{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
660 visninger | Oprettet:

Jens Christian T
Jens Christian T
Tilmeldt:
27. feb 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11

Cykel til 50-60k + andre spg {{forumTopicSubject}}

Hey!

Står muligvis og vil have mig en motorcykel. Min bil er blevet totalskadet, så får nok omkring 55-60k af forsikringen for den. Nu står jeg jo så, og det er snart sommer osv. og kunne godt tænke mig en MC, idet jeg fik pappet sidste år og lånte en GS500 i et par måneder. Super dejligt smiley

Men hvilken cykel vil I anbefale til de penge? Jeg har lidt kig på noget GSX-R 750 fra starten af 90'erne, samt noget Yamaha FZR-600. Det fedeste ville selvfølgelig være noget Honda, men synes ikke lige pengene er til en model, der bare er nogenlunde køn at se på.

Også er der lige et andet problem. Jeg er kun 18 år på nuværende tidspunkt, og bliver 19 nu her til maj. Men jeg nægter simpelthen at køre rundt med de 34 hk, især på en 600 eller 750cc cykel. Kan jeg overhovedet få ansvarsforsikring på en cykel med mere end 34 hk. medmindre jeg kan fremvise droslingsattest eller lignende?

På forhånd tak smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cykel til 50-60k + andre spg
  • #1   27. feb 2007 Det er da fint nok at du nægter det, men der er jo en grund til at den lov er lavet.

    Du kan godt få forsikret biken i første omgang selvom den ikke er droslet - men det er nok mere tvivlsomt om den dækker den dag du kører en børnehaveklasse ned og forsikringen finder ud af at den *ikke* er.


  • #2   27. feb 2007 18 år og en R model . forsikringen vil æde dig råt .



  • #3   27. feb 2007 jo du kan sikkert godt få den forsikret... men sker der noget kan de nægte at give erstatning da du kører et køretøj uden kørekort der til...

  • #4   27. feb 2007 chris du kan da få ansvar på for de der små 2k kr

  • #5   27. feb 2007 find du dig en droslet sv 650s evt .
    massere af fun i den .



  • #6   27. feb 2007 Det er ulovligt, at køre med mere end 34 hk i din alder, så svaret på forsikring er - Nej. Kan ikke lade sig gøre. Hvis du alligevel kører galt, og det bliver opdaget, at du ikke har den droslet, ja så kan du sætte dig i gæld til livet - især hvis du gør skade på andre!

    /Stephan


  • #7   27. feb 2007 ja ansvar er måske nok billigere ja . meeeeen 2 k !! . det tror jeg sku ikke kan gøre det .



  • #8   27. feb 2007 jo gf forsikrer den gerne... de har fast pris på ansvar fra 175-999ccm min koster ca 1500kr i året i ansvar... og det samme gav jeg for min gamle kawa...

  • #9   27. feb 2007 http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=12625 min cykel er sat til smertegrænsen (se alt det du får med extra til den pris) og den står droslet til 34 hk.... den kan forsikres hos gf-forsikring for 2600 kr årligt (ansvar), kasko er alt for dyrt så længe du er under 25.... både i præmie og i selvriciko.... en rigtig flot cykel som står til vinterpris

  • #10   27. feb 2007 Nej, ikke helt - men ca. 2.500,- for nybegyndere uden nogen form for anciennitet for cykler mellem 175 og 999cc hos GF.

  • #11   27. feb 2007 Argh, for langsom IGEN! smiley

  • #12   27. feb 2007 det morten siger er korrekt... men den pris er efter 2 års skadesfri kørsel... ved 0 års skadesfri kørsel er det 2600

  • #14   27. feb 2007 ARGH jeg var ALT for langsom

  • #15   27. feb 2007 okay . jamen så har jeg da hørt det med .


  • #16   27. feb 2007 min cykel kører 170 kmt ud af lige landevej med droslingssæt... mens der er vindstille........ sååå 34 hk er ikke så svage som man skulle tro... og du får jo stort kørekort når du har haft mc kort i 2 år eller når du bliver 21

  • #17   27. feb 2007 Husk på at bliver du stoppet på en "stor" cykel, og de opdager din alder, så koster det samme pris som hvis du ikke har kørekort... 5kg kroner.. nogen siger 3kg hvis man har kort til andet.. men det ved jeg ikke med sikkerhed...

    Lev med de 34 i de par år.. er lidt surt at forsikringen ikke dækker og du hænger på et millionkrav resten af livet for at ha kørt en ned.. det er ikke resten af hestene værd!!! smiley


  • #18   27. feb 2007 Jeg har skam en del erfaring skulle jeg selv mene. Men selvfølgelig ikke nok!

    Jeg kørte 1500 km. på en CBR 125 ugen efter jeg havde fået pappet. Mig og min far drog nemlig på ferie i Norge på vores MC'er. Men 14 hk, var simpelthen RØV at køre med. GS'eren jeg lånte en måneds tid da jeg kom hjem var da også sjov nok, og de 50 hk var noget helt andet. Men så snart man havde en passager på, var de 50 hk bare ikke nok. Den sidste uge af sommerferien lånte jeg min vens Kawa Ninja 750'er fra 92 mener jeg. Den var en del sjovere, men må da også sige man skal have respekt for sådan en maskine. For for satan da den var hurtig!

    Ang. forsikring, så kan jeg ifl. GF's side forsikre en 750'er for 2500 årligt, selvom jeg ikke har noget erfaring. Og jeg ved godt det er dumt osv. osv., men jeg har lyst til at køre MC til sommer, det er bare irriterende at køre rundt med 34 hk. Selv i bykørsel osv.


  • #19   27. feb 2007 Jannic H, ja bøden er på 5000 kr, men jeg får den så halveret. Studierabat smiley

  • #20   27. feb 2007 Martin P --> Fin cykel, men den er lige netop i et design jeg ikke synes særlig godt om. Synes den ser for gammeldags ud smiley

    Det jeg har kig på er som sagt en FZR600 samt en GSXR 750. Begge til salg herinde, og med andre bagender der giver cyklen et noget federe look.


  • #21   27. feb 2007 Jens Christian ja men det tror ikke du får halveret kravet for en skade... problemet er jo også hvis en kører dig ned.. og det ikk er din skyld, så får du også balladen... Tror seriøst ikke det er det værd!

    Kan andre leve med det. så kan du vel også.. smiley


  • #22   27. feb 2007 Jeg bad ikke om moralprædikener. Spurgte bare om mulighederne.
    Men jo kan da sagtens se jeres pointe. Jeg må vel vente til jeg runder de 20 år så.

    Jeg kan bare ikke rigtig se hvor meget mere erfaring jeg skulle have som 20 årig motorcyklist fremfor 19 år som nu. Og når jeg er 20 kan jeg jo i princippet købe mig en R1'er og køre mig selv ihjel uden det er ulovligt... Tsk tsk.


  • #23   27. feb 2007 Jens Christian T.
    tag nu ikke det her personligt ok .
    men køre du en af mine unger ned og man finder ud af at du kørte på en ikke droslet så trækker jeg dig igennem hele møllen og vil sætte dig i så stor gæld at selv dine børn`s børnebørn skal betale erstatning .

    plus det at jeg vil finde dig og rive dig midt over .



  • #24   27. feb 2007 Henrik S --> Du forstår vel også min pointe?
    Hvad har dog gjort mig til bedre motorcyklist om 1 år, fremfor nu? Jeg får jo ikke mere erfaring med at køre motorcykel på det år.

    (-: --> I get it smiley


  • #25   27. feb 2007 Ohhh my god...

    1500 km på en CBR125 + et par hundrede (måske tusinde) kilometer på andre, den erfaring kan du stikke op et sted hvor solen ikke skinner når du sammenligner med en GSXR/FZR... smiley

    Jeg har selv været i din situation! Men som Martin P siger så er 34 hk nu ikke så slemt... Selvom det rykker da ikke ligesom 100+ hk det kan vi hurtigt blive enige om... Jeg lærte at leve med det i den periode! smiley

    Der er en grund til reglen med de 34 hk, lev med den eller bryd den og tag ansvaret!!! Det er dit valg...

    Rune


  • #26   27. feb 2007 Henrik S

    også enig med DIG .
    og jeg ville gøre det samme . måske endda uden at advare .


  • #27   27. feb 2007 Jeg tror godt jeg har forstået folks holdning til det, og alt respekt for det. Det er da ikke ansvarligt at køre på en stor cykel når man ikke "må" for loven. Jeg synes bare reglerne på det område er så latterlige. En 21 årig der lige får kortet og køber sig en maskine med 120+ hk, er der ingen problemer i. Men en gut på 19 år der trods alt har lidt erfaring indenfor 2-hjulere, får hakket hovedet af bare han nævner en cykel med 50 hk.

    Men back to topic -->
    Hvilken cykel er et godt valg til 50-60K?


  • #28   27. feb 2007 Du kan købe min 100 ccm peugeot scooter.....den har vist omkring 10 hk....DET er vildt.. smiley

  • #29   27. feb 2007 Jens Christian T

    dit sidste indlæg der . enig .

    jeg forstår heller ikke helt at grænsen går ved 21 . men et sted skal den jo skille .


  • #30   27. feb 2007 om du har mere erfaring om et år.... JA det har du... med livet... og forhåbentlig mere fornuftig end nu... ville jeg være en bedre billist om 5 år end jeg er nu selvom jeg aldrig havde kørt mc... JA for jeg ville nok tænke lidt anderledes... plus jeg kender trafikken bedre da jeg kører rimelig med km i bil hver år...

    og henrik... jeg er på din side... jeg hader dig ikke for at melde ham... smiley


  • #31   27. feb 2007 Rune --> Jeg ved det godt. Jeg nævnte det mere for at pointere det med at en 21-årig med 0 km. på bagen kan køre på hvad han vil, mens en gut der er 1-2 år yngre og har noget erfaring ikke må køre med mere end 34 hk.

    Det er da i mine øjne mindst ligeså uansvarligt, og en 19-20 årig kan da nemt være lige så moden og ansvarlig (hvis ikke mere), end 21 årige Brian fra Hammel der lige har lånt 150k i banken til hans 150 hk's cykel.


  • #32   27. feb 2007 back to topic .

    en sv650s . droslet smiley


  • #33   27. feb 2007 Ikke nok med du får den halveret pga. du tjener mindre end de 110000 kr. (eller hvor grænsen nu ligger).

    Det er således:

    Bøde: 5000 kr.
    - 2500 hvis du har kørekort til bil
    - 1000 yderligere hvis du har til lille motorcykel.
    dvs: 1500 og så kan du så få den halveret.

    smiley


  • #34   27. feb 2007 jeg må også sige... find en enstamper... selv med 34 hk rykker den ret godt... og en motard er en fed sted at begynde...

  • #35   27. feb 2007 Henrik S --> Kender godt lidt til Scrallars cykel. Men Supermotard appellerer desværre ikke lige til mig. Især fordi jeg nok mere er til de længere ture på landet ,end de korte byture. Og jeg fik sgu nok af motorvejskørsel på en 125 cc cykel næsten uden kåbe sidst. For helvede da det var røv smiley

    Har også kigget en del på ER5, CB500 og GS500. Udseendet er bare ikke lige det fedeste i mine øjne. Samtidig har jeg så også kigget på noget 400cc Kawa eller Suki, men så vidt jeg kan forstå er de noget rigtig lort at skaffe reservedele til, og motorne på dem skulle repareres oftere end 600cc maskiner.

    DERFOR begyndte jeg at se mig om efter noget 750 GSX-R eller 600 cc Kawa. Fordi udseendet tiltaler mig noget mere, og det med at reservedelene er lettere og måske endda billigere at anskaffe, tiltaler mig også smiley

    Men en GSX-R 750'er kan jo også drosles. Men en 120 hestes cykel der ryger ned på 34 hk, kunne jeg forestille mig er ret så død.


  • #36   27. feb 2007 Sv650 var også mit første umiddelbare valg. Kanon fed cykel. Synes bare de alle ligger omkring de 65k og derover. Og det er lige over mit budget, desværre.

  • #37   27. feb 2007 Jens Christian T.

    de findes altså fra 55-og op . du skal bare ha` tålmodighed og være om dig .
    og fordi der står 65k på dba betyder det jo ikke at du ikke kan byde 55 vel smiley


  • #38   27. feb 2007 http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=12164

    her !! 60 k smiley . og med bud så kan den blive din for måske 57 .


  • #39   27. feb 2007 Stefan er du 100% sikker på det?

  • #40   27. feb 2007 Jens, jeg er helt enig med dig i at det er tåbeligt at en 21 årig kan købe en med 100+++ hk og ikke har kørt 2 meter på en bike siden han fik kort!

    Men må så også lige sige at du lyder en del mere fornuftig end nogle af de andre der har lavet indlæg omkring dette... smiley

    Har selv haft en GS500, det er en mulighed... Men ellers kender jeg måske en der har en FZR600 tilsalg, men har ikke kunne finde den i marked, men nedenfor har jeg smidt et link til hans profil...
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2514

    Rune


  • #41   27. feb 2007 Øhh Chris .. den er jo rød?! smiley :) smiley

  • #42   27. feb 2007 min mening > lovet om drosling er lavet på grund af folks manglende erfaring og den burde overholdes. Hvis du kører en ned på din cykel og personen får store skader (læs = store omkostninger) så bliver det fandme dyrt for dig selv.... forsikringen lægger selvfølgelig ud for dig men kommer retur og gør regres overfor dig....

    ved ikke om du synes det ville være smart at have en milliongæld allerede som 19 årig?


  • #43   27. feb 2007 Michael [Slagelse] J

    jep . og som alle jo ved så er de røde mcère de hurtigste ;-)) . og de sort/grønne selvfølgelig smiley .


  • #44   27. feb 2007 (-: --> Fint eksempel. Desværre er den på Sjælland, så jeg skal lige betale broomkostninger og benzin for bil derover og tilbage + MC'en tilbage.

    Men det viser da jeg ikke behøver opgive håbet om en SV650. Droslingskittet ligger vel i lejet omkring de 3500 kr?

    Rune --> GS500 er en fin maskine. Var rigtig glad for den jeg lånte. Men man vil jo altid gerne have mere power. Især som ung kan man jo ikke få nok, det ved alle jo smiley
    Og udseendet er jeg som sagt ikke super glad for.

    Henrik --> Er klar over det smiley


  • #45   27. feb 2007 Hmmm hvad med en Bandit 600 fin cykel til få penge

  • #46   27. feb 2007 bare igang med at lede OG byde .
    held og lykke med det .



  • #47   27. feb 2007 Bandit 600 er en fed begynder cykel, har dog aldrig prøvet en droslet version

  • #48   27. feb 2007 sv650 fra tyskland med plader koster mellem 50-60k smiley
    Der er de nemem at finde droslede nede også smiley


  • #49   27. feb 2007 Hvor finder man cykler i tyskland, og er der nogle sider hvor man kan få en ide om hvad afgiften er?

  • #50   27. feb 2007 afgift finder du på told og skats hjemmeside...
    tyske mc'er kan du finde på ebay.de


  • #51   27. feb 2007 Jeg har selv en SV650S, som er en dejlig maskine (dog passer kørestillingen ikke mig helt optimalt), jeg har kun det lille kørekort, men kører den altså med 72hk, ingen problemer med forsikring. MEN det er selvfølgelig en stor risiko ved det, hvis du bliver indblandet i en ulykke.

    Men jeg kørte selv et par måneder med 34hk på en 250ccm og det bliver altså lynhurtig kedeligt. smiley

    Her den 1. Juni får jeg det store kort, og indtil går det fint, men gør op med dig selv om du vil løbe risikoen.


Kommentér på:
Cykel til 50-60k + andre spg

Annonce