   9. mar 2005 Til mit sidste indlæge skal jeg lige tilføje at det de bruger er radiosignal og ikke statelit... Vidst nok staelit de bruger ved gps... men er slet ikke sikker:)

  • #9   9. mar 2005 Hvor har du fået en ansvar til 1500 - 2000, med bare 2 år i sadlen?

  • Casper  J
    Casper J Tilmeldt:
    mar 2004

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 19
    #10   9. mar 2005 GF.

  • #11   9. mar 2005 Hejsa.
    Jeg har kørt med spyball alarm i 4 år , den er jeg godt tilfreds med, der er både startspære og alarm i en og der medfølger 2 fjernbtjeninger, jeg mener prisen ligger på ca 2300 kr


  • #12   9. mar 2005 Godt ord igen! Havde glemt hvor mange tæsk man får for at bo i byen!:-( århus, aalborg og kbh stinkernår det gælder forsikringer!

  • #13   12. mar 2005 De Herre.... Jeg er 21 og har en R6'er...fra 99. Og nej, det er sku' ikke sjovt at betale over 20 K om året i forsikring. Men det er stadigvæk mit råd at i gør det. De fleste kører ikke uansvarligt, men der er jo ingen der siger at det behøver at være jeres skyld at i vælter. Jeg mener selv at jeg kører pænt, men min værste fjende på vejene er da ALLE de andre.... og sådan mener jeg at man skal tænke. Tænk det værste om de andre trafikanter og så bliver man ikke overrasket.

    Men igen.... lad nu vær' med at spar de få penge. Brug dem fornuftigt til en Kasko forsikring. Og er i interreseret i "billige" og mulige forsikrings selskaber som de færeste kender til, så skriv lige... så skal jeg finde nogle gode. Men det hele bliver meget billigere hvis man er over 25 og/eller har haft bil forsikret i + 3 år.

    /Louring


  • Casper  J
    Casper J Tilmeldt:
    mar 2004

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 19
    #14   13. mar 2005 Ingen tvivl om du har en pointe med at den værste fjende på vejene er alle de andre - men i sådanne tilfælde vil deres forsikring jo dække, og derfor får jeg næppe brug for min egen kaskoforsikring.

    Du må meget gerne maile mig med nogle gode forsikringsselskaber.


  • #15   17. mar 2005 Det kræver naturligvis en mail adresse.....
    Men du kan også få dem her... så er der flere der kan få glæder af dem. Hvis du bor Øst for Storebælt og er over 25 og det IKKE er en "SuperBike" (Honda CBR, Yamaha YZF R,. Suzuki GSXR osv...) du skal have forsikret kan "Rasmussen Assurance" gøre det billigt. Ellers prøv "Runa forsikring", (Også kaldet Lærestandens brandforsikring), Eller måske Thisted Amtsforsikring (Om man behøver altså ikke bo i Thisted for at få en forsikring der ;o)

    Prøv det, ellers kontakt mig igen så finder vi flere løsninger. Men hvis man er ung og KUN behøver en ansvar så kan disse gøre det meget billigt.

    /Louring


Kommentér på:
Forsikring

Annonce