1.949 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Paris på MC Paris på MC

Hej MCG, mig og en ven står for, at skulle et smut til camp moto i sommerferien. Vi kører selv derned, og han vil gerne se paris. Mit spørgsmål er så, om det er til at slæbe en mc med ind i Paris (og slippe levende ud), eller om man er bedre tjent med at tage metroen ind, og så parkere cyklerne på et overnatningssted udenfor byen?

Er der iøvrigt nogen der kender til noget overnatning, camping, motel ect. i nærheden af paris?

- Jesper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 600 kr.
  • Afhentning af skrald 500 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Paris på MC
  • #1   22. feb 2007 Ja altså sidst jeg var i Paris kørte de som ja ...... altså jeg er ihvertfald glad for jeg ikke skulle ud og køre i trafikken smiley

Så jeg ville nok lade den stå udenfor et sted og tage metroen, selvom man også nemt kan blive væk i den, hehe

• #2   22. feb 2007 prøv www.etap.com Det er billige overnatningsteder og gode til prisen.

Vedr. Paris centrum ville jeg tage metroen derind, det er nemt og hurtigt.

• #3   22. feb 2007 I kan sådan set godt køre MC i Paris. Så er det ikke værre. Til gengæld er der nok ikke noget steder i Europa, hvor folk har længere fingre, så hvis i kan stalde op et sikkert eller overvåget sted udenfor, så vil jeg anbefale det.

• #4   22. feb 2007 Jeg ville helt klart tage mc'en derind. Det er såmænd slet ikke så slemt at køre i Paris. De kører lidt anderledes end vi gør herhjemme, men så er der vist heller ikke mere i det.

• #5   22. feb 2007 Og så vil jeg da lige give Knud ret. De stjæler ALT der ikke er naglet fast, så en kædelås er et must.

• #6   22. feb 2007 Stil dem ikke ved metro , så er i næsten sikker på de ikke er der. Tag metro der ind det er nemt og billig.

• #7   22. feb 2007 Havde egentligt luret at det ikke er stedet, hvor man smider en mc med fuld oppakning uden opsyn, men tror måske jeg hælder lidt til metro løsningen.

Har fundet denne camping nemlig:
    (link fjernet)

og så kan man jo bare lade cyklerne stå der, tage ind og se byen, hjem og sove, afsted mod camp moto næste morgen.

• #8   22. feb 2007 Kører i Paris er ikke noget problem har kørt der flere gang men i må bare ikke tage der ind om fredagen for så kommer i aldrig hjem for om fredagen skal alle ud af byen og alle fra landet skal der ind.. så der er vel en mill bil i Paris.. (har prøvet det) så jeg vil kører der ind midt på ugen... og ja husk en kæde lås.

• #9   22. feb 2007 God tur til Camp Moto... Har været der en del gange... Mange fede ruter dernede... bare spørg i baren... smiley De har kort som du kan få over ture med forskellig længde...

Håber også selv på at kunne aflægge den et besøg til sommer! Hvornår skal i derned?

Rune

• #10   22. feb 2007 Vi regner med at tage afsted søndag d. 1. juli, og så ankomme til campingpladsen d.2, evt. bruge resten af dagen samt d. 3. i Paris, sove og så ankomme til camp moto d. 4.
    her tilbringer vi resten af ferien, og vi tager med autotog hjem d. 12.

• #11   22. feb 2007 Nogle der ved hvor meget man kan regne med at køre pr. dag? Når nu man har fuld oppakning osv. med i udregningen.

• #12   22. feb 2007 Kommer helt an på, hvor trætte I vil være. Der er folk, der kører igennem på 12-14 timer. Det ville jeg ikke selv gøre. Jeg har altid haft det sådan, at en gang hver en eller to timer, vil jeg af et kvarters tid, og samtidig gider jeg heller ikke køre alt for stærkt. tre dag hver vej ville for mig være fedt! men to vil også være OK.

Men som sagt - det kan gøres på en fuld dag.

• #14   22. feb 2007 Jeg vil sige omkring 900-1000 km pr dag. Har selv kørt til Ungarn fra Nordjylland med en enkelt overnatning med fuld opbakning, kæresten bagpå og med influenza, så jeg brækkede mig når vi holdt pause.....dét var sgu hårdt!

• #15   22. feb 2007 kan jo næsten høre at de 9-1100 er inden for rækkevidde så smiley det bliver jo perfekt.

• #16   22. feb 2007 Jeg har ikke været i Paris, men i sommers var jeg i et par italienske storbyer (Milano, Firenze og Genova) på en Ducati Monster. Trafikken er meget tæt, men hvis man har hovedet med er det nemt og kanont sjovt. Folk giver plads til MCere/scootere, og det er fuldt tilladt at nappe midterstriben hvis der er kø/rødt lys og ligende.

Så kør du bare ind til Paris, bare lad være med at køre som i Danmark, men kør som de lokale.

• #17   22. feb 2007 Der er et stort P-hus med overvågning midt i Paris, der hedder Gare Du Nord. Der kan I snildt holde.. Og derefter kan i evt. tage Metroen rundt. P-husets elevator fører dorekte til tog og Metro..God tur..

• #18   22. feb 2007 Ingen probs at køre 900-1100 den første dag, men man skal ikke gøre det flere dage i træk, jeg tog en tur på 1860 km i eet træk "de sidste 400 km gjorde avs" det blæste også 10 sek-m og regnede hele vejen. men har i godt vejr kan i sagtens nuppe nogle km.. god tur

Kommentér på:
Paris på MC

Annonce