{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.219 visninger | Oprettet:

Lås + alarm {{forumTopicSubject}}

Hey allesammen.

Nu begynder jeg på kørekort på mandag, og så skulle der jo heller ikke gå lang tid før jeg køber min første motorcykel, glæder mig helt vildt.

Men lige et hurtigt spørgsmål!!!

Jeg vil jo gerne sikre den bedst muligt, så ville høre om i havde nogle foreslag til gode låse eller alarmer, Er total begynder på dette område!! Jeg tænker også på hvor mange låse i har, hvad der er det bedste at have (kæde lås, skive bremse lås, alarm)... Og til hvad pris man har alt det man skal bruge??

Det skal siges at jeg kasko forsikrer den!!!

Håber i kan hjælpe mig videre:-)

Gert


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lås + alarm
  • #1   24. feb 2007 ligegyldigt om du er kasko sikret, det er præcis ligeså irriterende at miste sin bike

    Jeg har styrlåsen, skivebremselås på baghjulet, og en mega kæde der er sat fast i en lygtepæl som jeg kører igennem forhjulet.

    Det gælder om at gøre det vanskeligt for dem at stjæle den, for hvis de virkelig vil have din bike så er der intet der kan forhindre dem i at ta' den.

    Thomas


  • #2   24. feb 2007 Hvis du kaskoforsikre den, så er det vel nok med "retlås"

    Men hænger lige på >8)


  • #3   24. feb 2007 Ja, der var den styrlås >8)

    tak thomas

    NB: uanset hvilken kæde du montere, så tager det ca. 5 minutter (max) for at knække den, som thomas siger, hvis de vil ha den så tager de den.

    Men hvis du har mulighed for at låse den inde, så tror jeg det er bedst.

    Bruger selv styrlås, samt skivelås og så er den låst inde ved siden af.
    Så har jeg en stor hund, en oversavet billard kø, dyrker kampsport og har skiftende arbejdstider...men den er nok ikke 100% sikker aligevel.


  • #4   24. feb 2007 per

    men du er meget tæt på de 100% tror jeg.

    Jeg ville også tro at hvis man har en mulighed for at låse den inde, ville det nok være at foretrække, på den måde er den ihvertfald væk fra nysgerrige blikke.

    Men 100 % bliver den aldrig.

    Som udgangspunkt jo dyrere bike jo større risiko.

    Thomas


  • #5   24. feb 2007 Har desværre ikke mulighed for at låse den inde foreløbig, det er også en af grundende til at jeg ville høre hvad i mente ville være den bedste løsning for mig!! Er jo klar over at jo flere låse, jo bedre!!!

  • #6   24. feb 2007 Men for at opsumere:
    Så er Skivebremselås, styrlås og en kædelås en god kombination???


  • #7   24. feb 2007 Søgte selv på emnet for noget tid siden, og jeg selv har besluttet mig for at købe en Scorpio SR-i500E, da den efter sigende skulle være at god kvalietet... Koster ca. 3k, men hellere give lidt mere, og så sikre biken bedre! smiley
    Alarmen kan fås her: http://www.bits4bikes.dk/group.asp?group=15&sub=15

    Det er dog ikke til min nuværende kværn, men min kommende..


  • #8   24. feb 2007 Simon.
    Den ser da lovene ud, tror godt den kunne gå hen og blive en vinder, tak for linket:-)


  • #9   24. feb 2007 under alle omstændigheder er en alarm med startspærre og anti hijacking det bedste, brug hellere penge på en alarm end låse af forskellige slags
    om det skal være 2 vejs fjernbetjening har jeg svært ved at forstå, hvis du ved at du ALDRIG er mere end 800 meter væk fra din mc, ja så er det da pengene værd
    jeg har Cyclone og Spy alarmer til salg og de er samme klasse som scorpio bare uden 2 vejs fjernbetjening


  • #10   24. feb 2007 Villy.

    Det kan du have ret i!!
    Hvad pris klasse taler vi om for en okay alarm som er til at betale???


  • #11   24. feb 2007 400 kroner koster en super amerikansk alarm
    den har det hele, nyeste digital bevægelsescensor, 4 indstillinger af følsomhed, 4 forskellige modeller fjernbetjening


  • #12   24. feb 2007 Jeg har alarm, skivelås, motherfucker kæde og så dækker jeg den altid til med et overdækken når den overnatter. Bruger også altid styrlåsen.

    Overvejer endnu en kædelås, læste lige om en nasty smiley



  • #13   26. feb 2007 Køb låse af mærket ABUS.
    Jeg har købt deres nye skivebremselås med alarm. Granit Detecto X-Plus 8000. Passer på 99% af alle danske mcer. Koster ca 1200 kr.
    De har også nogle helt fantastiske kædelåse, som IKKE bare lige kan brydes op. Granit Extreme Plus 59 bruger jeg selv.

    De låsecylinder som de bruger hedder X-Plus og har over 1.500.000 forskellige kombinationsmuligheder. Kan ikke dirkes op og brudstyrken er for høj til at låsene kan brydes op.

    Sælger selv ABUS låse i den butik hvor jeg arbejder + har været nede i tyskland og se fabrikken og deres testcenter. Se det er tysk kvalitet og grundighed... kik på www.abus.de og smut så ned til din forhandler (cykel eller mc) og køb en ordentlig lås.


  • #14   26. feb 2007 Jeg har "styrlås", skivebremse lås foran og baghjulet låst fast til en lygtepæl men en ordenlig kæde...

    Sidst men ikke mindst, så har jeg GPS alarm på cyklen..

    Better safe - than sorry..

    __________
    Jakob


  • #15   26. feb 2007 Har pt. en go stor ABUS kædelås til baghjulet og ratlås smiley
    Skal min. ha købt en skivelås til den også, men mangler så bare lige at finde ud af om den skal være med indbygget alarm, eller om jeg også skal købe en xtra alarm ved siden af den smiley smiley


  • #16   27. feb 2007 Jeg er også glad for min Cyclone som den Villy nævner. Jeg har undladt at montere tale delen (højtaler) da det er for poppet til mig. Alarmen fungerer perfekt og i mine øjne et fund til den pris

Kommentér på:
Lås + alarm

Annonce